۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۵

اطلاعات بیش از 267 میلیون کاربر فیس‌ بوک افشا شد

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن است که اطلاعی نظیر نام، شماره تلفن و شناسه کاربری بیش از 267 میلیون کاربر فیس‌بوک به‌صورت آنلاین افشا شده است.
اطلاعات بیش از 267 میلیون کاربر فیس‌ بوک افشا شد
گزارش‌ها حاکی از آن است که اطلاعی نظیر نام، شماره تلفن و شناسه کاربری بیش از 267 میلیون کاربر فیس‌بوک به‌صورت آنلاین افشا شده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، اطلاعات به‌ دست‌ آمده از Comparitech و باب دیاچنکو به‌عنوان محقق امنیتی نشان می‌دهد که اطلاعات افشا شده کاربران فیس‌بوک در پایگاه داده‌هایی یافت شد که دسترسی به آن بدون پسورد یا تشخیص هویت خاصی ممکن بود.
همچنین محققان بر این باورند که این اطلاعات در طی فرایند استخراج غیرقانونی داده‌ها یا سوءاستفاده از API فیس‌بوک افشا شده است.
 
دیاچنکو اعلام کرده است که مشکل این پایگاه داده را به تأمین کننده‌ای که مدیریت آدرس آی.پی آن سرور را بر عهده داشت اطلاع داده بود، اما همچنان اطلاعات این پایگاه داده به مدت دو هفته در دسترس همگان بود.
بنابر گفته او در این زمان داده‌های یادشده به‌عنوان دانلودی در یک فروم هک پست شده بود.
 افشای اطلاعات کاربران فیس بوک
 
گزارش‌ها نشان از آن دارند که میزان اطلاعات یادشده بسیار زیاد بوده است و بنابر گفته Comparitech ممکن بود از آنها برای حملات اسکم یا سایر فعالیت‌های مخرب استفاده شود.
یکی از سخنگویان فیس‌بوک در این رابطه اعلام کرد که: «ما این مشکل را بررسی می‌کنیم، اما بر این باوریم که احتمالاً این داده‌ها قبل از اعمال تغییرهای این چند سال اخیر برای حفاظت بهتر از اطلاعات مردم به‌ دست آمده است.»
 
متأسفانه این اولین بار نیست که اطلاعات میلیون‌ها کاربر فیس‌بوک افشا شده و به دست هکرها افتاده است. در این رابطه جالب است بدانید که یکی از محققان امنیتی در ماه سپتامبر موفق به کشف پایگاه داده دیگری شد که 419 میلیون اطلاعات حساب کاربری را افشا کرده بود.
همچنین در سال گذشته میلادی نیز هکری اطلاعات 29 میلیون کاربر فیس‌بوک را افشا کرد.

خطاهای سوم شخص نیز موجب در دسترس قرار گرفتن اطلاعات 540 میلیون کاربر فیس‌بوک شد و در ابتدای سال میلادی جاری هم بیش از 20 هزار کارمند فیس‌بوک به اطلاعات 600 حساب کاربری این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کردند.

به‌ این‌ ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که اگرچه ممکن است آینده فیس‌بوک بسیار امن باشد، اما این کمپانی در حال حاضر در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده است.
 
کد مطلب: 59262
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام