۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۳

تحریم صادرات فناوری تایوان به روسیه

ایتنا - وزارت اقتصاد تایوان اعلام کرد فهرست صادرات کالاهای تحریم شده به روسیه و بلاروس در واکنش به درگیری با اوکراین را گسترش داده تا از محصولات نوآورانه تایوانی در مقاصد نظامی استفاده نشود.
تحریم صادرات فناوری تایوان به روسیه

تایوان حمله روسیه و اکراین را محکوم کرده بود و به تحریم های غرب علیه این کشور پیوسته بود، هرچند این اقدام بیشتر سمبلیک بود زیرا تجارت مستقیم اندکی بین دو کشور وجود دارد.

به گزارش ایتنا از مهر، وزارت اقتصاد تایوان با توجه به آخرین مرحله تحریم ها اعلام کرد اقدام مذکور براساس همکاری های بین المللی و برای جلوگیری از صادرات کالاهایی با فناوری رده بالا برا ی استفاده در مقاصد نظامی اتخاذ شده است.

فهرست کالاهای صادراتی تحریمی شامل تجهیزاتی برای نیمه رساناها است که تایوان در تولید آنها در رده نخست جهانی قرار دارد. علاوه بر آن صادرات برخی مواد شیمیایی و داروها نیز تحریم شده است.

وزارت اقتصاد تایوان در بیانیه ای اعلام کرد تحریم های جدید علیه روسیه در راستای تحریم هایی است که اتحادیه اروپا، آمریکا و کشورهای دیگر انجام داده اند.

اتحادیه اروپا، آمریکا و کشورهای دیگر اخیرا بقایای تسلیحات را از میدان‌های نبرد در اوکراین جمع‌آوری کرده‌اند و «فهرست مشترک با اولویت بالا» از قطعات و تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی را ارائه کرده‌اند که به طور گسترده در کاربردهای تجاری استفاده می‌شود و همچنین می‌توان از آنها برای ساخت سلاح نیز استفاده کرد.

طبق بیانیه وزارت اقتصاد این کشور مجوزهای صادراتی تایید نخواهند شد.
کد مطلب: 76288
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام