۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۱۰

مک‌دونالدز از «گوگل کلاود» برای آنالیز در ابعاد عظیم و هوش مصنوعی استفاده می‌کند

ایتنا - این غول فست‌فود اعلام کرد که قصد دارد 50000 رستوران جدید باز کند و برنامه وفاداری خود را تا سال 2027 به 250 میلیون کاربر فعال گسترش دهد، به ویژه از این جهت که انتظار دارد تا آن سال 30 درصد از سفارشات تحویل از طریق اپ موبایل به ثبت برسند.
مک‌دونالدز از «گوگل کلاود» برای آنالیز در ابعاد عظیم و هوش مصنوعی استفاده می‌کند
این دو شرکت اعلام کردند که مک‌دونالدز از گوگل کلاود برای تزریق آنالیز مبتنی بر ابر در هزاران رستوران این غول دنیای تغذیه و توسعه راهکارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کند.
 
در این اطلاعیه آمده است که این همکاری چند ساله شامل سخت‌افزار، فناوری‌های داده‌ها و هوش مصنوعی می‌شود، و استقرار رایانش و فضای ذخیره‌سازی «ابری توزیع‌شده گوگل» در هر یک از رستوران‌های مک‌دونالد از سال آینده به اجرا در می‌آید.
 
برایان رایس، مدیر ارشد اطلاعات جهانی مک‌دونالدز، در این بیانیه گفت: «اتصال رستوران‌های ما در سراسر جهان به میلیون‌ها نقطه‌داده در سراسر اکوسیستم دیجیتال‌مان سبب تقویت و دقیق‌تر شدن، هوشمندتر شدن ابزارهایمان، آسانتر شدن اداره رستوران‌ها، و، مهمتر از همه، بهبود مضاعف رضایتمندی مشتریان و کارکنانمان می‌شود.»
 
مدرنیزاسیون یک فرآیند مداوم است که با ورود قابلیت‌های پیشرفته و فناوری‌های نوظهور به حوزه سازمانی تکامل می‌یابد. مهاجرت‌های اولیه باعث شد تا سرورهای غیرمتمرکز به دیتاسنترهای متمرکز انتقال یابند تا کارایی و مقیاس‌پذیری بهبود یابد، اما با بلوغ فناوری، دسترسی به خدمات ابری در حال گسترش است.
 
مک‌دونالدز سرورهای لبه تحت مدیریت «گوگل کلاود» درمحل را برای تجزیه و تحلیل سریع‌تر و کم‌تأخیر و بهبود پلتفرم‌های مشتریان، از جمله اپلیکیشن موبایل مک‌دونالد و کیوسک‌های سلف‌سرویس درون‌فروشگاهی، نصب خواهد کرد. هر یک از رستوران‌ها به نرم‌افزارهای مبتنی بر ابر و راهکارهای هوش مصنوعی درمحل دسترسی خواهند یافت.
 

مک‌دونالدز در بیانیه‌ای توضیح داد که «این اقدام به تسریع نوآوری‌های اتوماسیون از سوی تولیدکنندگان تجهیزات کمک می‌کند و برای مدیران عمومی رستوران‌ها این امکان را فراهم می‌آورد تا به سرعت راهکارهایی را برای کاهش اختلالات کسب‌وکار شناسایی و به اجرا بگذارند. همچنین پیچیدگی‌های خدمات‌رسانی برای کارکنان را کاهش می‌دهد و به مزایایی برای مشتریان مانند غذای گرم‌تر و تازه‌تر منجر می‌شود».
 
مک‌دونالدز بزرگترین خرده‌فروش خدمات غذایی است که به استفاده از Google Distributed Cloud رو می‌آورد که ماشین‌های با عملکرد بالا، ادغام‌های سامانه Vertex AI و یک راهکار دیتابیس مدیریت‌شده را در ماه اوت عرضه کرد. گوگل مدل‌های زبان بزرگ سری جمینای خود را به تازگی عرضه کرد و قول داد در هفته‌های آینده آنها را در Vertex AI مستقر کند.
 
به عنوان بخشی از این مشارکت، گوگل کلاود یک تیم اختصاصی را در شیکاگو، در نزدیکی مرکز نوآوری  Speedee Labs مک‌دونالد، برای بررسی موارد کاربردی هوش مصنوعی مولد، مستقر کرده است.
 
این غول فست‌فود اعلام کرد که قصد دارد 50000 رستوران جدید باز کند و برنامه وفاداری خود را تا سال 2027 به 250 میلیون کاربر فعال گسترش دهد، به ویژه از این جهت که انتظار دارد تا آن سال 30 درصد از سفارشات تحویل از طریق اپ موبایل به ثبت برسند.
 
کد مطلب: 76093
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام