۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۵
عیسی زارع‌پور:

عزم ایران برای افزایش کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سوریه

ایتنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سوریه را دوست و برادر خودمان می‌دانیم و هر کمکی که برای افزایش کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این کشور نیاز باشد، انجام می‌دهیم.
عزم ایران برای افزایش کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سوریه

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات‌وفناوری اطلاعات با انتشار پُستی در شبکه اجتماعی ایرانی اعلام‌کرد: پس از سفر آیت الله رییسی به دمشق و دیدار با بشار اسد رییس‌جمهوری عربی سوریه، یادداشت تفاهمی میان دو طرف در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسید.

وی افزود: از آنجا که هر دو طرف مصمم به اجرایی کردن این یادداشت تفاهم هستند، دیروز «ایاد الخطیب» وزیر ارتباطات‌وفناوری جمهوری عربی سوریه به تهران آمد تا برای رفع موانع و اجرایی کردن آن دیدار و گفت‌وگو داشته باشیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در این دیدار گفتم همان‌طور که جمهوری اسلامی در روزهای سخت کنار مردم سوریه ایستاد، امروز نیز در زمان خوشی و بازسازی در کنار مردم و دولت سوریه خواهد ایستاد.

زارع‌پور تصریح‌کرد: وزیر ارتباطات و فناوری سوریه نیز با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های شرکت‌های فناوری اطلاعات ایرانی خواست که آنان برای مشارکت در اجرای پروژه‌های این حوزه حضور پیدا کنند.

در این جلسه «ایاد الخطیب» با ابراز خرسندی از جلسه‌ای که برگزار شده، اعلام‌کرد: من ارادت خاص خود را به کاری که شما در ایران انجام می‌دهید اعلام می‌کنم. ما به همکاری‌های بهتر در آینده چشم دوخته‌ایم و در صدد این هستیم که میان ایران و سوریه مشارکت‌های بیشتری انجام شود. از روز گذشته که به ایران پا گذاشتم، اطلاعاتی کسب کردم که نشان می‌دهد شما در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات حرفی برای گفتن دارید.

زارع‌پور نیز تصریح‌کرد: سوریه را دوست و برادر خودمان می‌دانیم و هر کمکی که برای افزایش کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این کشور نیاز باشد، انجام می‌دهیم. اطمینان دارم با عزم و اراده‌ای که در وزارت ارتباطات سوریه است مسیر تعاملات دو کشور در این حوزه بیش از گذشته خواهد شد.

منبع: ایرنا
کد مطلب: 74049
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام