۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۵

ایمن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا

۲۰شرکت‌ هواپیمایی ارزان ولی ایمن هم معرفی شدند
ایمن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا

در فهرست ایمن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان که سایت رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی (AirlineRatings.com) تهیه کرده است، شرکت هواپیمایی کانتاس در صدر قرار دارد.

این شرکت حامل پرچم استرالیا در جایگاه نخست قرار گرفت و شرکت‌های هواپیمایی ایرنیوزیلند رتبه دوم و اتحادایرویز جایگاه سوم را کسب کردند.

این وب‌سایت سنجش شرکت‌های هواپیمایی فهرست ۲۰ تا از ایمن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ارزان برای سفر را هم منتشر کرد. این رتبه‌بندی بر اساس حروف الفبا انجام شد و شرکت‌های ایرآسیا، ایزی جت، ساوت‌وست و ویز (Wizz) را شامل می‌شود.

فهرست سایت رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی بر اساس رتبه‌بندی ۳۸۵ شرکت هواپیمایی که این سایت پایش می‌کند، تنظیم شد و شرکت‌های حمل‌ونقل برجسته در صنعت سفر در آن مشخص شدند.

جفری تامس، سردبیر این سایت، گفت که شرکت‌های هواپیمایی حائز رتبه‌های برتر «در امنیت، نوآوری و به میدان آوردن هواپیماهای جدید پیشگام‌‌اند».

معیارهای اصلی در تحلیل این گروه عبارت‌اند از تعداد موارد سقوط شرکت هواپیمایی در طول یک دوره‌ پنج‌ ساله و میزان حوادث جدی که در طول دو سال ثبت شده‌اند.

برای بررسی داده‌های جامع شرکت‌های هواپیمایی از ممیزان نهادهای مدیریتی و انجمن‌های بزرگ صنعت هوافضا استفاده شد. هم‌زمان، سن ناوگان شرکت‌های هواپیمایی، آموزش‌ خلبانان و میزان رعایت مقررات کووید نیز مدنظر قرار گرفت.

تامس گفت ما می‌دانیم که شرکت‌های هواپیمایی هر روز با حوادثی مواجه می‌شوند اما «بسیاری از این‌ها ناشی از مشکلاتی در تولید هواپیما یا موتورند، نه مشکلات عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی».

تامس افزود: «روش برخورد خدمه پرواز با این حادثه‌ها است که خط هواپیمایی خوب را از یک خط ناایمن متمایز می‌کند.»

به گفته این گروه، علت صدرنشین شدن کانتاس این است که «این شرکت هواپیمایی از لحاظ استمرار عملیات پرواز در جهان بیش از همه قدمت دارد و طی ۱۰۰ سالی که از تاریخ عملیات پروازی آن می‌گذرد، رکوردهای جالبی از پیشتازی در عملیات پروازی و ایمنی گردآوری کرده و اکنون به عنوان باتجربه‌ترین شرکت هواپیمایی در این صنعت پذیرفته شده است.»

این سایت رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی هنوز فهرست رسمی شرکت‌های هواپیمایی دارای پایین‌ترین ایمنی‌ را اعلام نکرده، اما برخی شرکت‌های هواپیمایی در این رتبه‌بندی توانسته‌اند فقط رتبه ایمنی تک‌ستاره دریافت کنند که به معنای قعرنشینی آن‌ها در این فهرست است.

این شرکت‌ها عبارتند از: نپال ایرلاینز، ایربلو، سریویجایا ایر، پاکستان اینترنشنال ایرلاینز و ایر الجزایر.

۲۰ شرکت‌های هواپیمایی ایمن سال ۲۰۲۳ عبارت‌‌اند از:

- کانتاس
- ایرنیوزیلند
- اتحاد ایرویز
- قطر ایرویز
- سنگاپور ایرلاینز
- تاپ‌ایر پرتغال
- امارات
- آلاسکا ایرلاینز
- اوا ایر
- ویرجین استرالیا/ آتلانتیک
- کاتای پاسیفیک ایرویز
- هاوایی ایرلاینز
- ساس (SAS)
- یونایتد ایرلاینز
- لوفت‌هانزا/ گروه سوییس
- فین‌ایر
- بریتیش ایرویز
- کی‌ال‌ام
- آمریکن ایرلاینز
- دلتا ایرلاینز

ایمن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ارزان سال ۲۰۲۳ (به ترتیب الفبای انگلیسی) عبارت‌اند از:

- ایرعربیا
- ایرآسیا
- الیجنت
- ایربالتیک
- ایزی جت
- فلای‌دبی
- فرانتیر
- جت‌استار
- جت‌بلو
- ایندیگو
- رایان‌ایر
- اسکوت
- ساوت‌وست
- اسپایس‌جت
- اسپریت
- ویولینگ
- ویت‌جت
- ولاریس
- وست‌جت
-  ویز


منبع: ایندیپندنت
کد مطلب: 71343
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام