۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۸

ناامیدی دانشمندان و محققان از توییتر

ایتنا - ​​​​​​​داده‌های جدید نشان می‌دهد که بیش از نیمی از محققان دانشمند که از توییتر استفاده می‌کنند، مدت زمان استفاده از این پلتفرم را کاهش داده یا به طور کل، از آن خارج شده‌اند.
ناامیدی دانشمندان و محققان از توییتر

موسسه تحقیقاتی «پیو ریسرچ» اوایل امسال گزارش کرده بود اکثر کاربران آمریکایی توییتر گزارش کرده‌اند زمان کمتری را در این پلتفرم از زمانی که توسط ایلان ماسک خریداری شده است، سپری می‌کنند اما اکنون یک گروه مهم دیگر هم از این شبکه اجتماعی که به «ایکس» تغییر نام داده است، خارج می‌شوند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در نظرسنجی نشریه «نیچر» از هزاران دانشمند، تقریبا نیمی از آنها اظهار کردند که به شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند ماستودون مهاجرت کرده اند.

از ۹۲۰۰ محققی که در نظرسنجی «نیچر» شرکت کردند، بیش از ۴۷ درصد گفتند که میزان استفاده از این سایت را کاهش دادند و هفت درصد هم اعلام کردند که از این سایت خارج شده اند. تقریبا به همین تعداد هم اعلام کردند که حسابی را در یک پلتفرم جدید ایجاد کرده‌اند.

از میان این پلتفرم‌های جایگزین توییتر، ماستودون که از زمان خریداری شدن توییتر توسط ایلان ماسک، با رشد قابل توجه تعداد کاربرانش روبرو شده است، بیشتر از همه استفاده می‌شود. حدود ۴۷ درصد از محققان گفتند که در سال گذشته، استفاده از این پلتفرم کد باز را آغاز کردند. لینکدین و اینستاگرام، گزینه‌های محبوب بعدی بودند که به ترتیب، ۳۵ درصد و ۲۷ درصد از محققان را جلب کردند. نکته جالب این است که «تردز» به عنوان رقیب توییتر، در جایگاه چهارم قرار گرفت.

مانند آمار موسسه پیو، یافته‌های نظرسنجی «نیچر» نشان می‌دهد استفاده از توییتر در میان افرادی که زمانی در این پلتفرم فعال بودند، کاهش پیدا کرده است.

توییتر همواره یک پلتفرم مهم برای محققان و دانشمندان بود و برای انتشار تحقیقات و ترویج بحث علمی، استفاده شده است و محققان توییتر، یک منبع مهم اطلاعات معتبر در این پلتفرم بوده‌اند که نبرد سختی برای مقابله با انتشار اطلاعات غلط، داشته است. توییتر همچنین یک منبع ارزشمند از داده برای محققان بی‌شماری بود که در هر زمینه‌ای، از سلامت عمومی گرفته تا زبان شناسی، تحقیق می‌کردند.

اما اکنون تغییرات زیادی اتفاق افتاده است و بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که محتوای کاربران پولی در توییتر در اولویت قرار گرفته است.

بر اساس گزارش انگجت، همچنین شرکت «ایکس» (توییتر سابق) رابط برنامه نویسی کاربردی برای محققان را به حدی گران کرده که اکثر آنها دیگر نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. بنابراین، هر چند همه محققانی که با «نیچر» صحبت کردند، نگفتند که آماده‌اند به کلی توییتر را رها کنند اما به نظر می‌رسد تاکتیک‌های این شرکت باعث شده است از جمعیت جامعه دانشمندان به شدت کاسته شود.
کد مطلب: 74311
برچسب ها: توییتر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام