۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۲

غرامت ۵۲ میلیون دلاری فیس‌بوک به بازبین‌های محتوا

ایتنا - این تسویه شامل ۱۱ هزار و ۲۵۰ پیمانکار است که موجی از محتواهای ناخوشایند و احتمالا ناراحت کننده را بررسی می‌کردند. درآمد این افراد تفاوتی با کارمندان یک مرکز پشتیبانی تماس نداشته است.
غرامت ۵۲ میلیون دلاری فیس‌بوک به بازبین‌های محتوا

فیس‌بوک توافق کرده است به گروهی از بازبین‌های محتوای پلتفرم خود که دچار آسیب ذهنی شده‌اند، ۵۲ میلیون دلار پرداخت کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا،  فیس‌بوک توافق کرده تا ۵۲ میلیون دلار به بازبین‌های سابق و فعلی بخش بررسی محتوا بپردازد. این افراد به دلیل آسیب ذهنی ناشی از شغل شان از فیس‌بوک شکایت کرده بودند.

در توافق صورت گرفته بین فیس‌بوک و این گروه از شاکیان، شرکت تعهد کرده به هر کارمند هزار دلار غرامت دهد و افرادی که مشخص شده دچار آسیب ذهنی (مانند سندروم PTSD) شده اند نیز ۵ هزار دلار دریافت می‌کنند.

این تسویه شامل ۱۱ هزار و ۲۵۰ پیمانکار است که موجی از محتواهای ناخوشایند و احتمالا ناراحت کننده را بررسی می‌کردند. درآمد این افراد تفاوتی با کارمندان یک مرکز پشتیبانی تماس نداشته است.

فیس‌بوک همچنین استانداردهای ایمنی و استخدامی جدیدی از جمله ارائه خدمات مشاوره و بهداشت ذهنی بهتر، بررسی دقیق‌تر متقاضیان شغلی و اقداماتی برای کاهش تاثیرات ناراحت کننده ویدئوها را اجرا می‌کند.

این درحالی است که شرکت های دیگر فناوری مانند یوتیوب و توئیتر که به شدت به نیروهای بررسی محتوا اتکا دارند و چنین غرامتی این بیم را به وجود می آورد که شکایت‌های مشابهی برای دریافت خسارت ثبت شود.

این تسویه پس از سال‌ها انتقاد از فیس‌بوک به دلیل شیوه برخورد با کارمندان بررسی محتوا ثبت شده است.
کد مطلب: 60907
برچسب ها: فیس‌بوک جریمه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام