۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۲۱

بارد اکنون می‌تواند به سوالات مربوط به ویدیوهای یوتیوب پاسخ دهد

ایتنا - اگر به دنبال ویدیوهایی در مورد طرز تهیه کیک روغن زیتون هستید، اکنون می‌توانید بپرسید که دستور پخت آن در ویدیوی اول به چند عدد تخم مرغ نیاز دارد.
بارد اکنون می‌تواند به سوالات مربوط به ویدیوهای یوتیوب پاسخ دهد
گوگل اعلام کرده است که چت‌بات هوش‌مصنوعی بارد آن اکنون می‌تواند به سوالات مربوط به ویدیوهای یوتیوب پاسخ دهد. اگرچه بارد قبلاً در ماه سپتامبر با راه‌اندازی افزونه یوتیوب توانایی تجزیه و تحلیل ویدیوهای یوتیوب را پیدا کرده بود، اما این چت‌بات اکنون می‌تواند به شما پاسخ‌های اختصاصی در مورد سؤالات مربوط به محتوای یک ویدیو بدهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از تک‌کرانچ، این شرکت در صفحه به‌روزرسانی‌های بارد نوشت: «ما در حال برداشتن اولین گام‌ها در جهت توانمندسازی بارد برای درک ویدیوهای یوتیوب هستیم. به عنوان مثال، اگر به دنبال ویدیوهایی در مورد طرز تهیه کیک روغن زیتون هستید، اکنون می‌توانید بپرسید که دستور پخت آن در ویدیوی اول به چند عدد تخم مرغ نیاز دارد. ما متوجه شده‌ایم که شما می‌خواهید تعامل عمیق‌تری با ویدیوهای یوتیوب داشته باشید. از اینرو، ما در حال گسترش دادن افزونه یوتیوب برای درک برخی از محتوای ویدیویی هستیم تا بتوانید گفتگوی پربارتری با بارد در مورد آن داشته باشید».
 
قبل از این به‌روزرسانی جدید، افزونه یوتیوب برای بارد فقط برای یافتن ویدیوهای مشخص قابل استفاده بود. به عنوان مثال، می‌توانستید از این چت‌بات بخواهید ویدیوهای خنده‌دار برای شما پیدا کند. اکنون می‌توانید از این چت‌بات سؤالات خاصی در مورد محتوای ویدیوها بپرسید. مثلاً در حال تماشای یک ویدیوی سفر هستید و مکانی را می‌بینید که خیلی از آن خوشتان می‌آید؛ می‌توانید از بارد بپرسید که آن مکان در کجا واقع است.
 

این اعلامیه دو هفته پس از آن منتشر می‌شود که یوتیوب شروع به آزمایش قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی مولد کرد، از جمله یک ابزار محاوره‌ای هوش مصنوعی که به سؤالات مربوط به محتوای یوتیوب پاسخ می‌دهد، و همچنین یک قابلیت جدیدی که مباحث را در کامنت‌های یک ویدیو خلاصه‌سازی می‌کند.
 
پاسخ‌های این ابزار محاوره‌ای توسط مدل‌های زبانی بزرگ تولید می‌شوند که از اطلاعات یوتیوب و وب استفاده می‌کنند. کاربران می‌توانند درباره ویدیویی که در حال مشاهده هستند سؤال بپرسند و مکالمه با هوش مصنوعی در حین پخش ویدیو انجام می‌شود. ابزار خلاصه‌کننده نظرات از هوش مصنوعی مولد برای سازماندهی موضوعات بحث در بخش نظرات استفاده می‌کند تا به کاربران یک دید کلی از آنچه افراد گفته‌اند ارائه دهد.
 
این به‌روزرسانی همچنین زمانی ارائه می‌شود که گوگل امکان دسترسی به بارد را برای نوجوانان در اکثر کشورهای جهان باز کرد. این غول جستجو در یک پست وبلاگ خود گفت که نوجوانان می‌توانند از این ابزار برای «الهام‌گیری، کشف سرگرمی‌های جدید و حل مسائل روزمره» استفاده کنند. نوجوانان می‌توانند درباره موضوعات مهم از بارد بپرسند، مثلاً اینکه از کدام دانشگاه‌ها درخواست پذیرش بدهند، یا در مورد موضوعات سرگرم‌کننده‌تر، مانند نحوه یادگیری یک ورزش جدید.
 
کد مطلب: 75682
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام