۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
اپل تأیید کرد:

حکومت‌ها به‌وسیله نوتیفیکیشن‌ آیفون و اندروید از کاربران جاسوسی می‌کنند

ایتنا - سناتور ایالت اورگان، ران وایدن، نامه‌ای به وزارت دادگستری نوشته و از مریک گارلند، دادستان کل آمریکا، خواسته است تا به گوگل و اپل اجازه دهد تا این تکنیک نظارتی با استفاده از پوش‌نوتیفیکیشن‌ها را افشا کنند.
حکومت‌ها به‌وسیله نوتیفیکیشن‌ آیفون و اندروید از کاربران جاسوسی می‌کنند
اگر اعلان‌هایی دریافت می‌کنید که درباره نتیجه زنده یک مسابقه، یک تخفیف عالی فروشگاه اینترنتی که به زودی به پایان می‌رسد - یا هر گونه اطلاعات دارای حساسیت زمانی که در بنری در صفحه اصلی یا صفحه قفل دستگاه شما ظاهر می‌شود - به شما آلارم می‌دهد، شاید جالب باشد که بدانید دولت شما ممکن است از آن برای جاسوسی از شما استفاده کند.
 
سناتور ایالت اورگان، ران وایدن، نامه‌ای به وزارت دادگستری نوشته و از مریک گارلند، دادستان کل آمریکا، خواسته است تا به گوگل و اپل اجازه دهد تا این تکنیک نظارتی با استفاده از پوش‌نوتیفیکیشن‌ها را افشا کنند. وایدن خاطرنشان کرده است که او یک سرنخ ناشناس دریافت کرده است و حدود یک سال است که این موضوع را در دست بررسی داشته است. قابل ذکر است که فقط ایالات‌متحده درگیر این جاسوسی از طریق پوش‌نوتیفیکیشن‌ها نبوده است.
 
در نامه وی همچنین به سوء‌استفاده «دموکراسی‌های متحد ایالات‌متحده» از امتیازشان برای اغوا کردن این شرکت‌ها برای ارائه اطلاعات قابل شناسایی اشاره شده است. اپل نیز اذعان کرده است که چندین دولت از پوش‌نوتیفیکیشن‌ها برای جاسوسی از کاربران استفاده کرده‌اند. اپل می‌گوید نامه وایدن فرصت لازم را برای این شرکت فراهم کرده است تا اطلاعات بیشتری را در مورد نظارت دولتی بر پوش‌نوتیفیکیشن‌ها در اختیار عموم مردم قرار دهد.
 
یکی از سخنگویان اپل به رویترز گفت: «در این مورد، دولت فدرال ما را از هرگونه اطلاع‌رسانی در اینباره منع کرد. اکنون که این موضوع علنی شده است، ما گزارش شفافیت خود را برای جزئیات این نوع از درخواست‌ها به‌روز می‌کنیم».
 
وایدن در نامه خود خاطرنشان کرده است که پوش‌نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند به استخراج اطلاعات ارزشمندی مانند اینکه هدف اپ مورد نظر چه کاربرانی است و اکانت گوگل یا اپل متصل به هدف آن نوتیفیکیشن (اعلان)، یعنی کاربر، کمک کنند.
 
در نامه وایدن آمده است: «در برخی موارد، کاربران ممکن است محتوای رمزگذاری‌نشده را نیز دریافت کنند، که می‌تواند از مشتقات مشتقاوت بک‌اند برای اپ موردنظر تا متن واقعی نمایش‌داده‌شده به کاربر در اعلان‌های اپ را شامل شود».
 

اکنون، ممکن است تعجب کنیم که چرا از گوگل و اپل خواسته می‌شود تا این شیوه‌های جاسوسی بی‌سروصدا را فاش کنند. واقعیت این است که برخلاف یک نوتیفیکیشن معمولی که توسط یک اپ ارسال می‌شود، پوش‌نوتیفیکیشن‌ها از پروتکل خاصی پیروی می‌کنند و قبل از اینکه روی گوشی شخص ظاهر شوند، باید از سرورهای اپل و گوگل عبور کنند. وایدن می‌گوید دولت‌ها می‌توانند این شرکت‌ها را مجبور کنند اطلاعاتی درباره این پوش‌نوتیفیکیشن‌ها به آنها ارائه کنند.
 
اپل اخیراً تأیید کرده است که با سازمان‌های مجری قانون همکاری می‌کند تا اطلاعات مفیدی را با فرآیندهای لازم، مانند احضاریه یا حکم دادگاه، در اختیار آنها قرار دهد. با این حال، همانطور که اپل در بیانیه خود در مورد روند قانونی اشاره کرده است، این شرکت از اطلاع‌رسانی به کاربران در مورد جاسوسی توسط سازمان‌های دولتی منع شده است. این سناتور آمریکایی از وزارت دادگستری خواسته است تا به گوگل و اپل اجازه دهد تا به مشتریان خود بگوید چه زمانی و چگونه از پوش‌نوتیفیکیشن‌ها برای نظارت بر آنها استفاده می‌شود.
 
شرکت بزرگ امنیت سایبری Avast نیز هشدار داده است که پوش‌نوتیفیکیشن‌ها به‌ویژه در تلفن‌های هوشمند اثرگذار هستند، زیرا می‌توانند به‌طور یکپارچه به عنوان آلرت‌های استاندارد سیستم مانند تماس‌های بی‌پاسخ یا پیام‌های متنی جدید ظاهر شوند. وایدن اخیراٌ همچنین افشا کرد که چگونه AT&T اجازه نظارت گسترده بر شهروندان را از طریق «پروژه نیمکره» داده است.
 
کد مطلب: 76025
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام