۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۷

جریمه ۱۴ میلیون دلاری فیس‌بوک در استرالیا

ایتنا - دادگاهی در استرالیا به متا پلتفرمز (مالک فیس بوک) دستور داده برای جمع آوری اطلاعات کاربران از طریق یک اپ موبایل ۱۴ میلیون دلار آمریکایی غرامت پرداخت کند.
جریمه  ۱۴ میلیون دلاری فیس‌بوک در استرالیا

فیس بوک با انجام این کار قصد داشته بدون افشا شدن فعالیت هایش، وانمود کند از حریم خصوصی کاربران محافظت می کند.

دادگاه فدرال استرالیا همچنین به متا دستور داده از طریق زیر مجموعه های خود « فیس بوک اسرائیل» و اپ «اوناوو»(که اکنون غیرفعال شده) ۴۰۰ هزار دلار هزینه های حقوقی شکایت را که از سوی کمیسیون مصرف کننده و رقابت این کشور(ACCC)ثبت شده، بپردازد.

از زمان فاش شدن رسوایی کمبریج آنالایتیکا و سواستفاده فیسبوک از داده های کاربران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی، این جریمه فقط یکی از چالش های حقوق متا در استرالیا در خصوص شیوه کنترل اطلاعات کاربران است.

متا همچنان منتظر موعد دادگاه مربوط به شکایت کمیسیونر اطلاعات استرالیا درباره پرونده کمبریج آنالایتیکا است.

رای دادگاه جدید به سرویس وی پی ان این شرکت (اوناوو) مربوط است که فیس بوک در اوایل ۲۰۱۶ و اواخر ۲۰۱۷ میلادی ارائه کرد. این سرویس به عنوان راهی برای ایمن نگه داشتن اطلاعات خصوصی به کار گرفته شد اما طبق رای دادگاه، در اصل فیس بوک از «اوناوو» برای جمع آوری موقعیت مکانی، زمان و میزان استفاده کاربر از اپ های دیگر موبایل، بازدید از وب سایت ها برای مقاصد بازاریابی تبلیغات استفاده کرد.

قاضی در رای دادگاه نوشته است: ناتوانی در روشنگری های کافی احتمالا هزاران مشتری استرالیایی را از فرصت انتخاب آگاهانه درباره جمع آوری اطلاعات شان و استفاده از داده ها قبل از دانلود یا هنگام استفاده از «اوناوو» از بین برده است.

همچنین به گفته قاضی دادگاه می توانست متا را چند صد میلیارد دلار جریمه کند زیرا کاربران استرالیایی این اپ را ۲۷۱هزار و ۲۲۰ بار دانلود کرد و هر مورد نقض قانون حمایت از مصرف کننده ۱.۱ میلیون دلار استرالیایی جریمه در بر دارد.
کد مطلب: 73957
برچسب ها: فیس‌بوک جریمه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام