۱
plusresetminus
يکشنبه ۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۳

در نبرد ایلان ماسک و زاکر برگ کدام پیروز می‌شود؟

ایتنا - ماسک با قد ۱.۸۲ سانتی‌متر نسبت به زاکربرگ که ۱.۷۲ سانتی‌متر است، برتری فیزیکی دارد.
در نبرد ایلان ماسک و زاکر برگ کدام پیروز می‌شود؟

بعد از آنکه زاکربرگ ظاهرا موافقت کرد که با ماسک در قفس مبارزه کند، درگیری بین این دو غول فناوری جهان دیگر گمانه‌زنی نیست.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، وقتی پیش‌تر در همین ماه شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس فیس‌بوک - از علاقه‌مندان به جیو جیتسو- دنبال حریف می‌گردد، بنیان‌گذار اسپیس‌ایکس و تسلا در توییتی «برای مبارزه در قفس» اعلام آمادگی کرد.

زاکربرگ نیز نماگرفت (اسکرین شات) این توییت را منتشر کرد و نوشت: «لوکیشن (محل مبارزه) را بفرست.»

حالا که این مبارزه امکان‌پذیر شده است، این دو نفر چگونه در میدان مسابقه با هم مقابله می‌کنند؟ 

ماسک با قد ۱.۸۲ سانتی‌متر نسبت به زاکربرگ که ۱.۷۲ سانتی‌متر است، دسترسی فیزیکی بهتری دارد.

قد بلندتر ماسک نیز برتری وزنی چشمگیری نسبت به حریفش به او می‌دهد، اما مهارت‌های زاکربرگ در جیو جیتسو - که به‌تازگی نخستین مدال طلا و نقره‌اش را در مسابقه‌ای در سیلیکون‌ولی به دست آورد - بی‌شک به او قدرت می‌دهد تا بتواند از عهده چند موقعیت سخت روی تشک بربیاید.

ماسک به‌شوخی گفت که می‌خواهد «حرکت مهمی» را به نمایش بگذارد و یادآوری کرد که برنامه تمرینی او بیشتر شامل وقت گذراندن با فرزندانش است.

او در توییتی افزود: «حرکتی عالی به نام فیل دریایی دارم که فقط روی حریفم دراز می‌کشم و تکان نمی‌خورم.»

او ادامه داد: «تقریبا هیچ‌وقت ورزش نمی‌کنم، جز اینکه بچه‌هایم را بلند کنم و به هوا بیندازم.»

در سال ۲۰۲۰ به جو روگان (مجری پادکست) گفت که «اگر می‌توانست هیچ‌وقت ورزش نمی‌کرد».

هرچند زاکربرگ کوتاه‌تر و سبک‌تر از ماسک است، اما توان فنی و قدرت هوازی‌اش ممکن است نسبت به رئیس تسلا که پیش‌تر در سال جاری گفت صبحانه معمولی‌اش یک کاسه بستنی، بیسکویت و دونات است بسیار بیشتر باشد.

 


زاکربرگ می‌گوید «زیاد می‌دود» و بعد از همه‌گیری کووید، به موج‌سواری و هنرهای رزمی ترکیبی (ام‌ام‌ای) روی آورده است.

او به پادکست جو روگان اکسپرینس (Joe Rogan Experience) گفت: «مثلا تماشای یواف‌سی (مسابقات قهرمانی مبارزه شدید) را خیلی دوست دارم، چون از انجام این ورزش (ام‌ام‌ای) هم خوشم می‌آید.»

«بهترین ورزش همین است. پنج دقیقه که از شروعش می‌گذرد، به خودم می‌گویم این بهترین ورزش دنیا تمام عمرم کجا بود؟ هنرهای رزمی ترکیبی ورزش کاملی است، چون اگر حتی یک لحظه تمرکزت را از دست بدهی، شکست می‌خوری.»

زاکربرگ افزون بر مهارت‌های رزمی، به‌تازگی در «چالش مورف» نیز شرکت کرد، تمرینی طاقت‌فرسا که به نام ستوان مایکل پی مورفی، افسر نیروی دریایی که در سال ۲۰۰۵ در عملیات کشته شد، نامگذاری شده است. این چالش که زاکربرگ ۳۹ ساله گفت سعی می‌کند هر سال با دخترانش انجام بدهد شامل ۱۰۰ بارفیکس، ۲۰۰ شنا، ۳۰۰ اسکوات و یک‌ونیم کیلومتر دو است که باید آن‌ها را درحالی‌که جلیقه‌ای به وزن ۹ کیلوگرم پوشیده است، انجام دهد.

او در ۲۰ مه در اینستاگرام نوشت: «امسال توانستم در ۳۹:۵۸ دقیقه انجامش بدهم. دخترها یک‌چهارم مورف (بدون وزنه) را در ۱۵ دقیقه انجام دادند.»

به گفته توتال شیپ (Total Shape)، پلتفرم سلامت و تناسب اندام که منابع و نظر کارشناسان تناسب اندام را ارائه می‌دهد، توان زاکربرگ در «تکمیل چالش‌ها و روش‌های سخت تناسب اندام با هنرهای رزمی ترکیبی نشان می‌دهد که او توانایی و استقامتی چشمگیر دارد».

کارشناسان توتال شیپ می‌گویند وقتی بحث پیروز مبارزه به میان می‌آید «این چابکی است که در مقابل قدرت» قرار می‌گیرد و اشاره می‌کنند که براساس «استقامت کلی و مهارت مبارزه در قفس، مارک زاکربرگ برتری دارد».  

اما «قدرت و دسترسی بهتر هنگام ضربه‌زدن‌های قوی به مبارز برتری می‌دهد و واکنش حریف را برای ضدحمله دشوارتر می‌کند».

 


کارشناسان سلامت و تناسب اندام در پایان این‌طور نتیجه‌گیری کرده‌اند: «این دو غول تایتان که در یک قفس قرار بگیرند، مارک زاکربرگ چابکی و استقامت لازم را برای شکست ماسک دارد، چون ماسک نمی‌تواند در ابتدای مبارزه با قدرت به او ضربه بزند.» 

خبر این رویارویی احتمالی در بحبوحه شایعه‌‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه زاکربرگ برنامه‌ای جدید را برای رقابت با توییتر آماده می‌کند که گویا نامش تردز (Threads) خواهد بود.

این برنامه که خودشان نام رمز «پروژه ۹۲» بر آن گذاشته‌اند، گویا امکانات پیمایش (اسکرول) پیوسته متن، دکمه‌هایی مشابه عملکرد پسند (لایک) و توییت مجدد (ریتوییت) توییتر را دارد و پست‌های آن نیز همان محدودیت ۵۰۰ نویسه (کاراکتر) را دارد.

نخستین بار نیست که ماسک شخصیتی جهانی را به مبارزه دعوت می‌کند. در ماه اوت سال گذشته، او رئیس‌جمهوری روسیه را به مبارزه فراخواند.

او نوشت: «بدین وسیله ولادیمیر پوتین را به مبارزه دعوت می‌کنم. جایزه این مبارزه اوکراین است.»

پوتین به این تحریک پاسخی نداد، اما کنایه آن برای رمضان قدیروف، فرمانده چچنی جنگ و متحد پوتین، پوشیده نبود.

مرید پوتین هشدار داد: «یک توصیه: قدرتت را با پوتین نسنج، شما خیلی با هم فرق دارید.»

سخنگوی متا در بیانیه‌ای به شبکه رسانه‌ای ورج (Verge) درباره اینکه آیا واقعا بین زاکربرگ و ماسک مبارزه رخ خواهد داد یا نه گفت: «داستان به خودی خود گویا است.»
کد مطلب: 73448
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام