۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۱

یک ادعای عجیب: کارمندان اسپیس‌اکس مواد مخدر مصرف می‌کنند؟

ایتنا - «بیزنس اینسایدر» در گزارش جدیدی می‌گوید که آژانس فضایی آمریکا «ناسا» از ارائه اطلاعات یافته‌شده در مورد مصرف مواد مخدر در «اسپیس‌اکس» خودداری می‌کند.
یک ادعای عجیب: کارمندان اسپیس‌اکس مواد مخدر مصرف می‌کنند؟

بر اساس گزارش «بیزنس اینسایدر»، این وب‌سایت درخواست قانون آزادی اطلاعات (FOIA) را برای دسترسی به سوابق «ناسا» در مورد مصرف مواد مخدر کارمندان «اسپیس‌اکس» ثبت کرده‌ اما پاسخ‌هایی که دریافت کرده فایل‌ها بوده که به شدت ویرایش‌شده و اصلاً اطلاعات زیادی ارائه نمی‌کردند.

 «بیزنس اینسایدر» می‌گوید تحقیقات ناسا که شامل مصاحبه با نزدیک به ۳۰۰ کارمند اسپیس‌اکس "در همه سطوح" بود، در سال ۲۰۱۹ انجام شده و سه ماهه طول کشید.

 «بیزنس اینسایدر» افزود که ناسا که بیش از چهار سال سکوت کرده، اطلاعاتی در مورد مصرف مواد مخدر در اسپیس‌اکس جمع آوری کرده‌است و ظاهراً قصدی برای اشتراک گذاری آن‌ها ندارد.

 

در گزاش «بیزنس اینسایدر» همچنین آمده است: «هر آنچه که ناسا از این مصاحبه‌ها به دست آورده است، تحت یک معافیت از سوابق عمومی که اجازه می‌دهد در صورتی که انتشار اطلاعات ممکن است به وضعیت رقابتی یا منافع تجاری یک شرکت آسیب بزند، اصلاح شود، کاملاً محو شده است.

«بیزنس اینسایدر» می‌گوید هنگامی که با ناسا در مورد اینکه چرا نتایج کاوشگر را به اشتراک نمی‌گذارد، تماس گرفت، سخنگوی این آژانس گفت: «نتایج ارزیابی متعلق به شرکت است، و ناسا قصد ندارد نتایج را به صورت عمومی منتشر کند.»

گفتنی است که ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس‌اکس سال گذشته در یک پادکست گفته بود که او و همه کارمندانش در اسپیس ایکس «آزمایش‌های دارویی تصادفی» انجام می‌دهند.
کد مطلب: 76129
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام