۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۵۸
به کمک تنظیمات جدید گوگل؛

آموزش: چگونه اطلاعات خصوصی خود را از نتایج جستجو حذف کنیم؟

ایتنا - با این به‌روزرسانی جدید، داشبورد «نتایج درباره شما» نه تنها به شما کمک می‌کند آن جزئیات را پیدا کنید، بلکه به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق همان ابزار درخواست حذف آنها را بدهید.
آموزش: چگونه اطلاعات خصوصی خود را از نتایج جستجو حذف کنیم؟
آیا تا به حال اطلاعات خصوصی یا محرمانه‌ای در مورد خود در نتایج جستجوی عمومی پیدا کرده‌اید؟ این نه تنها می‌تواند شرم‌آور باشد، بلکه می‌تواند به طور بالقوه منجر به سرقت اطلاعات هویتی و سایر تهدیدات نیز بشود. اکنون، گوگل در تلاش است تا یافتن و خلاص شدن از شر جزئیات شخصی که در جستجو ظاهر می‌شود را برای شما آسان‌تر کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زددی‌نت، در یک پست که در وبلاگ این غول جستجو منتشر شد ابزارها و ویژگی‌های جدید حریم خصوصی ذکر شده‌اند که برای کمک به محافظت بهتر از اطلاعات شخصی شما طراحی شده‌اند.
 

از داشبورد «نتایج درباره شما» استفاده کنید

 
در ابتدای این لیست، داشبورد جدیدی برای یک ویژگی موجود به نام «نتایج درباره شما» وجود دارد. این ویژگی که در سال 2022 معرفی شد، به شما امکان می‌دهد هرگونه جزئیات شخصی را که در یک نتیجه جستجو ظاهر می‌شود ردیابی کنید تا بتوانید از گوگل بخواهید آنها را حذف کند. با این به‌روزرسانی جدید، داشبورد «نتایج درباره شما» نه تنها به شما کمک می‌کند آن جزئیات را پیدا کنید، بلکه به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق همان ابزار درخواست حذف آنها را بدهید. همچنین اگر جزئیات جدیدی در نتایج جستجوی عمومی ظاهر شوند، این قابلیت به شما هشدار می‌دهد.
 
شما می‌توانید با رفتن به بخش «نتایج درباره شما» یا از اپ موبایل گوگل با لمس عکس حساب خود و انتخاب «نتایج درباره شما» از طریق وب به داشبورد دسترسی پیدا کنید. از آنجا، نام خود را در گوگل جستجو کنید. برای محدود کردن نتایج ممکن است لازم باشد شهر و کشور خود را نیز درج کنید.
 

اگر با جستجو آدرس ایمیل، شماره تلفن یا آدرس منزل شما مشخص شد آنگاه با کلیک یا لمس نماد سه نقطه و انتخاب «حذف نتیجه»، از گوگل بخواهید این داده‌ها را حذف کند. در مرحله بعد، علتی که می‌خواهید این داده‌ها حذف شوند را مشخص کنید. مراحل باقی‌مانده را دنبال کنید و سپس درخواست را به گوگل ارسال کنید.
 
در پاسخ، شرکت درخواست شما را بررسی می‌کند تا ببیند آیا الزامات خط‌مشی برای حذف را برآورده می‌کند یا نه؛ این مرحله ممکن است چند روز طول بکشد. اگر درخواست شما تأیید شود، گوگل نتیجه مشخصی را که ذکر کرده‌اید حذف می‌کند. همچنین می‌توانید درخواست‌های خود را در داشبورد بررسی کنید، این داشبورد می‌تواند همه درخواست‌ها، درخواست‌های در حال انجام، تأیید شده، رد شده و برگشت‌خورده را به شما نشان دهد.
 
با این حال، به خاطر داشته باشید که حذف موارد از جستجوی گوگل، خود محتوا را حذف نمی‌کند. افراد همچنان می‌توانند با مراجعه مستقیم به وب‌سایت منبع یا با استفاده از یک موتور جستجوی دیگر آن را پیدا کنند.
 
کد مطلب: 74114
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام