۰
plusresetminus
شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۸

«بشقاب پرنده‌ها و بیگانگان»، خلبان‌هایی که از گفتن مشاهداتشان هراس دارند

ایتنا - مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی کم‌سابقه جلسه‌ای درباره «پدیده‌های غیرعادی ناشناس» برگزار کرد که بیشتر با نام اشیاء پرنده ناشناس (UFO) یا همان بشقاب پرنده‌های مرموز شناخته می‌شوند. این جلسه که روز چهارشنبه ۲۶ ژوئیه برگزار شد، جدی‌ترین اذعان رسمی به این موضوع بود که گزارش‌های پراکنده از دیدن چنین اشیاء مرموزی، باید در بالاترین سطوح دولتی مورد توجه قرار بگیرد.
«بشقاب پرنده‌ها و بیگانگان»، خلبان‌هایی که از گفتن مشاهداتشان هراس دارند

اگر واقعیتی در این ماجرا نهفته است، کنگره آمریکا می‌خواهد از آن باخبر شود.

تیم بورکت،‌ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان در ابتدای این جلسه گفت که قانون‌گذاران آمریکایی «موجودات سبز رنگ کوچک یا بشقاب پرنده‌ها را به این جلسه دعوت نکرده‌اند… ما اینجا هستیم تا تنها واقعیت‌های موجود را بررسی کنیم.» با وجود این، سخنان مدعوین در این جلسه در مواردی به ورطه‌های ناشناخته کشیده شد.

به گزارش ایتنا و به نقل از بی‌بی‌سی، در این جلسه دو ساعته سه شاهد از برخوردشان با چنین اشیایی سخن گفتند؛ روایت‌هایی که با قوانین شناخته شده فیزیک سازگاری نداشت، ماجرای خلبان‌هایی که از گفتن مشاهداتشان هراس دارند، مواد بیولوژیکی که در هوانوردها پیدا شده،‌ و همین طور تلاش برای خاموش کردن صدای کسانی که می‌خواهند درباره این مسائل افشاگری کنند. همه شاهدانی که مقابل کنگره حاضر شدند متفق‌القول بودند که این اشیاء غیرعادی تهدیدی بالقوه برای امنیت ملی به حساب می‌آیند.

در جلسه استماع کنگره اتفاق خارق‌العاده‌ای رخ نداد و وجود زندگی فرازمینی تایید نشد،‌ اما همین واقعیت که سخنان شاهدان در مقابل کنگره آمریکا بیان شد، در نوع خود بسیار قابل توجه بود. اعضای مجلس نمایندگان و شاهدانی که روایت‌هایشان را بیان کردند، هر دو خواهان شفافیت بیشتر ارتش درباره اشیاء غیرعادی ناشناس شدند.

دیوید فرِیور، از فرماندهان بازنشسته نیروی دریایی آمریکا بار دیگر در این جلسه درباره مشاهده شیئی ناشناخته به شکل دایره در سال ۲۰۰۴ توضیح داد که به گفته او طوری حرکت می‌کرد که خلبان‌ها را شگفت‌زده کرده بود. ویدیوی این ماجرا سال ۲۰۱۷ منتشر شد و دو سال بعد از آن نیروی دریایی آمریکا رسما اصالت تصاویر را تایید کرد.

فریور گفت: «فناوری که با آن روبرو شدیم، بسیار پیشرفته‌تر از هر چیزی بود که قبلا داشته‌ایم، اکنون داریم یا ممکن است در ده سال آینده به دنبال ساخت آن باشیم.»

دیوید گراش، مامور سابق اطلاعات نیروی هوایی آمریکا هم به این موضوع اشاره کرد که مقام‌های دولتی اجازه انتشار اطلاعات درباره این موضوع را نمی‌دهند و افشاگران را مجازات می‌کنند. او مدعی شد که به دلیل قوانین مربوط به طبقه‌بندی اطلاعات بیش از این نمی‌تواند درباره جزییات این مسئله صحبت کند.
 

بشر یا غیر بشر؟


در گفت و شنودی جالب در این جلسه نانسی میس، نماینده حزب جمهوری‌خواه در کارولینای جنوبی، از آقای گراش خواست اطلاعاتش را درباره اشیاء غیرزمینی مطرح کند. او از این شاهد جلسه پرسید که آیا تا کنون دولت هیچ گونه ماده بیولوژیکی از هوانوردها پیدا کرده است.

 گراش با اشاره به مصاحبه‌های قبلی خود در رسانه‌ها پاسخ داد که «در بعضی از موارد مواد بیولوژیکی پیدا شده است».

 میسی پرسید: «این مواد از بشر بوده یا غیر بشر؟»

 گراش پاسخ داد: «غیر بشر،‌ و این ارزیابی کسانی بود که با آنها صحبت کردم و اطلاعات دست اولی درباره این ماجرا داشتند.» در جریان سوال و جوابی دیگر آقای گراش تایید کرد که خود تا کنون شاهد هیچ گونه موجودی فرازمینی نبوده است.

شاهدان همچنین خواهان تهیه روندی رسمی برای گزارش‌های پرسنل نظامی یا مردم عادی شدند که از طریق آن بتوانند مشاهدات غیرقابل توضیح خود را ثبت کنند.

رایان گریوز، مدیر اجرایی سازمان آمریکایی‌های هوادار حریم امن هوایی، در جلسه کنگره گفت:‌ «ما به سیستمی نیاز داریم که خلبان‌ها بتوانند بدون از دست دادن شغلشان، مشاهدات خود را گزارش کنند.» اواخر جلسه به نظر می‌آمد که اعضای کنگره هم نظر مثبتی به ایجاد چنین سیستمی دارند.

 

گفته شد که مواد غیر بشری از محل سقوط اشیاء ناشناس به دست آمده است

 
رابرت گارسیا، نماینده دموکرات کالیفرنیا گفت: «اشیاء غیرعادی ناشناس،‌ هر چه که باشند،‌ ممکن است تهدیدی جدی برای نیروی نظامی و هواپیماهای غیرنظامی ما ایجاد کنند،‌ و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد. ما باید تشویق کنیم که چنین مواردی بیشتر گزارش شود نه کمتر. هر چه بیشتر سر دربیاوریم، امن‌تر خواهیم بود.»

هر چند که هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان با جدیت با موضوع برخورد کردند،‌ اما نمایندگانی هم بودند که سوءظن خود را درباره وجود فعالیت‌های فرازمینی ابراز کردند.

اریک برلیسون، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت میزوری تلاش کرد تا موضوع مشاهدات فرازمینی خلبان‌ها را به چالش بکشد. برلیسون گفت برایش سخت است که باور کند موجوداتی که قادرند میلیون‌ها مایل برای رسیدن به ما سفر کنند، آنقدر «بی‌عرضه» باشند که نتوانند روی زمین فرود بیایند.

او این فرضیه را مطرح کرد که ممکن است این اشیاء ناشناخته در واقع هوانوردهایی باشند که پیمانکاران نظامی آنها را تولید کرده‌اند یا این که مربوط به برنامه‌‌های سری باشد که نهادهای دولتی دیگر از وجود آنها خبر ندارند.

سرعت تغییر رویکرد عمومی در واشنگتن به اشیاء پرنده ناشناس به عنوان موضوعی قابل بحث هم دست کمی از سرعت خود این اشیاء مرموز نداشت؛ از جلسات پشت پرده و پنهان با چند آدم علاقه‌مند به جلسه‌ای تمام‌عیار در کنگره رسید که در تلویزیون پخش شد و با همان جدیتی بررسی شد که مسائل دیگر مربوط به امنیتی ملی مورد توجه قرار می‌گیرد.

این موضوع زمانی بیش از قبل وارد بحث‌های عمومی شد که نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۷ گزارشی درباره یک برنامه سری پنتاگون منتشر کرد که می‌گفت کارش تحقیق درباره پدیده‌های غیرعادی ناشناس است.

این برنامه سری، با حمایت هری رید، رهبر وقت اکثریت سنا روبرو شد که سناتور ایالت نوادا بود و به همین دلیل «منطقه ۵۱» در حوزه نمایندگی او قرار داشت.

نیویورک تایمز و سازمانی به نام آکادمی هنرها و علوم ستارگان، سه ویدیو هم منتشر کردند که اشیاء غیرعادی ناشناسی را نشان می‌داد. از آن زمان ارتش آمریکا به تدریج شروع به تایید چنین مشاهداتی کرد، هر چند که از اظهار نظر درباره منشأ آنها خودداری کرد.

تحقیق درباره اشیاء پرنده ناشناس یا پدیده‌های غیرعادی ناشناس اکنون تبدیل به یکی از معدود موضوعات فراحزبی در کنگره آمریکا شده است. قانونگذاران هر دو حزب خواهان تحقیقات و شفافیت بیشتر نظامی درباره این موضوع شده‌اند. کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان درباره برنامه سری پنتاگون یک جلسه استماع برگزار کرد و ناسا در ماه ژوئن جلسه‌ای عمومی درباره این مسئله تشکیل داد.

هر دو رئیس جمهوری سابق، باراک اوباما از حزب دموکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه، در مصاحبه‌های عمومی خود درباره این موضوع اظهار نظر کرده‌اند. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی هم گفته که پرونده این موضوع باز است.

 کربی گفت «باور‌ما این است که پدیده‌های هوایی توضیح‌ناپذیری وجود دارد که خلبان‌ها مشاهده و گزارش کرده‌اند، هم در نیروی دریایی و هم در نیروی هوایی. ما پاسخی درباره ماهیت این پدیده‌ها نداریم.»

در جلسه‌ کم‌سابقه کنگره آمریکا که از تلویزیون‌ هم پخش‌شد، تقریبا تمام نمایندگان، از هر دو حزب، کاملا روی سوال و جواب‌های مربوط به موضوع دستور کار تمرکز کردند.

جرد موسکویتز، نماینده دموکرات ایالت فلوریدا در این جلسه گفت: «بسیاری از آمریکایی‌ها عمیقا به این موضوع علاقه‌مند هستند. و البته لزوما نباید موضوع‌ وجود بالقوه موجودات غیر بشری باشد که ما را در کنار هم قرار دهد.»
کد مطلب: 73987
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام