۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۰
به دلیل نقض حق امتیاز؛

جریمه ۳۳۸ میلیون دلاری گوگل

ایتنا - گوگل در دسامبر ۲۰۱۱ میلادی با مقامات شرکت تاچ استریم دیدار کرد اما چند ماه بعد گفت تمایلی به همکاری ندارد. گوگل دستگاه های مجهز به کروم کست را در سال ۲۰۱۳ میلادی عرضه کرد.
جریمه  ۳۳۸ میلیون دلاری گوگل

طبق رای هیات منصفه دادگاهی در تگزاس، گوگل با استفاده از فناوری پخش از راه دور، حق امتیاز اختراع یک توسعه دهنده نرم افزار را نقض کرده و باید ۳۳۸.۷ میلیون دلار غرامت دهد.

به گزارش ایتنا از مهر، هیات منصفه اعلام کرد سرویس «کروم کست» (Chromecast) گوگل و دستگاه های دیگر این شرکت حق امتیاز اختراع شرکت «تاچ استریم تکنولوژیز» را نقض کرده اند. فناوری این شرکت پخش ویدئو از یک نمایشگر به نمایشگر دیگر را ممکن می کرد.

خوزه کاستاندا سخنگوی گوگل اعلام کرد این شرکت خواستار تجدید نظر رای دادگاه می شود و فناوری را به طور مستقل توسعه داده است.

از سوی دیگر رایان دایکال وکیل شرکت تاچ اسکرین از رای دادگاه راضی بود. این شرکت مستقر در نیویورک در سال ۲۰۲۱ میلادی از گوگل شکایت و اعلام کرد دیوید استروبر( بنیانگذار آن) فناوری مذکور را در سال ۲۰۱۰ میلادی ابداع کرد تا ویدئوها را از نمایشگرهای کوچک مانند موبایل به دستگاه های بزرگ تر مانند تلویزیون منتقل کند.

طبق این شکایت گوگل در دسامبر ۲۰۱۱ میلادی با مقامات شرکت تاچ استریم دیدار کرد اما چند ماه بعد گفت تمایلی به همکاری ندارد. گوگل دستگاه های مجهز به کروم کست را در سال ۲۰۱۳ میلادی عرضه کرد.

تاچ استریم اعلام کرد سرویس کروم کست گوگل از روی نوآوری های این شرکت کپی برداری شده و ۳ حق امتیاز اختراع شرکت را نقض کرده است. همچنین این شرکت مدعی شد بلندگوهای هوشمند «گوگل هوم»، «گوگل نست» و همچنین تلویزیون ها و بلندگوهای شرکت های دیگر با قابلیت کروم کست، حق امتیاز اختراعات آن را نقض کرده اند.

گوگل نقض حق امتیاز اختراع تاچ استریم را رد کرده است.
کد مطلب: 73951
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام