۰
plusresetminus
جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰

حمله هکرهای کره شمالی به دیپلمات‌های روس

ایتنا - ​​​​​​​مایکروسافت اعلام کرد هکرهای کره شمالی، دیپلماتهای روسی را هدف گرفته اند و موفق شدند اوایل امسال، به یک موسسه تحقیقات هوافضای روسیه رخنه کنند.
حمله هکرهای کره شمالی به دیپلمات‌های روس

مایکروسافت از قربانیان هکرهای کره شمالی نام نبرد و جزئیات یا مدارک چندانی ارائه نکرد و تنها اعلام کرد که این هک در مارس اتفاق افتاده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در گزارش مایکروسافت آمده است: هکرهای کره شمالی ممکن است از فرصت موجود برای جمع آوری اطلاعات درباره نهادهای روسی به دلیل تمرکز این کشور به جنگ در اوکراین، استفاده کنند.

جاسوسی از سازمانهای نظامی و دیپلماتیک، یک رویه عملیاتی استاندارد برای گروههای هکری تحت خدمات سازمانهای اطلاعاتی دنیا است. کره شمالی مکررا به استفاده از هکرها علیه اهداف دفاعی و دیپلماتیک در کره جنوبی، آمریکا و کشورهای دیگر متهم شده است اما این ادعاها که پیونگ یانگ از متحد روسی خود جاسوسی می کند، با توجه به روابط نزدیکتری که دو کشور در بحبوحه جنگ اوکراین پیدا کرده اند، عجیب است.

محققان شرکت امنیت سایبری «سنتینل وان» ماه گذشته فاش کردند چطور جاسوسهای کره شمالی، سال گذشته به مدت پنج ماه به یک شرکت سازنده موشک روسی نفوذ کردند و اطلاعاتی را درباره موشکهای هایپرسونیک و فناوری موشک روسی، جمع آوری کردند.

بر اساس گزارش رویترز، این ادعاهای مایکروسافت در گزارشی درباره جاسوسی سایبری در شرق آسیا مطرح شد که شامل گزارش دهی این غول نرم افزاری آمریکایی درباره هکرهای چینی بود که به زیرساخت حساس آمریکا نفوذ کردند.
کد مطلب: 74566
برچسب ها: هکر کره شمالی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام