۰
plusresetminus
شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۲۰

تخت‌های هوشمند و روبات خدمتکار در هتل یوتل در اکساگون ابرشهر نئوم

ایتنا - این هتل به سبک کپسولی با ۳۰۰ کابین در ساحل دریای سرخ‌، بزرگ‌ترین شعبه یوتل در میان دیگر کشورها خواهد بود.
تخت‌های هوشمند و روبات خدمتکار در هتل یوتل در اکساگون ابرشهر نئوم

یوتل با مجموعه‌ای از امکانات جذاب و هوشمند به‌عنوان اولین هتل اکساگون، منطقه تحقیقات و نوآوری شهر آینده‌نگر نئوم معرفی شد. یوتل در سال ۲۰۲۵ در اکساگون پذیرای مهمانان برای اقامتی متفاوت در یک چشم‌انداز بکر خواهد بود.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، شهر آینده‌نگر نئوم عربستان سعودی با سرعتی حیرت‌انگیز در حال گسترش است و به نظر می‌رسد هرچند هفته یک‌بار یک خبر جدید درباره تحولات، اخبار و پروژه‌هایی که در آن در حال انجام است منتشر می‌شود.

این هتل به سبک کپسولی با ۳۰۰ کابین در ساحل دریای سرخ‌، بزرگ‌ترین شعبه یوتل در میان دیگر کشورها خواهد بود. هر کدام از کابین‌ها دارای تختخواب‌های هوشمند نوآورانه با صرفه‌جویی در فضا است که با لمس یک دکمه از تخت به مبل تبدیل می‌شوند.

هتل‌های یوتل که با رنگ بنفش روشن شناخته می‌شود، میز پذیرش دیجیتالی خودکار دارند که در کمتر از یک دقیقه مهمان‌ها را راهی اتاق‌هایشان می‌کند، جایی که یک «یوبات» یا مستخدم روباتیک این شرکت برای خدمت‌رسانی به آن‌ها حاضر است.

 


یوبات اولین بار در یوتل نیویورک ظاهر شد، جایی که به شکل یک بازوی روباتیک در نقش یک باربر چمدان عمل می‌کرد. نسخه‌های پیشرفته‌تر آن در سایر هتل‌های یوتل می‌توانند خدمات دیگری ارائه دهند و سفارش‌ها را به اتاق‌ها ببرند، یا اقلام نظافتی را در اتاق مهمانان قرار دهند.


با فاصله گرفتن عربستان سعودی از تمایل به هتل‌های مجلل، اتاق‌ها در یوتل نئوم احتمالا مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهند بود، چرا که این برند بریتانیایی به‌دلیل اقامت‌های صرفه‌جویانه‌اش معروف است.

کامیونیتی (Komyuniti) فضای غذاخوری عمومی هتل خواهد بود. این فضا همچنین به‌عنوان فضای کار مشترک استفاده خواهد شد و دارای اتاق‌های جلسه در همان نزدیکی است که انتخاب خوبی برای فعالان دیجیتالی جهان-سرزمین محسوب می‌شود. همچنین برنامه‌هایی برای احداث کافه‌ای سرپایی وجود دارد که گروه هدفش مسافران پرمشغله‌ای است که وقت نشستن ندارند.

 


یک مرکز تناسب اندام ۲۴ ساعته به افراد کمک می‌کند برنامه‌های تمرینی خود را در حین سفر همچنان حفظ کنند.

اکساگون، یکی از چندین شهر و مقصدی است که در نئوم عربستان سعودی در حال ساخت است و انرژی کل منطقه از منابع انرژی تجدیدپذیر تامین خواهد شد که بخشی از استراتژی چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور است.
کد مطلب: 71645
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام