۲
۰
plusresetminus
شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۴

وزیر ارتباطات از صادرات نرم‌افزار و سخت‌افزار به روسیه خبر داد

ایتنا - ​​​​​​​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سفر خود به مسکو، گفت: با عملیاتی شدن توافقات صورت‌گرفته، از این پس شرکت‌های ایرانی، محصولات دانش‌بنیان در حوزه‌های صنایع مخابراتی، نرم‌افزار و سخت‌افزار را به روسیه و حوزه اوراسیا صادر خواهند کرد.
وزیر ارتباطات از صادرات نرم‌افزار و سخت‌افزار به روسیه خبر داد


عیسی زارع‌پور در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از روز پنج‌شنبه به مسکو آمده‌ام. از روز سه‌شنبه نیز هیاتی متشکل از چند معاون تخصصی وزارت ارتباطات و نمایندگانی از ۲۶ شرکت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مذاکره با هم‌ترازان و هم‌قطاران خود و آماده‌سازی بستر افزایش روابط تجاری و اقتصادی به روسیه آمده‌اند. البته مذاکرات مجازی بین شرکت‌های متناظر ایرانی و روسی از دو ماه پیش آغاز شده بود و حالا این شرکت‌ها در نشست‌های رو در رو به توافقات عملیاتی دست پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: برای نخستین بار است که مجموعه‌ای از بزرگترین شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با پشتیبانی وزارت ارتباطات تا مرحله توافق نهایی با شرکت‌های متناظر روسی در زمینه تبادل دانش و فناوری و صدور کالاها و خدمات ارتباطی و فناوری پیش رفته‌اند. با عملیاتی شدن توافقات صورت‌گرفته از این پس شرکت‌های ایرانی، محصولات دانش‌بنیان در حوزه‌های صنایع مخابراتی، نرم‌افزار و سخت‌افزار را به روسیه و حوزه اوراسیا صادر خواهند کرد. شرایط فعلی بازار بین‌المللی و منطقه‌ای ارتباطات و فناوری اطلاعات به گونه‌ای رقم خورده که ضریب موفقیت شرکت‌های ایرانی را در این بازارها دو چندان می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اظهار کرد: تا اینجای سفر با رئیس آژانس فدرال رگولاتوری ارتباطات و رسانه‌های جمعی و وزیر توسعه دیجیتال، مخابرات و ارتباطات روسیه دیدار و مذاکره داشته‌ام. از پارک علوم و فناوری «اسکولکووا» در مسکو نیز دیدن کردم و با ظرفیت این مجموعه عظیم دانش‌بنیان آشنا شدم. به اتفاق وزیر ارتباطات روسیه شاهد امضای چند سند همکاری مهم میان دو وزارتخانه و شرکت‌های خصوصی دو طرف بودیم.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: تا امروز چهار سند همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی و یک سند نیز بین دو وزارتخانه به امضا رسیده است. با امضای این اسناد، همکاری‌های دوجانبه در حوزه «ارتباطات و فناوری اطلاعات» توسعه می‌یابد و مسیر حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در بازار روسیه و به‌تبع آن در بازار اوراسیا هموار می‌شود. به تدریج جزئیات دستاوردهای این سفر را برایتان خواهم گفت.
کد مطلب: 69212
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
برادر بزرگوار و ارجمند ، گفتار شما متین ، اما لازمه اصلی این کارها وجود زیرساخت های ضروری ست ، از جمله ارتباطات اینترنتی برای کسب علم روز ، اینترنت ما که فقط در حد حرف موجودیت دارد ، سرعت کم و کیفیت پایین اینترنت را همه می دانند و می گویند ، اما فقط یک صدا شنیده میشود ، و آن اینکه اینترنت ما و دسترسی به علوم روز در بالاترین رتبه قرار دارد ، البته باورش برای همه سخت است ، چرا که آنچه می بینند با آنچه گفته می شود فاصله فراوان دارد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار ، اول وضعیت اینترنت را درست کنید که در کل دنیا ساده ترین است ، بعد به فکر شعار صادرات باشید ، اینترنت کاملا سلیقه ای شده ، هر مسئولی طبق سلیق خودش دسترسی کاربر را تعیین میکنه ، گوگل که کلا تعطیله ، سیایت های داخلی هم یک در میان قابل دسترسی شدن ، از سایت بانک ها تا سایت های دولتی و خبرگزاری ها ، خلاصه همه چیز انگاری بهم ریخته و نابسامان شده ، هیچ موتور جستجویی کار نمی کند ، سرعت که در حد افتضاع ، کیفیت هم همینطور ، پیامک های رمز بانکی که با اعصاب خوردکنی و نرسیدن پیامک ها ست ، خرید اینترنتی و انتقال وجه و پرداخت قبوض با دشواری همراه شده ، .‌‌‌‌‌... به کجا چنین شتابان ، ویران کردن که هنر نیست ، ساختن است که همت میخواهد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام