۰
plusresetminus
جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۴

قدرت‌نمایی چین در صنعت تراشه‌سازی با گوشی Mate 60 Pro

ایتنا - شرکت فناوری هواوی و بزرگ‌ترین شرکت تراشه‌سازی چین یک پردازشگر ۷ نانومتری پیشرفته ساخته‌اند تا در جدیدترین گوشی هوشمند هواوی استفاده شود.
قدرت‌نمایی چین در صنعت تراشه‌سازی با گوشی Mate 60 Pro

به نقل از شرکت تک‌اینسایتس، گوشی میت‌۶۰ پرو (Mate 60 Pro) هواوی مجهز به تراشه جدیدی است که شرکت بین‌المللی ساخت نیمه‌رسانا (SMIC) ساخته است.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، هواوی فروش گوشی میت۶۰ پرو را از هفته گذشته آغاز کرده است. ویژگی‌هایی که در تبلیغ این گوشی هوشمند آمده است امکان برقراری تماس ماهواره‌ای را شامل می‌شود، اما هیچ اطلاعاتی در مورد قدرت تراشه‌اش ارائه نداده است.

این اولین تراشه‌ای است که در آن از فناوری پیشرفته ۷ نانومتر شرکت بین‌المللی ساخت نیمه‌رسانا استفاده می‌شود و حاکی از آن است که دولت چین در بومی‌سازی صنعت تراشه‌سازی پیشرفت کرده است.

خریداران ویدیوهایی از آزمایش سرعت این گوشی هوشمند در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد سرعت دانلود میت۶۰‌ پرو از گوشی‌های ۵جی موجود در بازار بیشتر است.

 


عرضه این گوشی رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های دولتی چین را به هیجان آورده است، و برخی به هم‌زمانی این موضوع و سفر جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا، به چین اشاره کرده‌اند.

از سال ۲۰۱۹ به این سو، آمریکا دسترسی هواوی به ابزارهای تراشه‌سازی موردنیاز برای تولید مدل‌های پیشرفته گوشی را محدود کرده، و این شرکت با استفاده از تراشه‌های ذخیره در انبار، فقط توانسته است تعداد محدودی گوشی ۵جی عرضه کند.

اما شرکت پژوهشی تک‌اینسایتس در ماه ژوییه به رویترز گفته بود که هواوی در نظر دارد با توجه به پیشرفت‌هایش در طراحی ابزارهای نیمه‌رسانا و همراهی شرکت بین‌المللی ساخت نیمه‌رسانا، تا پایان سال جاری میلادی به صنعت گوشی‌های هوشمند ۵جی بازگردد.

دن هاچسون، تحلیلگر در تک‌اینسایتس، به رویترز گفت این مانند یک «سیلی به صورت آمریکا» است، و افزود «ریموندو برای کاهش تنش‌ها می‌آید، و این تراشه می‌گوید ببین ما چه کرده‌ایم، به شما احتیاج نداریم».
کد مطلب: 74565
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام