۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۴۵

نمونه‌های اولیه آیفون 16: آیفون نسل بعدی اپل چه شکلی خواهد بود

ایتنا - واضح‌ترین و متمایزترین تغییر از نظر بصری، آرایش عمودی دوربین جدید است. آیفون 16، برخلاف مدل قبلی خود، دارای دوربین‌های پشتی با چیدمان عمودی خواهد بود که باعث می‌شود این گوشی به راحتی به عنوان جدیدترین مدل آیفون شناخته شود.
نمونه‌های اولیه آیفون 16: آیفون نسل بعدی اپل چه شکلی خواهد بود
اپل در آیفون 15 تغییرات طراحی مانند قاب انحنادار و قسمت پشتی شیشه‌ای مات را به اجرا در آورد. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که نسل بعدی آیفون 16 اپل بر اساس این به‌روزرسانی‌ها با تغییراتی در دکمه‌ها و چیدمان دوربین ساخته خواهد شد.
  
ما جزئیاتی در مورد طراحی های اولیه پیش تولید آیفون 16 داریم، از جمله نگاهی به انواع و پیکربندی های سخت افزاری که اپل تاکنون در نظر گرفته است. اطلاعات ما در اوایل فرآیند طراحی به دست می‌آید، اما نشان‌دهنده آن چیزی است که می‌توانیم از iPhone 16 یا DeLorean انتظار داشته باشیم، همانطور که مهندسان اپل در داخل به آن اشاره می‌کنند.
 
تصاویر مدل‌های شبیه‌سازی‌شده‌ای از آیفون 16 بر اساس طراحی‌های داخلی اپل، تا رنگ‌های دقیقی که این شرکت برای آزمایش استفاده می‌کند منتشر شده است. آیفون رندر شده با رنگ زرد دارای اولین طراحی دکمه شناخته شده با دکمه عملیاتی (Action Button)، دکمه یکپارچه صدا و برآمدگی دوربین به سبک آیفون ایکس است. آیفون صورتی‌رنگ دارای دکمه عملیاتی و دکمه‌های مکانیکی مجزای صدا است، و بالاخره آیفون مشکی نیمه‌شب دارای دکمه عملیاتی بزرگ‌تر و دکمه ضبط جدید است. آیفونی که به رنگ مشکی رندر شده است، طراحی مورد انتظار ما در این مرحله است.
 
به عنوان بخشی از فرآیند طراحی آیفون 16، اپل چندین پیکربندی سخت‌افزاری را نمونه‌سازی کرده است. با اینکه اینها در نگاه اول شبیه به هم هستند، اما برخی تفاوت‌ها بین آنها وجود دارد.
 

واضح‌ترین و متمایزترین تغییر از نظر بصری، آرایش عمودی دوربین جدید است. آیفون 16، برخلاف مدل قبلی خود، دارای دوربین‌های پشتی با چیدمان عمودی خواهد بود که باعث می‌شود این گوشی به راحتی به عنوان جدیدترین مدل آیفون شناخته شود. اپل برای سری بعدی آیفون‌هایش دو طرح مختلف برآمدگی دوربین را ایده‌پردازی کرده است:
 - طراحی به سبک آیفون ۱۲، با دو لنز دوربین که روی همدیگر قرار گرفته‌اند؛
 - طراحی به سبک آیفون ایکس، با محفظه‌ای قرصی‌شکل.
 
نسبت به آیفون 15، محل قرارگیری فلاش در هر دو طرح یکسان است که نشان می‌دهد اپل قصد ندارد موقعیت فلاش را تغییر دهد. در حالی که هر دو طراحی در نظر گرفته شده است، اما چیدمان شبیه دوربین آیفون 12 با دو لنز مجزا به طور گسترده‌تری در نمونه اولیه‌های اپل به چشم می‌خورد.
 
در شایعات قبلی، نمونه‌های اولیه شناخته شده آیفون 16 شامل یک دکمه صدا یکپارچه بود که به عنوان بخشی از پروژه کنسل‌شده Bongo، که در ابتدا برای عرضه با آیفون 15 پرو در نظر گرفته شده بود، طراحی شده بود. دکمه یکپارچه بازخورد لمسی (هپتیک) را در اختیار کاربران قرار می‌داد، اما در اوایل سال جاری به دلیل مشکلات فنی حل نشده لغو شد. پس از لغو پروژه Bongo، اپل به همان ایده قبلی استفاده از دکمه‌های مکانیکی برای آیفون 16 بازگشت.
 
کد مطلب: 76049
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام