۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۴۰

گزارش تصادفات جاده‌ای به نقشه اپل افزوده می‌شوند

ایتنا- کاربران نسخه بتای iOS 14.5 از این پس می‌توانند با استفاده از دستیار هوشمند سیری حوادث جاده‌ای را به نقشه اپل گزارش کنند.
گزارش تصادفات جاده‌ای به نقشه اپل افزوده می‌شوند
کاربران نسخه بتای iOS 14.5 از این پس می‌توانند با استفاده از دستیار هوشمند سیری حوادث جاده‌ای را به نقشه اپل گزارش کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، امکان گزارش تصادفات جاده‌ای توسط کاربران از سالها پیش به یکی از قابلیت‌های اصلی نرم افزارهای نقشه مهم نظیر ویز و گوگل مپ تبدیل شده است و هم اکنون به نظر می‌رسد که این ویژگی بالاخره به نقشه اپل نیز راه پیدا کرده است.
 
گزارش‌های به دست آمده از Roadshow حاکی از آن است که نقشه اپل در نسخه بتای iOS 14.5 به شما این امکان را می‌دهد که در صورت مشاهده تصادفی در جاده آن را به سیستم یاد شده گزارش کنید. شما می‌توانید اتفاق‌هایی نظیر تصادف‌های جاده ای، بروز بلایای طبیعی یا حتی ایستگاه‌های کنترل سرعت را روی این نقشه گزارش بدهید.
 
البته کاربران نقشه‌های آنلاین دیگر نظیر ویز و گوگل مپ می‌توانند علاوه بر موارد یاد شده سایر حوادث نظیر بسته بودن یک لاین، تعمیرات جاده‌ای و... را نیز گزارش کنند. با این حال برتری اصلی نسبت به سایر رقبای خود در زمینه این قابلیت آن است که کاربران می‌توانند گزارش‌های یاد شده را بدون دخالت دست به سیستم نقشه اپل ارائه کنند.


 


به این ترتیب شما می‌توانید در صورت مشاهده حادثه‌ای بدون این که دستتان را از روی فرمان خودرو بردارید، دستیار هوشمند سیری را صدا کرده و از او بخواهید که این حادثه را گزارش کند. این قابلیت ویژه اپل در این روزها که دولت‌ها تمرکز ویژه‌ای روی سیستم هایی که تمرکز راننده را در حین رانندگی حفظ می‌کنند، یکی از برگ‌های برنده اصلی این کمپانی نسبت به سایر رقبا تلقی می‌شود.
 
البته سیستم عامل iOS 14.5  علاوه بر قابلیت امکان گزارش تصادفات جاده‌ای به نقشه گوگل قابلیت‌های جذاب دیگری نیز به همراه خود دارد. برای مثال در صورتی که اپل واچ خود را به دست دارید می‌توانید حتی در هنگام پوشیدن ماسک نیز با استفاده از قابلیت فیس‌ آی.دی  آیفون خود را قفل گشایی کنید.
 
به علاوه این سیستم عامل از دسته‌های بازی اکس باکس سری اکس و اس و پلی استیشن 5 نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین کاربران از این پس می‌توانند از قابلیت دو سیم‌کارت 5G نیز بهره مند شوند. همچنین در صورتی که از سیری بخواهید موسیقی خاصی را برایتان پخش کند، از شما می‌خواهد که به طور مشخص پخش کننده موسیقی مورد نظر خود را (حتی از میان نرم افزارهای سوم شخص مرتبط) انتخاب کنید.
کد مطلب: 64074
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام