۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۳

اتصال ۹۷درصد دستگاه ها به پنجره واحد خدمات الکترونیک

ایتنا - رئیس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک گفت: از ۱۷۲ دستگاه مشمول اتصال به پنجره واحد الکترونیک نزدیک به ۹۷ درصد شان متصل شده‌اند.
اتصال ۹۷درصد دستگاه ها به پنجره واحد خدمات الکترونیک

مراسم افتتاحیه رویداد و فن بازار تخصصی عرضه و تقاضای فناوری با عنوان «پلیس هوشمند» امروز با حضور سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، امید رضایی فر سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، رضا باقری اصل رئیس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سردار دولتخواه معاون فناوری اطلاعات فراجا در محل صندوق نوآوری شکوفایی برگزار شد.

به گزارش ایتنا از مهر، رضا باقری اصل رئیس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک در سخنانی اظهار کرد: اگر می خواهیم اصل دانش و اطلاعات حکمرانی خود را برای ارائه خدمات هوشمند به مردم ارتقا دهیم، ناگزیر هستیم ابزارهای جمع آوری و تحلیل اطلاعات و هر چیزی را که باعث خلق یک داده می شود، به خدمت گیریم.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مهم ترین اتفاق در بحث داده و اطلاعات تا یک دهه پیشرو، بحث هوش مصنوعی است، افزود: اخیرا شاهد چت کردن دو ربات با یکدیگر بودیم، یعنی ماشین با ماشین و در خصوص اینکه چطور این اتفاق افتاده و به این توانمندی رسیده باید گفت که این فرایند ناشی از نقش داده و اطلاعات است و هوش مصنوعی ما را مجبور می کند یک تغییر و ارتقا در حکمرانی داده و اطلاعات در کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در پارادایم جدید دسترسی اطلاعات و خدمات به واسطه تحولات در هوش مصنوعی و فناوری با گذشته تفاوت پیدا کرده است، گفت: به واسطه اتفاقاتی که در حوزه هوش مصنوعی رقم خورده دیگر نمی توان فقط به الکترونیکی کردن امور اکتفا کرد.

باقری اصل ضمن اعلام این که حجم داده و تعاملات داده ای در کشور در حال حاضر نسبت به سال ۹۲ یعنی ۱۰ سال گذشته ۱۰ برابر شده است، گفت: تعاملات داده در حوزه داخلی در سال ۹۲ به میزان ۶۲۴ گیگابیت در ثانیه و در حوزه خارجی ۷۲ گیگابیت در ثانیه بود، اما امروز حجم تعاملات داده به ۶.۵ ترابیت در ثانیه رسیده که این آمار نشان می دهد اتفاق بزرگی رخ داده است.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات ادامه داد: شاید در گذشته آرزوی ما این بود که رابطه مردم با دولت از طریق یک پنجره واحد صورت بگیرد که خوشبختانه این موضوع در حال حاضر تحقق یافته و پلیس ظرف ۱۲ ماه اول دسترسی و خدمات پلیس را از طریق پنجره خدمات هوشمند فعال کرد.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند این هستیم که حکمرانی داده را در کشور ارتقا دهیم گفت: برخی دستگاه ها به عنوان نقاط قرمز نقشه حکمرانی داده در کشور هستند که هنوز در خدمات رسانی هوشمند با مشکلاتی رو به رو هستند. به طور مثال در حوزه ثبت معاملات منقول و غیرمنقول و نحوه تراکنش ها یک خلافی وجود دارد که البته دوستان ما در ثبت احوال اقداماتی را در دستور کار دارند. همچنین در حوزه الکترونیکی شدن مدارک تحصیلی و اطلاعات مربوط به ساخت و سازها نیز مشکلاتی وجود دارد.

باقری اصل با اشاره به اینکه از ۱۷۲ دستگاه مشمول اتصال به پنجره واحد الکترونیک نزدیک به ۹۷ درصد شان متصل شده‌اند،خاطرنشان کرد: سه هزار خدمت الکترونیکی در پنجره واحد ارائه شده و بر اساس برنامه امسال کل دستگاه ها باید به پنجره واحد الکترونیک متصل شوند و ۲۰ درصد خدمات باید به سمت هوشمند سازی پیش برود.

کد خبر 5787315
کد مطلب: 73050
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام