۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۴

«سیرانا»؛ مقصد گردشگری مجلل عربستان سعودی

ایتنا - ابرشهر فوق‌پیشرفته نئوم که یکی از سرمایه‌گذاری‌های عظیم عربستان سعودی در عرصه گردشگری به شمار می‌رود، از یک مقصد سفر جدید به نام «سیرانا» رونمایی کرد.
«سیرانا»؛ مقصد گردشگری مجلل عربستان سعودی

سیرانا که در خط ساحلی خلیج عقبه واقع شده است، به‌عنوان یک «مقصد فوق‌العاده مجلل گردشگری» که شامل یک هتل با ۶۵ اتاق و ۳۵ اقامتگاه منحصر‌به‌فرد است، معرفی می‌شود.

این اقامتگاه همچنین از یک باشگاه ساحلی، امکانات رفاهی پیشرفته و سرگرمی برخوردار است و مسیرهای اکتشافی پرپیچ‌و‌خم برای کاوش از طریق پیاده‌روی یا گردش با اسب در آن تدارک دیده شده است.

همگام با رویکرد کلی شهر آینده‌نگر نئوم برای حفاظت از ذخیره‌گاه‌های طبیعی و توسعه گردشگری پایدار، در ایجاد منطقه سیرانا نیز تلاش شده است کمترین آسیب به محیط زیست منطقه وارد شود.

 به گفته عوامل اجرایی این پروژه، طراحی و روش‌های نوآورانه‌ای که برای ساخت سیرانا در نظر گرفته شده است در جهت آن بوده که اطمینان حاصل شود عملیات توسعه آن همگام با طبیعت و محیط زیست است.

در بیانیه شهر نئوم در‌این‌باره آمده است: «سیرانا نمونه‌ای از تلاش‌های ما برای ایجاد فضاهایی در طبیعت است که از زندگی پایدار در آینده حمایت می‌کند، خلاقیت را پرورش می‌دهد و در عین حال بهترین تجربه مهمان‌نوازی لوکس را ارائه می‌دهد.»

 


سیرانا جدیدترین گام توسعه‌ای برای شهر آینده‌نگر نئوم است. پیش از رونمایی از این منطقه مجلل، در هفته‌های گذشته اخباری از ایجاد سایر مقاصد گردشگری پایدار در خلیج عقبه منتشر شده بود، از‌جمله مقصد جدید گردشگری پایدار لیجا که ویلاهای ساحلی مسکونی، هتل‌ها و یک استراحتگاه مجلل دارد.

ابرپروژه ۵۰۰میلیارد دلاری نئوم با هدف ارتقای نوآوری و فناوری، در نظر دارد منطقه‌ای آینده‌گرا و پایدار از لحاظ زیست‌محیطی در شمال‌غربی عربستان سعودی باشد.

نایل گیبون، رئیس بخش گردشگری نئوم، درباره این پروژه گفته است: «نئوم یکی از پروژه‌های عظیمی است که به‌عنوان بخشی از چشم‌انداز ولیعهد سعودی برای سال ۲۰۳۰ اعلام شد. وسعت نئوم به اندازه بلژیک است و تا سال ۲۰۳۰ پذیرای ۳.۵ میلیون گردشگر خواهد بود.»

به گفته گیبون، نئوم ابتدا بر گردشگری محلی تمرکز می‌کند و در ادامه، به سمت جذب بازدیدکنندگان بین‌المللی حرکت خواهد کرد؛ به‌طوری که ۶۰درصد بازدیدکنندگان تا سال ۲۰۳۰ از خارج از عربستان سعودی خواهند آمد.

نئوم قصد دارد سوخت‌ موردنیازش را ۱۰۰درصد از انرژی‌های پاک تامین کند و ۹۵درصد از قلمرو را برای طبیعت ذخیره کند. این ابرشهر قرار است فوق‌پیشرفته باشد و برخی از طرح‌های آن به‌قدری بلندپروازانه است که فناوری‌های پیش‌بینی‌شده‌اش هنوز وجود ندارد.

یکی از پروژه‌های بزرگ نئوم، «لاین» (خط) نام دارد، شهری هوشمند که پروژه احداث آن در سال ۲۰۲۰ کلید زده شد. لاین ساختمانی آینه‌ای به طول ۱۸۰ کیلومتر، ارتفاع ۵۰۰ متر و عرض ۲۰۰ متر است، شهری بزرگ که نئوم را به سایر بخش‌های عربستان سعودی متصل می‌کند.
کد مطلب: 75848
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام