۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۱۱

تا یک ساعت پس از بیدار شدن گوشی موبایلتان را چک نکنید!

ایتنا - کارشناسان توصیه می‌کنند پس از بیدار شدن از خواب، تا یک ساعت گوشی تلفن همراه خود را چک نکنید. اما این کار چه مشکلی دارد؟
تا یک ساعت پس از بیدار شدن گوشی موبایلتان را چک نکنید!

وقتی بعد از باز کردن چشم‌هایتان در ابتدای ساعات اولیه صبح موبایل خود را چک می‌کنید، با انواع و اقسام پیام‌ها، خبرها، لیست کارهای در دست انجام و ایمیل‌هایی مواجه می‌شوید که احساس استرس و نگرانی شدید را به شما منتقل می‌کنند.

به گفته دکتر نیکول بندرس هادی، وقتی صبح خود را با چک کردن موبایل شروع می‌کنید در واقع روز خود را خراب کرده‌اید و باعث می‌شوید تا ذهنتان احساس کند چقدر کار برای انجام دارد و همین حس سبب ایجاد مشغولیت فکری می‌شود.

علاوه بر این، این موضوع باعث افزایش میزان استرس و اضطراب می‌شود و زمان و حواس شما را نیز هدر می‌دهد، چرا که برای مثال اگر قصد دارید ۵ دقیقه شبکه‌های اجتماعی را چک کنید، ۱۵ دقیقه یا حتی ۳۰ دقیقه و یا بیشتر برای این موضوع وقت می‌گذارید و وقتی که از شما گرفته شده باعث می‌شود تا دچار استرس شوید و همین می‌تواند روزتان را خراب کند و ذهن شما را برای حواس‌پرتی در بقیه ساعات روز آماده کند.

اما چگونه می‌توانید تا یک ساعت پس از بیدار شدن از چک کردن موبایل خودداری کنید؟
۱- قبل از خواب موبایل را در حالت پرواز بگذارید. با این کار وقتی از خواب بیدار می‌شوید با حجم زیادی پیام و ایمیل روی صفحه موبایل مواجه نمی‌شوید. یا دست‌کم وای‌فای موبایل را قطع کنید.

۲- یک فعالیت جایگزین برای این کار پیدا کنید. اگر نتوانید یک کار جالب برای این منظور پیدا کنید، پس از مدتی حوصله‌تان سر می‌رود و دوباره سراغ این کار مضر می‌روید. بنابراین، دست‌کم ۷ فعالیت را به جای چک کردن موبایل برای خود لیست کنید تا برای انجام کارهای بیشتر همچون موارد زیر وقت کافی داشته باشید: ورزش کردن، مدیتیشن، مطالعه کتاب، گوش کردن به پادکست، درست کردن یک صبحانه سالم و مقوی، ارتباط برقرار کردن با همسر یا اعضای خانواده برنامه‌ریزی برای روز، نوشتن اولویت‌بندی کارها و تعیین هدف و یا درست کردن یک فنجان قهوه، شما حتی می‌توانید هر کدام از کارهای بالای را جایگزین چک کردن موبایل کنید.
کد مطلب: 75559
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام