۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۵

درخواست گوگل از اروپا: آی‌مسیج باید قابلیت تعامل داشته باشد

ایتنا - اپل امسال این استدلال را مطرح کرد که آی‌مسیج (ظاهراً) آنقدر بزرگ نیست که بر اساس آستانه‌های کاربری DMA (45 میلیون کاربر فعال ماهانه در اتحادیه اروپا) به عنوان یک سرویس دروازه‌بان در نظر گرفته شود.
درخواست گوگل از اروپا: آی‌مسیج باید قابلیت تعامل داشته باشد
کمیسیون اروپا در حال بررسی امکان  قرار گرفتن iMessage تحت قانون بازارهای دیجیتال (DMA) است تا مشمول قوانین تعامل‌پذیری باشد. گوگل و اپراتورهای محلی نامه‌ای به قانون‌گذاران در اروپا ارسال کرده‌اند و استدلال کرده‌اند که آی‌مسیج باید یک سرویس «هسته‌ای» در نظر گرفته شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از 9to5google، اپل امسال این استدلال را مطرح کرد که آی‌مسیج (ظاهراً) آنقدر بزرگ نیست که بر اساس آستانه‌های کاربری DMA (45 میلیون کاربر فعال ماهانه در اتحادیه اروپا) به عنوان یک سرویس دروازه‌بان در نظر گرفته شود. رگولاتورها در حال حاضر در حال بررسی هستند و تا فوریه فرصت دارند درباره اینکه آیا آی‌مسیج، همانند واتس‌اپ و مسنجر شرکت متا، به عنوان دروازه‌بان شناخته شود یا خیر، تصمیم بگیرند.
 
بر اساس گزارش فایننشال تایمز، مدیران گوگل، وودافون، دویچه تلکام، تلفونیکا و اورانژ - به عنوان بزرگترین اپراتورهای اروپا - اخیراً استدلال کردند که آی‌مسیج نیز شامل این طبقه‌بندی می‌شود. اگر چنین تصمیمی رسمی شود، آی‌مسیج باید با سرویس‌های پیام‌رسانی رقیب قابل تعامل باشد، که «به نفع مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهای اروپایی خواهد بود».
 

در این نامه، که توسط منابع متعدد تأیید شده، افزوده شده است: «این بسیار مهم است که کسب‌وکارها بتوانند با استفاده از خدمات ارتباطی مدرن با قابلیت‌های پیام‌رسانی غنی‌شده به همه مشتریان خود دسترسی داشته باشند. از طریق آی‌مسیج، کاربران تجاری فقط می‌توانند پیام‌های غنی‌شده را برای کاربران iOS ارسال کنند و ناچارند که برای سایر کاربران به ارسال پیامک‌های سنتی اکتفا کنند.»
 
شایان ذکر است که در حال حاضر، هنگامی که دستگاه‌های اندرویدی با آیفون ارتباط برقرار می‌کنند، این ارتباط به شکل SMS برقرار می‌شود. گوگل مدت‌هاست که از آیفون خواسته است از RCS پشتیبانی کند تا این مکالمات چند سیستم عامل دارای ویژگی‌های غنی مانند رسید خواندن (سین زدن)، نشانگرهای در حال تایپ بودن، و تصاویر با کیفیت بالاتر باشد.
 
البته، این مقررات دروازه‌بان فقط در اروپا اعمال می‌شود و اپل مجبور نخواهد بود در کشورهای دیگر، مانند ایالات متحده، که پدیده حباب سبز در آنجا شیوع بیشتری دارد، قابلیت تعامل‌پذیری آی‌مسیج را فراهم بیاورد.
 
کد مطلب: 75513
برچسب ها: اپل گوگل آی‌مسیج
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام