۰
plusresetminus
جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۵۷

سریع‌ترین هواپیمای جهان در سال ۲۰۲۵ به پرواز در می‌آید

ایتنا - به تازگی طرحی فوق محرمانه از سوی ایالات متحده برای ساخت سریع‌ترین هواپیمای جهان به نام «Son of Blackbird» یا «پسر پرنده سیاه» فاش شده است.
سریع‌ترین هواپیمای جهان در سال ۲۰۲۵ به پرواز در می‌آید

بنا بر اعلام مقامات آمریکایی، قرار است این هواپیمای فوق العاده سریع که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته می‌شود، در سال ۲۰۲۵ بر فراز آسمان‌ها به پرواز درآید.

طبق گزارش‌های منتشر شده، این هواپیما که با مدل SR-۷۲ شناخته می‌شود، قادر است با سرعت نامتعارف ۶۵۹۸ کیلومتر در ساعت پرواز کند. به همین دلیل انتظار می‌رود دشمنان ایالات متحده در شناسایی و ساقط کردن آن با مشکلات بزرگی مواجه شوند.

مدل SR-۷۲ تا حد زیادی الهام گرفته از هواپیمای افسانه‌ای SR-۷۱ به نام «پرنده سیاه» است که از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۸ بر فراز آسمان اتحاد جماهیر شوروی سابق به پرواز درمی‌آمد و مأموریت‌های جاسوسی متعددی برای پنتاگون انجام داده بود. به همین علت مدل جدید را Son of Blackbird به معنای پسر پرنده سیاه نام گذاری کرده‌اند.

هواپیمای جدید دو برابر سریع‌تر از نمونه قبلی خواهد بود و با توانایی‌های مأموریتی بیشتر، همچنان نقش مهمی در جمع‌آوری اطلاعات استراتژیک از سوی آمریکایی‌ها بر عهده خواهد گرفت.

یکی از ویژگی‌های کلیدی این هواپیما پرواز آن بدون نیاز به خلبان است. در SR-۷۱ به دلیل پرواز در ارتفاع بالای ۲۴ کیلومتری از سطح زمین، خلبان جهت حفظ جان به لباس مخصوص فضانوردی نیاز داشت اما در مدل جدید با حذف خلبان از این دغدغه بزرگ خلاص خواهد شد.

اگرچه SR-۷۲ با توانایی‌های تکنیکی استثنایی طراحی شده اما با پیشرفت صنایع نظامی در دنیا، خطر اصابت توسط سلاح‌های جدیدتر مانند لیزر یا موشک‌های فوق سریع نیز وجود دارد. بنابراین احتمال موفقیت هواپیما در همه مأموریت‌های آینده هنوز مشخص نیست.

علاوه بر هواپیمای SR-۷۲، شرکت لاکهید مارتین در حال توسعه مدل‌های نوآورانه دیگری از جمله بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان و اولین هواپیمای مسافربری با تک بال دایره‌ای شکل است که در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه خواهند شد.
کد مطلب: 76440
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام