۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۵۱

چگونه از خانواده در برابر کلاهبرداری هوش مصنوعی محافظت کنیم؟

ایتنا - مجرمان فقط با استفاده از ۱۰ دقیقه نمونه صوتی با کمک هوش مصنوعی پیامی جعلی درست می‌کنند که معمولا درخواست پول است.
چگونه از خانواده در برابر کلاهبرداری هوش مصنوعی محافظت کنیم؟

با پیدایش هوش مصنوعی، افراد بیشتری در دنیا قربانی آدم‌ربایی و سایر کلاهبرداری‌های این فناوری می‌شوند. کلاهبرداری‌های تلفنی نیز با استفاده از ابزارهای تقلید صدا مبتنی بر هوش مصنوعی به راحتی امکان‌پذیر شده است. یک کارشناس امنیت سایبری در ایالات متحده آمریکا شیوه‌هایی را توضیح داده است که مردم می‌توانند از خود و خانواده‌شان دربرابر کلاهبرداری‌های باورپذیر محافظت کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز با پیت نیکولی از شرکت فناوری نرم‌افزار چک پوینت که از بزرگ‌ترین شرکت‌های امنیت سایبری ایالات متحده آمریکا است، گفت‌وگویی انجام داد و طی آن، درباره این فناوری که با سرعتی فزاینده‌ رو به تکامل است توضیحاتی ارائه شد. او با یک تصویر پرتره معمولی و عکس‌هایی از رسانه‌های اجتماعی توانست واقعیت را به‌راحتی تغییر دهد.

نیکولتی می‌گوید: «بفرمایید، اینجا می‌سی‌سی‌پی است و گردبادی وحشتناک به آن نزدیک می‌شود، اما با فناوری هوش مصنوعی می‌توانید کاخ سفید را جلوی آتش سوزی‌های مهیب کانادا قرار دهید. خیلی هم واقعی به نظر می‌رسد.»

نیکولتی همچنین توضیح داد که مجرمان فقط با استفاده از ۱۰ دقیقه نمونه صوتی با کمک هوش مصنوعی پیامی جعلی درست می‌کنند که معمولا درخواست پول است.

او گفت: «این پیام جعلی به صورت پیام صوتی ارسال می‌شود و مجرم به راحتی می‌تواند شماره تلفن فرد را جعل کند.»

او افزود: «ابزارهایی هست که می‌توانید در آن‌ها تایپ کنید و از صدای خودتان استفاده کنید.»

 
چگونه از خانواده در برابر کلاهبرداری هوش مصنوعی محافظت کنیم؟


او پیشنهاد کرد که تمام اعضای خانواده یک «کلمه امنیتی» به خود اختصاص دهند تا هنگام برقراری تماس با عزیزی که به نظر می‌رسد ربوده شده است، بتوانند از همان کلمه استفاده کنند.

ریچ فرانکل، مامور ویژه سابق اف‌بی‌آی، گفت که جلوگیری از جرایم سایبری هوش مصنوعی دشوار است. او گفت که در صورت وقوع چنین جرایمی فورا با مقام‌های امنیتی تماس بگیرید، حتی اگر تصور می‌کنید صرفا کلاهبرداری باشد و توصیه می‌کند هر نوع تماسی را که مشکوک به نظر می‌رسد ضبط کرده و سعی کنید با عزیزی که به نظر می‌رسد درگیر این مشکل شده است، مستقیما تماس بگیرید.

او گفت: «من فورا با مجریان قانون تماس می‌گیرم، چون اگر آدم‌ربایی واقعی باشد، ضروری است که مجری قانون درگیر آن شود و اگر کلاهبرداری باشد باید فورا از آن آگاه شوید.»

توصیه کارشناسان این است که صفحه‌های رسانه‌های اجتماعی را تا حد امکان خصوصی کنید چون کلاهبردارها فعالیت‌های فرد را ردیابی کرده و ممکن است بفهمند او چه زمانی به سفر رفته یا چه زمانی یکی از اعضای خانواده‌اش حضور ندارد و این باعث می‌شود ظرف چند دقیقه سناریوهای باورپذیری مثل یک آدم‌ربایی جعلی تولید کنند.
کد مطلب: 73461
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام