۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۴

آسمان دبی سه سال دیگر میزبان تاکسی‌های پرنده می‌شود

ایتنا - پروژه تاکسی هوایی دبی پیشرفتی هیجان‌انگیز است که چشم‌انداز استفاده از خودروهای پرنده را یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند.
آسمان دبی سه سال دیگر میزبان تاکسی‌های پرنده می‌شود

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی اعلام کرد که تاکسی‌های هوایی طی سه سال آینده در آسمان این شهر به پرواز درخواهند آمد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، حاکم دبی در توییتی خبر داد که طرح ایستگاه‌های تاکسی هوایی تصویب شده است و پیش‌بینی می‌شود که این پروژه تا سال ۲۰۲۶ عملیات نشست و برخاست عمودی الکتریکی (eVTOL) را اجرا کند.

با راه‌اندازی اولیه ایستگاه‌های تاکسی هوایی در چهار منطقه اصلی نزدیک فرودگاه بین‌المللی، مرکز شهر، دبی مارینا و پالم جمیرا، دبی قرار است به اولین شهر جهان با شبکه‌ای کاملا توسعه‌یافته از امکانات و پورت‌های عمودی تبدیل شود.

تاکسی هوایی سفری سریع، ایمن و با آلایندگی صفر فراهم می‌کنند. هر تاکسی هوایی دارای یک خلبان و کابینی برای چهار مسافر خواهد بود و با برد ۲۴۱ کیلومتر و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم همچنین ویدیویی در توییتر به اشتراک گذاشت که همکاری بین اداره راه و حمل‌و‌نقل دبی و دو شرکت‌ پیشرفته حمل‌و‌نقل هوایی را برای طراحی و توسعه زیرساخت‌های این پروژه نشان می‌داد.

 


مفهوم خودروی پرنده در دبی جدید نیست. پیش‌تر، در اکتبر ۲۰۲۲ نیز شرکت چینی اکس‌پنگ XPeng Aeroht یک خودرو پرنده برقی دو سرنشینه را به نمایش گذاشت. با این حال، پروژه تاکسی هوایی دبی پیشرفتی هیجان‌انگیز است که چشم‌انداز استفاده از خودروهای پرنده را یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند.


حمل‌ونقل هوایی در داخل شهرها از جمله رویاهای قرن بیستمی است که روزبه‌روز تحقق آن نزدیک‌تر می‌شود. در حال حاضر، شرکت‌های خودروسازی معتبر و متعددی به این عرصه هیجان‌انگیز پا گذاشته‌اند، اما تحقق این رویای آینده‌نگرانه به بررسی‌های ایمنی بسیاری نیاز دارد.

بیش از ۴۰۰ شرکت سازنده خودروهای الکتریکی پرنده یا «ای‌ولت» در سراسر دنیا پدید آمده‌اند و می‌کوشند محصولات ایمن‌تر و قابل‌اطمینان‌تری تولید کنند.

هرچند تصور جابه‌جایی مسافر بر فراز شهرها و خلاص شدن از ترافیک و شلوغی تصویری هیجان‌انگیز است، این پروژه در بسیاری از کشورها همچنان با چالش‌هایی نظیر عمر باتری، کنترل ترافیک هوایی و مسائل زیرساختی مواجه است.

 
کد مطلب: 71912
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام