۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۶

حذف 50 میلیون لینک از جست‌وجوگر گوگل به علت نقض کپی‌رایت

ایتنا- کپی‌رایت، و حقوق مربوط به این مقوله از جمله پرداخت جریمه، عامل بازدارنده گوگل از انتشار 50 میلیون لینک مزبور بوده است.
حذف 50 میلیون لینک از جست‌وجوگر گوگل به علت نقض کپی‌رایت


گوگل در سال ۲۰۱۲ مجبور به حذف ۵۰ میلیون لینک از جستجوگر خود به علت نقض کپی‌رایت و نگرانی از تبعات حقوقی این مسأله شد. 


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از آی.تی.ورلد، آماری که توسط خود گوگل در این زمینه ارائه شده نشان می‌دهد این شرکت که نگران بوده نمایش این ۵۱.۵ میلیون لینک در جست‌وجوگرش باعث شکایت حامیان حقوق مالکیت معنوی و محکومیت این شرکت به پرداخت جریمه های سنگین شود، چاره‌ای جز پاک کردن آنها نداشته است.

رسیدگی به شکایات احتمالی در این زمینه در آمریکا بر مبنای قانونی موسوم به Digital Millennium Copyright Act صورت می‌گیرد که بر طبق آن افرادی که مدعی مالکیت بر محتوا در اینترنت و بازنشر غیرقانونی آن باشند می‌توانند به دادگاه شکایت کرده و تقاضای دریافت غرامت کنند.

گوگل تنها در سال ۲۰۱۲ بیش از ۳.۵ میلیون درخواست برای عدم نمایش لینک به سایت‌های مختلف در جست‌وجوگر خود به همین علت دریافت کرده است. 

البته برخی از استودیوهای هالیوودی و شرکت‌های پخش موسیقی برای پیگری این مسئله از برنامه‌های نرم‌افزاری خودکار استفاده می‌کنند که خطاهایی نیز دارند و باعث طرح ادعاهای بی مورد می‌شوند.

بیشترین شکایات و درخواست‌های طرح شده از گوگل مربوط به انجمن Recording Industry Association of America آمریکا با بیش از ۷.۸ میلیون مورد شکایت بوده است.
کد مطلب: 24777
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام