۰
plusresetminus
شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۰۰

امکان تست هوش مصنوعی کوپایلوت برای کاربران ویندوز 10

ایتنا - صدها میلیون‌ها رایانه شخصی هنوز از ویندوز 10 استفاده می‌کنند. اگر مایکروسافت بتواند بگوید کوپایلوت روی بیش از یک میلیارد کامپیوتر در دسترس است (در مقایسه با 400 میلیون کامپیوتری که تخمین زده می‌شود از ویندوز 11 استفاده می‌کنند)، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران این شرکت جذاب‌تر باشد.
امکان تست هوش مصنوعی کوپایلوت برای کاربران ویندوز 10
افرادی که هنوز به ویندوز 10 پایبند هستند (یا امکان نصب ویندوز 11 را بر روی دستگاهشان ندارند) اکنون می‌توانند یکی از پر سر و صداترین قابلیت‌های ویندوز در سال‌های اخیر را بررسی کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، اکنون، تنها چند روز پس از اینکه مایکروسافت تایید کرد که کوپایلوت را به ویندوز 10 می‌آورد، کاربران دارای دستگاه‌های واجد شرایط می‌توانند بیلد پیش‌نمایش آن را نصب کنند که شامل دسترسی به دستیار مولد مجهز به هوش مصنوعی می‌شود.
 
برای نصب این بیلد پیش‌نمایش و به طور بالقوه امتحان کردن کوپایلوت در نسخه هوم یا پرو ویندوز 10 باید در برنامه تست‌کننده Windows Insider ثبت‌نام کنید. با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد که بلافاصله به این چت‌بات دسترسی پیدا کنید. مایکروسافت می‌گوید: «ممکن است تأیید شدن اینکه که دستگاه شما واجد شرایط استفاده از کوپایلوت در ویندوز است زمانبر باشد، بنابراین ممکن است فوراً برایتان نمایش داده نشود.» برای دسترسی سریع به کوپایلوت هنگامی که تأیید شد دستگاه شما واجد شرایط است، مایکروسافت پیشنهاد داده است که گزینه «دریافت آخرین به‌روزرسانی‌ها به محض قابل دسترسی شدن» را با رفتن به قسمت تنظیمات > به‌روزرسانی و امنیت > Windows Update روشن کنید.
 
برای اجرای Copilot، سیستم شما به حداقل 4 گیگابایت رم و یک آداپتور نمایشگر با وضوح حداقل 720p نیاز دارد. مایکروسافت خاطرنشان کرده است که این پیش‌نمایش ربات چت در حال حاضر فقط در بازارهای منتخب (یعنی آمریکای شمالی و برخی مناطق آسیا و آمریکای جنوبی) در دسترس است، بنابراین ممکن است از نظر جغرافیایی با محدودیت مواجه شوید.
 

برخی نکات عجیب و غریب دیگر وجود دارد که ممکن است شما را از بررسی کوپایلوت در ویندوز 10 منصرف کند. اگر نوار وظیفه خود را در سمت چپ یا راست نمایشگر خود قرار دهید کار نخواهد کرد. شما باید نوار وظیفه را در جهت افقی داشته باشید. کوپایلوت با تنظیمات چند مانیتور نیز کاملاً سازگار نیست. شما فقط آیکن آن را در صفحه نمایش اصلی خود خواهید دید. علاوه بر این، کوپایلوت در دستگاه‌های Windows 10 Pro که توسط یک سازمان مدیریت می‌شوند در حال حاضر در دسترس نخواهد بود.
 
برای فعال کردن کوپایلوت هنگامی که در دستگاه شما قابل دسترسی شد، روی آیکنی که در سمت راست نوار وظیفه ظاهر می‌شود کلیک کنید. از طریق این ربات چت می‌توانید سؤالاتتان را بپرسید، ویژگی‌های ویندوز را مدیریت کنید و با اسناد تعامل داشته باشید. کوپایلوت در ویندوز 10 کمی متفاوت عمل می‌کند، البته فقط به این دلیل که برخی از قابلیت‌های خاص ویندوز 11 در دسترس نیستند. چندین اپ کلیدی در سیستم عامل ویندوز 11 دارای ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد خود هستند.
 
اینکه چرا مایکروسافت کوپایلوت را به ویندوز 10 می‌آورد سوال پیچیده‌ای نیست، چرا که طبق برخی تخمین‌ها، ویندوز 10 هنوز در حدود 69 درصد از دسکتاپ‌های مبتنی بر ویندوز (در مقایسه با 26 درصد یا بیشتر برای ویندوز 11) در حال استفاده است. این یعنی صدها میلیون‌ها رایانه شخصی هنوز از ویندوز 10 استفاده می‌کنند. اگر مایکروسافت بتواند بگوید کوپایلوت روی بیش از یک میلیارد کامپیوتر در دسترس است (در مقایسه با 400 میلیون کامپیوتری که تخمین زده می‌شود از ویندوز 11 استفاده می‌کنند)، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران این شرکت جذاب‌تر باشد.
 
کد مطلب: 75680
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام