۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۱

چرا ایلان ماسک قابلیت بلاک‌کردن را حذف می‌کند؟

ایتنا - ایلان ماسک در یک تصمیم احتمالا کوته‌نگرانه دیگر می‌گوید توییتر به‌زودی قابلیت مسدود کردن افراد را - به استثنای پیام‌های مستقیم - حذف خواهد کرد.
چرا ایلان ماسک قابلیت بلاک‌کردن را حذف می‌کند؟
ایلان ماسک در یک تصمیم احتمالا کوته‌نگرانه دیگر می‌گوید توییتر به‌زودی قابلیت مسدود کردن افراد را - به استثنای پیام‌های مستقیم - حذف خواهد کرد.

به گزارش ایتنا و به نقل از 9to5mac، ماسک در پستی در توییتر گفت که ویژگی مسدود کردن «معنی ندارد» و در عوض به مردم توصیه می‌کند از گزینه بی‌صدا (mute) استفاده کنند.
با این حال، دستورالعمل‌های اپ استور اپل می‌تواند از وقوع این اتفاق جلوگیری کند…
 
به روش معمول ماسک، این اقدام بدون ذکر هیچ جزئیات خاصی اعلام شد. او توضیح بیشتری در مورد این تصمیم نداد و هیچ جدول زمانی در مورد اینکه دقیقاً توییتر چه زمانی این تغییر را اجرا خواهد کرد ارائه نشده است. همچنین ممکن است ماسک دیگر هرگز از این ایده صحبت نکند و این تغییر هرگز اجرا نشود.
 
تصمیم برای حذف قابلیت مسدود کردن یکدیگر توسط کاربران در حال حاضر با واکنش کاربران توییتر مواجه شده است. قابلیت مسدود کردن به عنوان یک راه ضروری برای کاهش میزان سوء رفتار در توییتر در نظر گرفته شده است. مسدود کردن یک شخص، در مقایسه با بی‌صدا کردن یک شخص، مانع از مشاهده محتویات پروفایل شما می‌شود و در نتیجه مانع از آن می‌شود که با شما درگیر شوند (یا شما را آزار و اذیت دهند).

 

در گذشته، ماسک از طرفداران پرشور دکمه بلاک در توییتر بوده و طیف وسیعی از حساب‌ها را مسدود کرده است. با این حال، در ماه فوریه، ماسک گفت که همه افرادی را که قبلا مسدود کرده بود، «آنبلاک کرد» و توصیه کرد که دیگران نیز همین کار را انجام دهند. او نوشت: «بازخورد منفی چیز خوبی است».
 
چند ماه بعد، ماسک اکانت 9to5mac، و چند اکانت مشابه، را در توییتر مسدود کرد. اما در نهایت اکانت 9to5mac را رفع انسداد کرد.
 
با این حال، طبق دستورالعمل‌های اپ استور اپل، توییتر اگر امکان مسدود کردن افراد را برای کاربران حذف کند ممکن است از اپ استور حذف شود. قوانین اپ استور می‌گوید که اپ‌های دارای «محتوای تولید شده توسط کاربر» باید این امکان‌ها را در اختیار کاربران قرار دهند:
 
- روشی برای فیلتر کردن مطالب قابل اعتراض از ارسال به اپ
- مکانیزمی برای گزارش محتوای توهین‌آمیز و پاسخ به موقع به نگرانی‌ها
- امکان مسدود کردن کاربران سوء‌استفاده‌کننده از سرویس
- انتشار اطلاعات تماس تا کاربران بتوانند به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند
 
ممکن است ماسک با این قانون آشنایی نداشته باشد.
 
کد مطلب: 74304
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام