۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۳
اپل وجود مشکل در طراحی سخت‌افزاری را رد کرد

باگ در iOS 17 دلیل بیش از حد گرم شدن آیفون 15 پرو

ایتنا - اپل توضیح داد که قاب تیتانیومی و زیرساخت‌های آلومینیومی گوشی‌های جدید به این مشکل کمک نمی‌کنند و گرما را بهتر از فولاد ضد زنگ مورد استفاده در مدل‌های قبلی پرو دفع می‌کنند.
باگ در iOS 17 دلیل بیش از حد گرم شدن آیفون 15 پرو
اپل به CNET گفت: شکایات گسترده در مورد گرم شدن بیش از حد آیفون 15 پرو و پرو مکس جدید را می توان در چندین عامل از جمله یک باگ نرم‌افزاری در iOS 17 ریشه‌یابی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از سی‌نت، این شرکت توضیح داد که قاب تیتانیومی و زیرساخت‌های آلومینیومی گوشی‌های جدید به این مشکل کمک نمی‌کنند و گرما را بهتر از فولاد ضد زنگ مورد استفاده در مدل‌های قبلی پرو دفع می‌کنند.
 
چند روز پس از فروش سری آیفون 15، افراد شروع به به‌اشتراک‌گذاشتن گزارش‌هایی در مورد چگونگی داغ شدن بیش از حد گوشی‌های جدیدشان یا احساس گرمای بیش از حد کردند. برخی از کاربران نمی‌توانستند به راحتی گوشی خود را در دست بگیرند. برخی دیگر تصاویری از دماسنج‌های مادون قرمز به اشتراک گذاشتند که دمای آیفون آنها را بیش از 80 درجه فارنهایت نشان می‌داد.
 
اپل در بیانیه‌ای به CNET گفت: «ما شرایطی را که می‌تواند باعث شود آیفون گرم‌تر از حد انتظار کار کند شناسایی کرده‌ایم. ممکن است در چند روز اول پس از راه‌اندازی یا بازیابی دستگاه به دلیل افزایش فعالیت پس‌زمینه، دستگاه گرم‌تر شود. ما همچنین یک اشکال در iOS 17 پیدا کرده‌ایم که بر برخی از کاربران تأثیر می‌گذارد و در یک به‌روزرسانی نرم‌افزار برطرف خواهد شد. مشکل دیگر مربوط به برخی از به‌روزرسانی‌های اخیر برای اپ‌های طرف ثالث که باعث بارگیری بیش از حد سیستم می‌شوند. ما در حال کار با برنامه‌نویسان این اپ‌های بر روی اصلاحاتی هستیم که در مرحله انتشار هستند».
 
فاروک کورکماز، منتقد فنی، اوایل این هفته ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد دمای آیفون 15 پرو مکس وی در عرض چند دقیقه پس از باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام به 98 درجه فارنهایت رسیده است. همین اتفاق در آیفون 14 پرو مکس او که دارای سیستم عامل iOS 17 است نیز رخ داد.
 

اپل توضیح داد که به‌روزرسانی‌های اخیر برخی از برنامه‌های شخص ثالث در iOS 17، مانند اینستاگرام، آسفالت 9 و اوبر، باعث بارگذاری بیش از حد بر روی تراشه A17 Pro می‌شوند و موجب می‌شود آیفون گرم‌تر از حد معمول شود. این شرکت در حال کار با توسعه‌دهندگان طرف ثالث برای اجرای اصلاحات است. در نتیجه، اینستاگرام نسخه به روز شده اپلیکیشن خود را در 27 سپتامبر منتشر کرد.
 
از نظر شارژ، اپل گفت که آیفون 15 پرو و پرو مکس از هر آداپتور USB-C که با استاندارد USB-C مطابقت داشته باشد، از جمله USB Power Delivery، پشتیبانی می‌کند. این شرکت توضیح داد که آیفون خود را تنظیم می‌کند تا حداکثر شارژ را تا 27 وات محدود کند و اگر از شارژر 20 واتی یا بالاتر استفاده می‌کنید ممکن است گوشی به طور موقت گرمتر شود.
 
کسانی که آیفون 15 پرو یا پرو مکس دارند و با مشکل گرمای بیش از حد مواجه هستند چند کار وجود دارد که می‌توانند تا زمانی که اپل آپدیت iOS 17 را منتشر کند امتحان کنند. حالت کم مصرف (Low Power Mode) را از مرکز کنترل یا در بخش باتری در اپ تنظیمات روشن کنند. این کار باعث حذف شدن تسک‌های پس‌زمینه می‌شود، نرخ تازه‌سازی نمایشگر را به‌طور موقت به 60 هرتز محدود می‌کند و روشنایی را کاهش می‌دهد. همچنین گوشی خود را برای مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید یا در محیط بسیار گرم قرار ندهند. و اگر احتمال می‌دهند که ممکن است مشکل از یک اپ مشخص باشد، به‌روزرسانی پس‌زمینه آن اپ را در بخش عمومی در اپ تنظیمات غیرفعال کنند.
 
کد مطلب: 74899
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام