۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۵

کلاهبرداری با ایمیل

ایتنا - این یک حمله ساده است: یک ایمیل با متن ساده که گیرنده را وادار به ارسال پول کند.
کلاهبرداری با ایمیل

ممکن است ایمیلی را دریافت کرده باشید که به طرز عجیبی از شما درخواست پول کند. آیا شما فریب آن را خواهید خورد؟

به گزارش ایتنا از ایسنا، ممکن است باور داشته باشید که خیلی باهوش هستید و به‌دنبال حقه پست‌های الکترونیکی باشید، اما این روزها، ایمیل‌های ساده و ظاهرا ایمنی هستند که در اصل ایمیل‌های جعلی بوده و می‌توانند موثرتر و کارآمدتر عمل کنند.

پس از سال‌ها و گفته‌های بسیار، همه در مورد کلاهبرداری‌های ایمیل نیجریه می‌دانند: کسی که به‌عنوان یک مقام آفریقایی می‌خواهد شما را کمک کند که میلیاردها دلار از کشور خود خارج کند. اما در حال حاضر، موفق‌ترین ایمیل‌های کلاهبرداری در حال حاضر با هدف کسب و کارهاست.

این یک حمله ساده است: یک ای‌میل  با متن ساده که به نظر می‌رسد از فردی که شما می‌شناسید و یا به او اعتماد دارید، ارسال شده است و شما را با این عناوین خطاب می‌کند: مالک، مدیرعامل یا معاون ارشد معاونت در شرکت. هدف وی این است که گیرنده را وادار به ارسال پول کند.  

قربانی برروی یک لینک در پست الکترونیکی کلیک می‌کند و آسیب انجام می‌شود. اما بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، باید توجه داشته باشید هرگز به چنین ایمیل‌هایی اطمینان نکنید. تنها کافی است یک تماس تلفنی ساده به فردی که از شما این درخواست را داشته، انجام دهید. همچنین توجه داشته باشید که روی لینک‌هایی که به نظرتان مشکوک هستند، کلیک نکنید.
کد مطلب: 53994
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام