۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۶

عزم اپل برای تولید ۸۵ میلیون آیفون 15

ایتنا - ​​​​​​​اپل از تولیدکنندگان قراردادی خواست امسال حدود ۸۵ میلیون دستگاه آیفون ۱۵ تولید کنند که تقریبا با میزان تولید سال گذشته، برابر است.
عزم اپل برای تولید ۸۵ میلیون آیفون 15


بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: اپل با وجود التهاب در اقتصاد جهانی و کاهش پیش بینی شده فروش بازار تلفن هوشمند، قصد دارد میزان عرضه آیفون به بازار را بدون تغییر نگه دارد. احتمالا مجموع درآمد اپل افزایش پیدا می‌کند زیرا این شرکت به دنبال افزایش قیمت مدل‌های "پرو" است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اقبال اپل که ارزشمندترین شرکت جهان است، در اقتصاد جهانی منعکس می‌شود زیرا پیشران کسب و کار هزاران شرکت تولیدکننده و اشتغال‌زایی برای میلیون‌ها نفر از آمریکا و چین تا ویتنام و هند است. ارزش سهام اپل، امسال حدود ۵۰ درصد رشد کرده و ارزش بازار این شرکت را به سه تریلیون دلار رسانده است.

اپل و رقیبانش با افت شدید تقاضا برای محصولات الکترونیکی از تلفن هوشمند گرفته تا رایانه، دست و پنجه نرم می‌کنند زیرا مصرف کنندگان و شرکت‌ها، در مواجه با افزایش قیمت‌ها و ابهامات اقتصادی، از هزینه خودداری می‌کنند. در آمریکا، پیش بینی می‌شود فدرال رزرو در نشست هفته جاری خود، نرخ بهره را برای مقابله با تورم، افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، اقتصاد چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، در سه ماهه دوم امسال ضعیف شد.

برنامه تولید اپل به دلیل تاثیر گسترده‌ای که دارد، دقت زیر ذره بین قرار دارد. از سامسونگ الکترونیکس تا شرکت TSMC تا فاکسکان که در زمره بزرگترین شرکتهای جهان هستند، به کسب و کار آیفون برای رشد و حاشیه سود خود، وابسته هستند. اپل اعلام کرد انتشار آمار عرضه را در سال ۲۰۱۸ متوقف خواهد کرد تا توجه سرمایه‌گذاران را به کسب و کارهای قابل پیش‌بینی‌تری مانند اپ استور معطوف کند.

این شرکت امسال پیش‌بینی میزان عرضه مدل رده پایین گوشی خود را به دلیل چالش تولید، حدود دو میلیون دستگاه کاهش داده اما به سفارش تولید مدل‌های رده بالاتر گران قیمت اضافه کرده است.

به گفته منابع آگاه، همچنین یک وقفه جزئی در تامین صفحه نمایش گوشی جدید وجود دارد که در یک تا دو هفته آینده برطرف خواهد شد و تاثیر چندانی روی تولید نخواهد داشت.

وب سایت دیجی‌تایمز پیش‌تر گزارش کرده بود حجم اولیه تولید آیفون‌های جدید، ممکن است ۸۳ تا ۸۵ میلیون دستگاه باشد. پیش بینی اپل از تولید ۸۵ میلیون دستگاه آیفون، کمتر از هدف اولیه عرضه ۹۰ میلیون دستگاه از سوی اپل در دو سال گذشته است. اما این شرکت به دلیل کمبود تراشه در سال ۲۰۲۱ و قرنطینه‌های کرونا در چین در سال ۲۰۲۲، نتوانست به اهداف مذکور دست پیدا کند.

موفقیت نسبتا پایدار اپل برخلاف شرایط چندین شرکت سازنده تلفن هوشمند است که دستگاه‌های اندرویدی می‌سازند. طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، فروش تلفن برای هشت فصل متوالی کاهش یافته است. برندهای اندرویدی چینی ویوو و شیائومی هر دو با بیش از ۱۰ درصد کاهش روبرو شده‌اند.

طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت پیش‌بینی کرده است فروش اپل در سه ماهه اخیر، دو درصد کاهش پیدا کرده اما سهم بازارش به دلیل تداوم رشد تقاضا برای گوشی‌های ۶۰۰ دلاری یا بیشتر، به ۱۷ درصد رسیده است.
کد مطلب: 73932
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام