۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۶

ایلان ماسک: میمون‌هایی که در مغزشان تراشه نورالینک کاشته شد «درحال مرگ» بودند

ایتنا - ایلان ماسک گزارش‌هایی را که بر مبنای آن‌ها «نورالینک»، شرکت ایمپلنت مغزی او، میمون‌ها را طی آزمایش‌های پژوهشی کشته است، انکار کرده است و به جای آن ادعا می‌کند که این آزمایش‌ها فقط روی نخستی‌های «درمان‌ناپذیر»‌ رو به مرگ انجام شده است.
ایلان ماسک: میمون‌هایی که در مغزشان تراشه نورالینک کاشته شد «درحال مرگ» بودند

نورالینک سال گذشته اقرار کرد که هشت حیوان را در جریان آزمایش‌های فناوری رابط مغز و رایانه خود از بین برده است، اما اتهام‌های کمیته پزشکان برای پزشکی مسئولانه (PCRM) را مبنی بر اینکه نورالینک با این آزمایش‌ها میمون‌ها را در معرض «رنج شدید»‌ قرار داده است، رد کرد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، این گروه مدافع حقوق حیوانات، نورالینک را به «مراقبت ناکافی از حیوانات» در آزمایشگاه‌های این شرکت در مرکز نخستی‌سانان دیویس دانشگاه کالیفرنیا متهم کرد و گفت که براساس قانون رفاه حیوانات، نورالینک ۹ تخلف مرتکب شده است.

نورالینک سال گذشته در یک یادداشت وبلاگی از رکورد خود برای آزمایش روی حیوانات دفاع کرد و مدعی شد که «به کار با حیوانات به انسانی‌ترین و اخلاقی‌ترین روش ممکن کاملا پایبند است».

این شرکت همچنین یادآوری کرد که «همه دستگاه‌ها و درمان‌های جدید پزشکی» پیش از آزمایش انسانی، باید روی حیوانات آزمایش شوند.

در این یادداشت وبلاگی آمده است:«استفاده از هر حیوان به‌دقت برنامه‌ریزی‌شده بوده و سعی شد که بین کشف علمی و استفاده اخلاقی از حیوانات توازن برقرار شود.»

 


پس از اینکه یکی از دنبال‌کنندگان ایلان ماسک، مدیرعامل نورالینک، این موضوع را در ایکس،‌ توییتر سابق، مطرح کرد، اینک او جزئیات بیشتری درباره روش‌های آزمایش حیوانات در این شرکت نوپا (استارت‌آپ) منتشر کرده است.

ایلان ماسک در یادداشتی در ایکس نوشت:«هیچ میمونی در اثر کاشت تراشه نورالینک نمرده است.»  

«برای کاشت‌های اولیه‌مان، برای کاستن از خطر برای میمون‌های سالم، از میمون‌های درمان‌ناپذیر (رو به مرگ) استفاده کردیم.»

ماسک نورالینک را در ۲۰۱۶ با هدف نهایی ادغام هوش مصنوعی با مغز انسان تاسیس کرد. به گفته این میلیاردر عرصه فناوری، تراشه کاشته‌شده، شنوایی و بینایی را بهبود می‌بخشد، و «توانایی‌های‌ افزوده‌ای» مانند [توانایی درک و] استدلال بهتر و تسکین اضطراب نیز ارائه می‌کند.

این فناوری قرار است در وهله نخست برای درمان اختلالات مغزی و بیماری‌های عصبی به کار رود؛ هرچند، این شرکت هنوز اعلام نکرده است که این تراشه‌ها چه زمانی برای استفاده آماده خواهند شد.

نورالینک در ماه مه فاش کرد که تاییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) را برای شروع آزمایش فناوری خود روی انسان دریافت کرده است.

نورالینک گفت که تاییدیه اف‌دی‌ای «نخستین گام مهمی است که روزی به فناوری ما امکان خواهد داد به افراد زیادی کمک کند.»    
کد مطلب: 74706
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام