۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۱۸

شرکت هواپیماسازی برزیلی کارخانه تولید تاکسی‌های پرنده برقی می‌سازد

ایتنا - شرکت هواپیماسازی برزیلی «امبرائر» اعلام کرده است که کارخانه جدیدی را برای تولید تاکسی‌های پرنده در نزدیکی سائوپائولو، بزرگترین شهر این کشور می‌سازد. این شرکت گفته امیدوار است که اولین مدل این تاکسی از سال ۲۰۲۶ راهی آسمان شود.
شرکت هواپیماسازی برزیلی کارخانه تولید تاکسی‌های پرنده برقی می‌سازد


این تاکسی پرنده که توسط «ایو» شرکت تابعه «امبرائر» ساخته می‌شود، شبیه یک هلیکوپتر کوچک با فضای کافی برای حداکثر شش مشتری خواهد بود.

هزینه سفر با این تاکسی برای هر نفر ۵۰ تا ۱۰۰ دلار آمریکا در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از بی‌بی‌سی، شرکت هواپیماسازی «ایو» گفته که تاکنون سفارش تولید حدود ۳هزار تاکسی پرنده را دریافته کرده است.

این شرکت امیدوار است که نمونه اولیه این تاکسی پرنده را امسال مونتاژ کند. آمریکا اخیرا جدول زمانی برای پرواز تاکسی‌های پرنده را اوایل سال ۲۰۲۵ اعلام کرد.

تاکسی‌ پرنده برای برخاستن و فرود نیازی به باند فرودگاه ندارد، اما می‌تواند مسافت‌های طولانی را مانند یک هواپیما طی کند. شرکت سازنده گفته که موتورهای این تاکسی صدا و آلودگی صوتی کمتری را در مقایسه با هواپیماهای عادی تولید خواهد کرد.

همچنین استدلال شده است که تاکسی‌ پرنده بدون اینکه هزینه گزافی برای مسافران داشته باشد می‌تواند به کاهش تراکم ترافیک در شهرهای شلوغ کمک کند.

این کارخانه در شهر توبات، در حدود ۱۴۰ کیلومتری شهر سائوپائولو، پایتخت اقتصادی برزیل ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این خودروهای مسافربری شبیه به پهپاد در ابتدا در ناوگان‌های تاکسی رانی استفاده خواهند شد.

قرار است اولین پرواز با حضور خلبان انجام شود، اما شرکت سازنده گفته در قدم بعدی برنامه پرواز خودران و بدون خلبان را نیز دارد.

این خودروها ۱۰۰ درصد برقی بوده و امکان پروازهای بدون آلایندگی را فراهم خواهند کرد.
کد مطلب: 73889
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام