۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۱۷

آیفون ۱۵؛ کاهش تقاضای گوشی‌های هوشمند و خیز اپل برای صدرنشینی

ایتنا - پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد فروش جهانی گوشی‌های هوشمند امسال [۲۰۲۳] به پایین‌ترین سطح در یک دهه اخیر می‌رسد.
آیفون ۱۵؛ کاهش تقاضای گوشی‌های هوشمند و خیز اپل برای صدرنشینی

ارقام اولیه شرکت پژوهش‌های بازار کانترپوینت پیش‌بینی می‌کند تعداد واحدهای ارسالی سال ۲۰۲۳ از نقطه اوج ۱.۵۷ میلیارد دستگاه سال ۲۰۱۷ شش درصد کمتر است. این افت تعداد محموله‌ها در میانه ناپایداری‌های اقتصادی رخ می‌دهد که به کاهش قابل‌توجه تقاضا در ایالات متحده آمریکا و چین منجر شده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، بر اساس این ارقام و بررسی کانترپوینت از روند رشد پرمیوم و اولتراپرمیوم (پرومکس سابق) در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳، اپل با وجود کاهش فروش گوشی‌های هوشمند ممکن است در موقعیت خوبی باشد تا برای نخستین بار نشان تجاری شماره ۱ جهان شود.  

قرار است این شرکت در ماه سپتامبر از جدیدترین آیفون ۱۵ خود رونمایی کند و فرصتی برای افزایش سهمش در بازار فراهم آورد.

جف فیلداک، مدیر پژوهش مرکز پژوهش کانترپوینت، گفت: «تاکنون در سال جاری، تعداد کمتری از ارائه‌دهندگان مدل‌هایشان را ارتقا داده‌اند.»  

 


«عرضه آیفون ۱۵ فرصتی برای اپراتورها است تا مشتریانی باارزش را جذب کنند. با این پایگاه بزرگ کاربران موجود آیفون ۱۲ تبلیغاتی تهاجمی در راه است و باعث می‌شود اپل در موقعیت خوبی قرار بگیرد.»

فیلداک ادامه داد: «این نزدیک‌ترین جایگاه اپل به رتبه برتر است. منظورم اختلافی است که در واقع معادل فروش چند روز است؛ با فرض اینکه اپل مانند سال گذشته با مشکل تولید مواجه نشود که در این مرحله واقعا نامعلوم است.»

به گزارش کانترپوینت، تورم بالا و ارتقا نسبتا متوسط گوشی‌های هوشمند به این معنی است که مصرف‌کنندگان «برای ارتقا دستگاه‌های خود مرددند».

انتظار می‌رود به‌روزرسانی‌های مجموعه گوشی‌های آیفون ۱۵ اپل با ویژگی‌های سخت‌افزاری جدیدی مانند درگاه یواس‌بی‌ــ‌سی، دکمه چندکاره و دوربین‌های پریسکوپی دیدنی باشد.

طبق پیش‌بینی‌ها این شرکت برتر گوشی‌های هوشمند آمریکایی، نسل بعدی آیفون ۱۵ خود را ۱۲ یا ۱۳ سپتامبر عرضه می‌کند و این دستگاه‌ها در تاریخ ۲۲ سپتامبر به فروش می‌رسند.    
کد مطلب: 74324
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام