۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۰۰

محققان به پدیده «سرماخوردگی طولانی‌مدت» پی برده‌اند

ایتنا - بر اساس پژوهش جدید دانشگاه کویین‌ مری لندن، برخی افراد به دنبال سرماخوردگی، آنفلوانزا، ذات‌الریه یا سایر بیماری‌های تنفسی، با «سرماخوردگی طولانی‌مدت» یا عوارض طولانی‌مدت مواجه می‌شوند.
محققان به پدیده «سرماخوردگی طولانی‌مدت» پی برده‌اند

بر اساس نتایج پژوهشی که در نشریه ئی‌کلینکال مدیسن منتشر شد، محققان دریافته‌اند که حتی افراد مبتلا به عفونت‌های تنفسی حاد که نتیجه آزمایش کووید‌-۱۹ آن‌ها منفی بود، هم حداقل چهار هفته پس از ابتلا با عوارض طولانی‌مدت از جمله سرفه، معده‌درد و اسهال روبرو می‌شوند.

احتمال بیشتری هم وجود داشت که افراد مبتلا به کووید طولانی‌مدت مشکلات مداوم با حس چشایی یا بویایی یا سرگیجه را گزارش کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، این تحقیق بخشی از برنامه کوویدنس یو‌کی (COVIDENCE UK)، پژوهش ملی دانشگاه در مورد کووید‌ــ۱۹، بود که در سال ۲۰۲۰ آغاز شد.

محققان در این پژوهش به دنبال ۱۶ علامت که معمولا با کووید طولانی مرتبطند، پاسخ‌های ۱۰ هزار و ۱۷۱ بزرگسال بریتانیایی بین ژانویه تا فوریه ۲۰۲۱ را تجزیه و تحلیل کردند. این علائم عبارت‌ بودند از: سرفه، مشکلات خواب، مشکلات حافظه، مشکل در تمرکز، درد عضلات یا مفاصل، مشکلات حس چشایی یا بویایی، اسهال، درد معده، تغییر صدا، ریزش مو، تپش غیرمعمول قلب، سبکی سر یا سرگیجه، تعریق غیرمعمول، تنگی نفس، اضطراب یا افسردگی و خستگی.

نویسندگان این پژوهش می‌نویسند اگرچه علائم طولانی‌مدت که به عنوان سندرم‌های پس از عفونت حاد شناخته می‌شوند، «یک پدیده جدید نیستند»، اغلب به دلیل طیف گسترده‌ علائم و آزمایش نشدن، تشخیص داده نمی‌شوند.

پروفسور آدریان مارتینو، محقق ارشد کوویدنس انگلستان و پروفسور بالینی تنفس، گفت: «یافته‌های ما ممکن است به افرادی برگردد که پس از ابتلا به عفونت تنفسی‌ــ با و‌جود منفی بودن آزمایش کووید‌-۱۹ از طریق تست مخاط بینی‌و گلوــ همچنان با علائم طولانی‌مدت در بینی و گلو درگیر بوده‌اند.»

مارتینو خاطرنشان کرد که تحقیقات مداوم در مورد آثار درازمدت کووید‌ــ۱۹ و سایر عفونت‌ها برای کمک به درک اینکه چرا برخی از افراد نسبت به دیگران با علائم طولانی‌تری مواجه می‌شوند، مهم است و در نهایت می‌تواند به شناسایی مناسب‌ترین شکل درمان و مراقبت از افراد آسیب‌دیده کمک کند.

بر اساس داده‌های اخیر مرکز ملی آمار بهداشت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، میلیون‌ها آمریکایی مبتلا به کووید طولانی‌اند و ماه‌ها یا سال‌ها پس از ابتلا به کووید‌ــ۱۹ همچنان با مجموعه‌ای از علائم عموما ناتوان‌کننده درگیرند.
کد مطلب: 75047
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام