۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۹

برنامه عیسی زارع‌پور برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

ایتنا -در این برنامه ذکر شده که فنــاوری اطلاعــات و ارتباطــات بــه عنــوان یکــی از مهمتریــن مولفه‌هــای پیشــرفت و توســعه در حوزه‌هــای اقتصــادی، اجتماعـی، سیاسـی و فرهنگـی رسـوخ و از مرحلـه تاثیرگـذاری بـر شـیٔونات مختلـف زندگـی روزمـره مـردم عبـور کـرده و بـه جزیـی از زندگـی آنـان تبدیـل شـده اسـت.
برنامه عیسی زارع‌پور برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

برنامه پیشنهادی عیسی زارع‌پور برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم بـا رویکـرد مبتنـی بـر به‌کارگیـری تمامـی ظرفیت‌هـای داخلـی و خارجـی اعـم از جمعیـت جـوان و نخبـه، وجـود بیـش از ۴۰ سـال تجربـه در مدیریـت حـوزه فنـاوری اطلاعـات و ارتباطـات کشـور، دسـتاوردهای سیاسـتی و اجرایـی در مدیریـت ایـن عرصـه، هم‌صدایـی کشـورهای منطقـه و سـایر کشـورهای همسـو بـا جمهـوری اسـلامی ایـران در ایـن عرصـه؛ بـا نـگاه درون‌سـاز و برون‌نگـر، در بخش‌های مختلف منتشر شـد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، برنامه پیشنهادی عیسی زارع پور برای تصدی سمت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سید ابراهیم رییسی منتشر شد. اسـتفاده حداکثـری از فنـاوری اطلاعـات و ارتباطـات و ظرفیت‌هـای فضـای مجـازی بـرای رسـیدن بـه ایرانـی هوشـمند در تـراز انقـلاب اسـلامی در افـق ۱۴۰۴ بـا رویکـرد ایجـاد شـفافیت، مبـارزه بـا فسـاد، ارتقـاء کارآمـدی و بسـط عدالـت از طریـق ارایٔـه خدمـات هوشـمند، تامیـن و تسـهیل ارتباطـات فراگیـر، ارایٔـه سـرویس‌هـای محتـوای داخلـی، ایجـاد و توسـعه زیرسـاخت امـن و پایـدار در تمامـی ارکان دولـت و جامعـه، تمـدن‌سـازی در فضـای مجـازی، مقابلـه بـا تهاجـم فرهنگـی و ارتقـاء جایـگاه اقتصـاد دیجیتـال بـه عنـوان پیشـران و موتـور محـرک پیشـرفت همـه جانبـه بـا در نظـر گرفتـن ارزشـهای اســلامی-ایرانی مبتنــی بــر بیانیــه گام دوم انقــلاب اســلامی و در چارچــوب سیاســتهای کلــی نظــام مقــدس جمهــوری اسـلامی ایـران، به عنوان چشم‌انداز این برنامه ذکر شده است.

در این برنامه ذکر شده که فنــاوری اطلاعــات و ارتباطــات بــه عنــوان یکــی از مهمتریــن مولفه‌هــای پیشــرفت و توســعه در حوزه‌هــای اقتصــادی، اجتماعـی، سیاسـی و فرهنگـی رسـوخ و از مرحلـه تاثیرگـذاری بـر شـیٔونات مختلـف زندگـی روزمـره مـردم عبـور کـرده و بـه جزیـی از زندگـی آنـان تبدیـل شـده اسـت. ایـن بخـش، سـهم قابـل توجهـی در ایجـاد ارزش افـزوده اقتصـاد کشـور ایجاد کرده و در به‌کارگیـری زیرسـاخت و شـبکه‌های توسـعه‌یافتـه و کارآمـد بـا هـدف کاهـش هزینه‌هـا و افزایـش بهـره‌وری ملـی موثـر اسـت. در واقـع پدیده(پارادایم)هـای جدیـد مبتنـی بـر فنـاوری اطلاعـات، فرصتـی را بـرای جهشـی بـزرگ در عرصـه جهانـی و تبدیل شـدن بـه کشـوری پیشـرفته بـا ویژگـی جامعـه ی دانش‌محـور فراهـم کرده اسـت.

مطالبـه خدمـات و نیازمنـدی‌هـای جدیـد در ایـن عرصـه و پاسـخ بـه آنهـا، مسـتلزم توجـه به تحـولات سـریع و بهره‌بـرداری از فناوری‌هـای نویـن جهـت ارتقـاء شـاخص‌های حـوزه فنـاوری اطلاعـات و ارتباطـات در دنیـا و ارایٔـه خدمـات پایـدار و مبتنـی بـر پیشـرفت و توسـعه اسـت. بخـش اعظمـی از ایـن مـوارد بـا ایجـاد عدالـت و فسادسـتیزی در دسترسـی همگانـی بـه امکانـات فناورانـه پایـه، افزایـش کیفیـت خدمـات، تنظیم‌گـری مناسـب، مشـارکت بخـش خصوصـی و شـرکت‌های دانش‌بنیـان، توسـعه منابـع انسـانی و سـایر مـوارد لازم محقـق خواهـد شـد.

ایـن برنامـه که بـا رویکـرد مبتنـی بـر به‌کارگیـری تمامـی ظرفیت‌هـای داخلـی و خارجـی اعـم از جمعیـت جـوان و نخبـه، وجـود بیـش از ۴۰ سـال تجربـه در مدیریـت حـوزه فنـاوری اطلاعـات و ارتباطـات کشـور، دسـتاوردهای سیاسـتی و اجرایـی در مدیریـت ایـن عرصـه، هم‌صدایـی کشـورهای منطقـه و سـایر کشـورهای همسـو بـا جمهـوری اسـلامی ایـران در ایـن عرصـه؛ بـا نـگاه درون‌سـاز و برون‌نگـر تهیـه شـده، به‌صورت کامل در این لینک موجود است.

در ادامـه ایـن نوشـتار، پـس از بررسـی اسـناد بالادسـتی. هشـت موضـوع مهـم مرتبـط بـا حـوزه ماموریتـی وزارت ارتباطـات و فنـاوری اطلاعـات شـامل حکمرانی دیجیتال و تعاملات بین‌المللی، دولت هوشمند و تحول دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی، تنظیم مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال، حفظ حریم خصوصی و امنیت فضای تبادل اطلاعات، شتابدهی رشد صنعت فضایی و خدمات پستی مـورد بررسـی قرارگرفتـه و در هـر بخـش ضمـن بیـان وضعیـت مختصـر، مهمتریـن چالشـ‌ها و راهبردهـای پیشـنهادی بـرای برون‌رفـت از وضـع موجـود و رسـیدن بـه وضـع مطلـوب ترسـیم شـده اسـت.
کد مطلب: 65774
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام