۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۹

هزینه ۶۴ میلیون دلاری برای پرتاب ماهواره‌های جدید سرویس‌های آیفون

ایتنا - ​​​​​​​شرکت گلوبال استار که شریک ماهواره اپل است، به شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک برای پرتاب ماهواره‌های جدیدی مورد استفاده برای قابلیت پیام‌های ماهواره‌ای آیفون، پول پرداخت می‌کند.
هزینه ۶۴ میلیون دلاری برای پرتاب ماهواره‌های جدید سرویس‌های آیفون

بر اساس اظهارنامه تنظیم شده نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، شرکت گلوبال استار، ۶۴ میلیون دلار به شرکت اسپیس ایکس پرداخت خواهد کرد. پرداخت‌ها از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ یعنی در فاصله مدتی که اسپیس ایکس قصد دارد ماهواره‌ها را پرتاب کند، انجام خواهد شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اپل سال میلادی گذشته در زمان رونمایی مدل‌های جدید آیفون ۱۴،  قابلیت ارسال درخواست کمک اضطراری (SOS) از طریق ماهواره را معرفی کرد. این فناوری به کاربران آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس این امکان را می‌دهد که در صورت عدم دسترسی به وای فای یا اینترنت موبایل، با خدمات اضطراری تماس بگیرند.

گلوبال استار، شریک اپل برای این ابتکار است و ماهواره‌های مورد استفاده برای فراهم کردن این قابلیت را مدیریت می‌کند.

اپل هنگام معرفی این قابلیت، اعلام کرده بود که ارسال درخواست کمک اضطراری از طریق ماهواره، به مدت دو سال، رایگان خواهد بود و تاکنون، جزئیاتی از میزان هزینه این سرویس، ارائه نکرده است. مبلغ ۶۴ میلیون دلاری که گلوبال استار به اسپیس ایکس پرداخت می‌کند، احتمالا تنها بخش کوچکی از هزینه‌های راه‌اندازی ماهواره‌هاست و این هزینه درنهایت به دوش اپل می‌افتد، بنابراین منطقی است که اپل درنهایت حداقل هزینه‌ای ناچیز از کسانی که می‌خواهند از این قابلیت استفاده کنند، دریافت کند.

گلوبال استار توافق کرده است ۸۵ درصد از ظرفیت شبکه فعلی و آینده خود را به آیفون‌های اپل اختصاص دهد. این شرکت تمامی پرسنل، نرم افزارها، سیستم‌های ماهواره‌ای و موارد دیگر را عرضه و نگهداری می‌کند و در عین حال، حداقل استانداردهای کیفیت و پوشش را هم حفظ می‌کند.

پیش از رونمایی مدل‌های آیفون ۱۴، گلوبال استار ۳۲۷ میلیون دلار تجهیزات ماهواره‌ای را از یک شرکت کانادایی خریداری کرد و اپل، ۲۵۲ میلیون دلار به گلوبال استار وام داد.

بر اساس گزارش مک رومرز، درخواست کمک اضطراری از طریق ماهواره در آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، انگلیس، اتریش، بلژیک، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، استرالیا، نیوزلند و پرتغال، قابل دسترس است.
کد مطلب: 74495
برچسب ها: آیفون اپل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام