۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۱۸
علی اصغر انصاری خبرداد؛

رونمایی 1500 خدمت الکترونیکی درگاه "ایران"

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: پرتال خدمات الکترونیکی ایران در راستای پیاده‌سازی و توسعه دولت الکترونیک اقدام به ارائه ۱۵۰۰ خدمت الکترونیکی کرد.


علی اصغر انصاری با اشاره به لزوم گسترش و جایگاه خدمات الکترونیکی در برنامه پنجم توسعه کشور، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های درگاه خدمات الکترونیکی ایران- iran.ir - ارائه خدمات الکترونیکی به صورت یکپارچه به کاربران است در همین راستا این پرتال به ارائه بسته خدمات الکترونیکی با بیش از ۱۵۰۰ خدمت اقدام کرده است.
وی درباره تازه‌ترین وضعیت چگونگی ارائه خدمات الکترونیکی اضافه کرد:‌ در بسته خدمات الکترونیکی درگاه "ایران" ۷۶۰ خدمت از نوع اطلاع رسانی، ۴۸۰ خدمت از نوع تعاملی و نیز ۲۷۰ خدمت به صورت تراکنشی در قالب خدمات موضوعی و بر حسب حروف الفبا ارائه می‌شوند.

معاون توسعه فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات هدف از تکمیل بسته خدمات الکترونیکی درگاه "ایران" را افزایش میزان رضایتمندی کاربران، سهولت در انجام امور، صرفه جویی در وقت و هزینه عنوان کرد و گفت: در این اقدام، خدمات بیمه و بانکداری که امروز مورد استفاده بسیاری از شهروندان قرار می‌گیرند تکمیل شده‌اند و در آستانه فرارسیدن ایام نوروز، خدمات گردشگری کاربردی و همچنین مناسبتی به کاربران ارائه می‌شود.

کاربران برای استفاده از این خدمات باید به صفحه اصلی پرتال خدمات الکترونیکی ایران به نشانی www.iran.ir مراجعه کنند. این پرتال با ادغام شدن با پرتال "مردم" قرار است خدمات مندرج در سند جامع دولت الکترونیک را تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور پیاده سازی کند.
کد مطلب: 17244
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام