۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۰۳

«بیل گیتس» نقشه راه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را ارائه کرد

ایتنا - بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت، نقشه راهی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با استفاده از فناوری‌های سبز ارائه کرد.
«بیل گیتس» نقشه راه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را ارائه کرد

چند روز پیش، بیل گیتس در یک روزنامه آمریکایی پیشنهادهایی درباره نقشه راه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای که باعث تغییرات آب و هوایی می‌شود، ارائه کرد.

تغییرات آب و هوایی با انتشار گازهای گلخانه‌ای تقویت می‌شود و این گازها حاصل فعالیت بخش‌های مختلف اقتصاد جهانی اعم از صنعت برق، تولید، حمل و نقل، کشاورزی، فرآیندهای صنعتی و غیره هستند. در مجموع، انتشار گازهای گلخانه‌ای به طور کلی برای دهه‌های متمادی افزایش یافته است. فعالان زیست محیطی اغلب از استفاده کمتر و مصرف کمتر به عنوان یکی از راه حل‌های بالقوه برای مقابله با تغییر آب و هوایی حمایت می‌کنند. اما به گفته بیل گیتس، چنین ایده‌ای اشتباه است.

بیل گیتس معتقد است هزینه استفاده از خدمات سبز باید کاهش یابد و اقتصادی شود تا مردم به استفاده از این خدمات با هدف کاهش گرمایش زمین علاقمند شوند.

به گفته گیتس، راه‌حل، ایجاد جایگزین‌های فن‌آورانه بهتر است که در آن خدمات مختلف با قیمت یکسان یا ارزان‌تر در مقایسه با فناوری‌های فعلی برای دستیابی به یک هدف به شیوه‌ای آگاهانه به کار گرفته شود. لذا در نهایت هزینه استفاده از خدمات سبز باید کاهش یابد و اقتصادی شود تا مردم به استفاده از این خدمات با هدف کاهش گرمایش زمین علاقمند شوند.

گیتس افزود که برای تحقق این هدف در شرکت‌های نوپایی سرمایه گذاری می‌کند که به دنبال ابداع روش‌هایی خلاقانه برای تولید کالا و خدمات مختلف به اشکال خلاقانه و سازگار با محیط زیست باشند.

بیل گیتس ۶۸ ساله تاکید کرد: ثروتمندان باید در شرکت‌هایی سرمایه گذاری کنند که راه‌حل‌های سبز متحول‌کننده را ایجاد می‌کنند.

گیتس افزود: «هفت سال پیش، صندوقی را با افراد ثروتمند دیگر تأسیس کردم تا از شرکت‌هایی حمایت کنم که محصولاتشان حداقل ۱ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان را کاهش دهد.»

او گفت که خود گیتس سالانه ۹ میلیون دلار برای جبران انتشار گازهای گلخانه‌ای خود می‌پردازد.
کد مطلب: 76008
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام