۱
plusresetminus
يکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۵

هکرهای کره شمالی ۱.۲ میلیارد دلار کالای مجازی سرقت کرده‌اند

ایتنا - کارشناسان کره جنوبی می‌گویند بیش از نیمی از دارایی‌ها در سال جاری به سرقت رفته است.
هکرهای کره شمالی ۱.۲ میلیارد دلار کالای مجازی سرقت کرده‌اند

به گفته سازمان اطلاعات کره جنوبی، هکرهای کره شمالی ۱.۲ میلیارد دلار دارایی مجازی سرقت کرده‌اند.

کارشناسان سئول گفتند این مجرمان سایبری که برای دولت کره شمالی کار می‌کنند، در سه سال گذشته ۱.۵ تریلیون وون درآمد داشته‌اند.

این حمله‌ها به‌تازگی افزایش یافته است. آن‌ها گفتند که بیشتر این سرقت‌ها امسال رخ داده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، کارشناسان و مقام‌ها می‌گویند کره شمالی به‌دنبال تحریم‌های شدید سازمان ملل و همه‌گیری کووید-۱۹، به هک کریپتو و سایر فعالیت‌های غیرقانونی سایبری روی آورده است تا با آن نیاز شدید به ارز خارجی برای حمایت از اقتصاد آسیب‌پذیرش را برآورده کرده و بودجه برنامه هسته‌ای‌اش را تامین کند.   

اداره اطلاعات اصلی کره جنوبی، سازمان اطلاعات ملی اعلام کرد که توان کره شمالی برای سرقت دارایی‌های دیجیتال یکی از بالاترین‌های جهان است، چون تمرکز این کشور بر جرایم سایبری در سال ۲۰۱۷ از زمان تحریم‌های اقتصادی سازمان ملل در واکنش به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی تشدید شد.

با اعمال تحریم‌های سازمان ملل در سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۱۷، صادرات مهم کره شمالی مثل زغال سنگ، منسوجات و غذاهای دریایی ممنوع شد و کشورهای عضو نیز وادار شدند کارگران کره شمالی را اخراج کنند. اقتصاد این کشور به‌دنبال اعمال برخی از شدیدترین محدودیت‌های جهانی درمقابل همه‌گیری دچار پسرفت بیشتری شد.

ان‌آی‌اس (NIS) اعلام کرد که تخمین می‌زنند هکرهای کره شمالی تحت حمایت دولت از سال ۲۰۱۷، حدود ۱.۵ تریلیون وون (۱.۲ میلیارد دلار) دارایی‌های مجازی سراسر جهان را سرقت کرده‌اند که صرفا در سال جاری حدود ۸۰۰ میلیارد وون (۶۲۶ میلیارد دلار) بوده است. این سازمان گفت بیش از ۱۰۰ میلیارد وون (۷۸ میلیون دلار) از کل آن متعلق به کره جنوبی است.

در این بیانیه آمده است: پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده هکرهای کره شمالی برای سرقت فناوری‌های پیشرفته کره جنوبی و اطلاعات محرمانه درمورد سیاست خارجی و امنیت ملی کره جنوبی دست به حمله‌های سایبری بیشتری بزنند.

پیش‌تر در ماه جاری، دیپلمات‌های ارشد ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی و ژاپن توافق کردند که برای مهار فعالیت‌های غیرقانونی سایبری کره شمالی بیشتر تلاش کنند. در ماه فوریه، هیئتی از کارشناسان سازمان ملل اعلام کرد که کره شمالی به سرقت صدها میلیون دلار از موسسات مالی و شرکت‌ها و صرافی‌های ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد.

کره شمالی با وجود مشکلات اقتصادی، در سال جاری تعداد بی‌سابقه‌ای آزمایش موشکی انجام داده است که به گفته برخی کارشناسان، تلاشی برای به روز کردن زرادخانه و تقویت اهرم فشار خود در مذاکرات آتی با رقبایش برای لغو تحریم‌ها و کسب امتیازهای دیگر است. 
کد مطلب: 71143
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام