۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۳۳

متا محتوای تردز را راستی‌آزمایی می‌کند

ایتنا - کمپانی‌های رسانه‌های اجتماعی، مانند تردز، باید برای جلوگیری از گسترش اطلاعات نادرست در پلت‌فرم‌های خود، به‌ویژه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا، تمهیدات حفاظتی را در نظر بگیرند.
متا محتوای تردز را راستی‌آزمایی می‌کند
تردز برای تعدیل بیشتر محتوای تولید شده توسط کاربران در این پلتفرم تلاش می‌کند.
 
آدام موسری، مدیر اینستاگرام، گفت که در حال کار بر روی ایجاد یک برنامه صحت‌سنجی (فکت‌چک) است. موسری بیان نکرد که چنین برنامه‌ای شامل چه مواردی می‌شود، فقط گفت که تردز قرار است «نمره‌دهی‌های صحت‌سنجی را از فیس‌بوک یا اینستاگرام با تردز مطابقت دهد».
 
در حال حاضر، صحت‌سنج‌ها نمی‌توانند محتوا را در تردز نمره‌دهی کنند، از اینرو وقتی چیزی در اینستاگرام یا فیس‌بوک به‌عنوان نادرست و کذب علامت‌گذاری می‌شود (پرچم بخورد)، نمرات یک صحت‌سنج نیز در این اپ به اجرا در خواهد آمد. موسری نوشت: «هدف ما این است که همکاران صحت‌سنجی‌کننده توانایی بررسی و ارزیابی اطلاعات نادرست در این اپ را داشته باشند».
 

انتظار می‌رود که این برنامه در اوایل سال آینده میلادی در دسترس قرار گیرد. متا گفت که شرکای صحت‌سنج طرف ثالث محتوایی را که در تردز منتشر می‌شود پرچم‌گذاری و بررسی خواهند کرد. به کاربران این اپ این امکان داده خواهد شد که سطح پیش‌فرض «تنزل رتبه‌های محتوای صحت‌سنجی‌شده» را در فیدهای شخصی افزایش یا کاهش  دهند یا حفظ کنند. متا می‌گوید اگر کاربری تصمیم بگیرد محتوای دارای حساسیت کمتر را در اینستاگرام ببیند، این تنظیمات به نمای تردز او انتقال خواهد یافت.
 
شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی، مانند تردز، باید برای جلوگیری از گسترش اطلاعات نادرست در پلت‌فرم‌های خود، به‌ویژه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا، تمهیدات حفاظتی را در نظر بگیرند. با توجه به اقدامات اخیر این شرکت، راه‌اندازی یک سیستم صحت‌سنجی در برنامه تردز موضوع شگفت‌انگیزی نیست. هنگامی که این شرکت یک ابزار جستجو را عرضه کرد، این ابزار کلمات مشخصی را که قبلاً به عنوان مرتبط با اطلاعات نادرست در پلتفرم متا شناخته شده بودند مسدود کرد.
 
با این حال، ارائه ویژگی بررسی واقعیت به کاربران لزوماً به این معنی نیست که تردز قرار است به یک ابزار جدید دیجیتال انتشار اخبار تبدیل شود. موسری به وبسایت تک‌کرانچ گفت که این پلتفرم فعلاٌ برنامه ای برای «تقویت اخبار» در پلتفرم خود ندارد.
کد مطلب: 76061
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام