۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۸

برتری گوگل پیکسل نسبت به آیفون در بازار ژاپن

ایتنا - ​​​​​​​گوگل پیکسل شرکت آلفابت، پس از سال‌ها موفق شد برتری آیفون در ژاپن را تضعیف کند.
برتری گوگل پیکسل نسبت به آیفون در بازار ژاپن

آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت نشان می‌دهد گوشی‌های گوگل در سه ماهه ژوئن، سهم ۱۲ درصدی در ژاپن داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شش برابر شده است. در همین مدت، سهم آیفون اپل از ۵۸ درصد، به ۴۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ژاپن بازار مهمی برای این دو شرکت است زیرا سومین اقتصاد بزرگ جهان و بازار بزرگی برای بازی‌ها و نرم‌افزار موبایل است. آیفون، بازار ژاپن را مانند آمریکا در سیطره داشت و با کاهش نفوذش در تابستان امسال، برای نخستین بار در دو سال گذشته است که کمتر از نیمی از بازار ژاپن را در اختیار دارد.

کاهش ارزش ین، باعث شده است اپل قیمت آیفون در ژاپن را زودتر از قیمت‌های جهانی افزایش دهد و قیمت این گوشی در شرایطی که جدیدترین گوشی‌ها، ویژگی‌های جدید پرتقاضایی عرضه نکرده اند، عامل بازدارنده قابل توجهی بوده است.

تام کانگ، تحلیلگر کانترپوینت در سئول، در مصاحبه‌ای گفت: کاربران ژاپنی حساس‌تر شده اند. اکنون فرصت بیشتری برای گزینه‌های دیگر وجود دارد. ما شاهد اندکی رشد در سونی و اندکی رشد در برندهای دیگر بوده‌ایم اما رشد گوگل، بیش از همه تعجب آور بود.

افت ارزش ین هم به تقویت فروش پیکسل کمک کرده و این گوشی را برای مصرف کنندگان خارج از ژاپن که مایل به خریداری آن هستند، ارزان کرده است. پیکسل در شمار محدودی از کشورها عرضه شده و افت ارزش ین به پایین‌ترین رکورد سه دهه اخیر، ژاپن را به ارزان‌ترین محل برای خرید گوگل پیکسل تبدیل کرده است.

در حالی که ین، نقش مهمی در سهم بزرگتر گوگل پیکسل در یکی از بزرگترین بازارهای تلفن هوشمند ایفا کرده است اما سوال اینجاست که آیا این روند ادامه پیدا خواهد کرد. در هر حال، به نظر می‌رسد حساسیت به قیمت روی فروش آیفون در ژاپن برای مدتی تاثیر خواهد گذاشت. اپراتورهای بزرگ هم یارانه‌ها برای ترغیب کاربران برای خرید اشتراک‌های طولانی مدت را کاهش داده‌اند و بسیاری از کاربران، گوشی‌ها را از طریق کانال‌های مستقل خریداری می‌کنند.

کاهش فروش در ژاپن، منعکس کننده چالش‌های پیش روی اپل است. این شرکت سه فصل متوالی، کاهش فروش داشته و به دلیل رکود بازار، عملکرد مشابهی را برای دوره جاری پیش بینی کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، عرضه سری آیفون ۱۵، ممکن است سهم بازار اپل را تقویت کند اما قیمت آغازین آیفون ۱۵ پرو مکس، امسال ۱۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است. گوگل قرار است نسل جدید گوشی پیسکل را در مراسمی در چهارم اکتبر، معرفی کند.
کد مطلب: 74891
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام