۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۴

تلویزیون ال جی C3 تلفیقی از هنر و صنعت در سال جدید

در سال 2023 کره‌ای‌ها از سری C3 رونمایی کردند تا تمام آنچه تا به حال دیده بودید را در شرایط بهتر و بهینه‌تری برایتان به ارمغان بیاورند و در بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C3 قرار است با کلی امکانات جذاب، قیمت و ارزش خرید این محصول آشنا شویم. این نمایشگر که به مدل اسپورت LG مشهور بوده، بیشتر برای گیمینگ بودنش شناخته شده است و می‌تواند هر نوع بازی را با سرعت فوق‌العاده ساپورت کند و در ادامه اگر با ما باشید بیشتر با مزایا و معایب آن آشنا می‌شویم
تلویزیون ال جی C3 تلفیقی از هنر و صنعت در سال جدید
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------




از محصولات سال 2023، تلویزیون ال جی C3 تلفیقی از هنر و صنعت در سال جدید را شاهدیم که با ورودش دل گیمرها را گرم‌تر کرده است تا از نمایشگر محبوبشان در ورژن جدیدتری لذت ببرند و هر‌ آنچه برای یک بازی هیجان انگیز نیاز دارند، یکجا به سمتشان سرازیر شود. در نقد و بررسی تلویزیون ال جی C3 قرار است، موارد زیادی را زیر ذره بین قرار دهیم تا اگر نقطه قوت یا احیاناً ضعفی باشد، قبل خرید از آن مطلع شویم.
تلویزیون ال جی به اولدهایش معروف است، زیرا اولین برندی بود که تصمیم به ساخت این تکنولوژی گرفت و همچنان در صدر جدول خوبان قرار گرفته است و به طور شگفت انگیزی می‌تازد تا جایگاه خود را حفظ کند. OLEDها در چند سری تولید شده‌اند در این میان سری C هر ساله با ورژن جدیدی از خود، این راه را ادامه داده و خوشبختانه همیشه پروفروش‌ترین اولد ال جی بوده است.
در سال 2023 کره‌ای‌ها از سری C3 رونمایی کردند تا تمام آنچه تا به حال دیده بودید را در شرایط بهتر و بهینه‌تری برایتان به ارمغان بیاورند و در بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C3 قرار است با کلی امکانات جذاب، قیمت و ارزش خرید این محصول آشنا شویم. این نمایشگر که به مدل اسپورت LG مشهور بوده، بیشتر برای گیمینگ بودنش شناخته شده است و می‌تواند هر نوع بازی را با سرعت فوق‌العاده ساپورت کند و در ادامه اگر با ما باشید بیشتر با مزایا و معایب آن آشنا می‌شویم.
اگر دوست دارید در مورد تلویزیون های جدید ال جی بیشتر بدانید سری به صفحه تلویزیون جدید ال جی 2023 محبوب در وبسایت خبر آنلاین بزنید که تلویزیون C3 ال جی نیز در بین آن‌ها است. در اینجا می‌توانید مدل‌های پرطرفدار برند ال جی برای سال جدید بازار ایران را مشاهده کنید و بسته به نیاز و بودجه بهترین مدل را انتخاب کنید. برای خرید جدیدترین تلویزیون های سال می توانید به وبسایت افرالند سر بزنید!
 

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C3 در طراحی


شگردهای ماهرانه‌ای که ال جی در طراحی تلویزیون C3 خود استفاده کرده است، قطعاً در نگاه اول شما را مجذوب خود می‌کند و کاری می‌کند تا چند لحظه فقط مبهوت آن شوید و به چیز دیگری فکر نکنید. این محصول با بدنه‌ای نازک‌تر از قبل وارد بازار شده است و ظرافتش از زاویه بغل بیشتر مشهود می‌باشد، زیرا ضخامت حدود 5 میلی متر آن از یک گوشی هم کمتر است و این یعنی هنرمندان صنعت تلویزیون در کره، کارشان را خوب بلدند.
فریم آلومینیومی دور نمایشگر کاملاً باریک بوده و نمای عالی را به نمایش می‌گذارد که در ظریف نشان دادن تلویزیون بسیار مؤثر است، همچنین حاشیه نهایتاً به 4 میلی متر می‌رسد و زاویه دید بسیار بازتری را به مخاطبشان ارائه می‌دهد تا هر چه تمرکز دارند را روی تصویر در حال پخش بگذارند.
این نمایشگر با صفحه نمایش تخت طراحی شده است ولی قسمت پشت کار به دلیل وجود قرار گیری محل پورت‌های از یک جعبه اضافی بهره‌مند شده که در زمان اتصال به دیوار کمی فاصله ایجاد می‌کند و احتمالاً برای رده بالایی همچون این مدل کمی ضد حال است. البته وصل شدن دسترسی به پورت‌ها را اصلاً سخت نکرده و از کنار می‌توان به راحتی اتصالات مستقیم را انجام داد.
پایه یکی از موارد مهم در مزایا و معایب تلویزیون ال جی OLED C3 در بخش طراحی می‌باشد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و از جنس آلومینیوم بسیار محکمی ساخته شده و در وسط کار جای گرفته است. این پایه مشکی رنگ خوش بَرو رو، به دلیل استحکام وصف نشدنی اش، به راحتی تمام سایزهای نمایشگر اعم از؛ 42، 48، 55، 65، 77 اینچ را روی خود حمل می‌کند و مشکلی از بابت استحکام ندارد.
 

نقد و بررسی تلویزیون ال جی C3 در وضوح تصویر


کیفیت تصویر اولد‌ها همیشه خوب بوده و به عنوان پرچمدار در برند ال جی، از وضوح فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. در بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C3 اولین موضوع کیفیت تصویر 4K این مدل می‌باشد که وضوحی 2160×3840 پیکسلی را به همراه دارد و به واسطه پیکسل‌هایش Self-LIT Pixels می‌تواند روشنایی و تاریکی تصویر را تنظیم کند که با خاموش شدن کاملاً آن‌ها در زمان مشخص و صحنه‌های تاریک، شاهد تصاویری با کنتراست مشکی نامحدود هستیم که کارشان حرف ندارد و از مشکی مطلق لذت خواهیم برد که از قابلیت Pixel Dimming برای تنظیم آن‌ها استفاده می‌کند.
چیزی که در این بخش بسیار مورد توجه قرار گرفته و وجود پنل Evo برای ارتقاء روشنایی صفحه تا 30٪ بیشتر است و اگر قرار باشد رنگ‌ تیره را خوب به نمایش بگذارد، این پنل هم سعی می‌کند برای روشنایی هم فکری کرده و صحنه‌های روشن را نورانی‌تر نشان دهد، البته نمی‌توان گفت هنوز در این امر به پای LEDها می‌رسند، اما نسبت به نسل‌های دیگر OLED کارشان عالی است و روشنایی در آن‌ها تا 842 نیت می‌رسد.
 
کیفیت تصویر تلویزیون c3

کنتراست دقیق با جزئیات بالا از جذابیت‌های بخش تصویری این نمایشگر می‌باشد که به واسطه HDR استفاده شده به وجود آمده‌اند و می‌توانند از طریق نسخه‌های؛ Dolby Vision, HDR10, HLG این میزان از دقت را تا حد زیادی بالا ببرند و در زمان تماشای یک فیلم ترسناک در یک شب تاریک، تمام جزئیات در هر نقطه را به وضوح مشاهده کنید، حتی سایه‌هایی که مرز بین روشنایی و تاریکی قرار گرفته‌اند که به کمک فناوری Dynamic Tone Mapping Pro انجام می‌گیرد، این می‌تواند نقطه مثبتی در بخش تصویری تلویزیون OLED C3 باشد.
پردازنده به ورژن Alpha9 Gen6 ارتقاء پیدا کرده است و کارش در تجزیه جز به جزء ریزه کاری‌ها حرف ندارد و با پیدا کردن تمام نقاط و جزئیات در تصویر و بازسازی آن‌ها کاری می‌کند از تصویر بهتری لذت ببرید و چیزی که دریافت می‌کنید تصویری بدون نویز در حد فورکی باشد و در همین راستا صدای‌های اضافی را حذف کرده و صدایی رسا و در خور یک بالا رده را به سمعتان می‌رساند.
 

کیفیت صدای رسا در اولدها


میزان توان صوتی که در این مدل تعریف شده است، 40 وات می‌باشد که از دو کانال صوتی 20 واتی خارج می‌شوند و به این منظور از بلندگوهای Down Firing Speakers استفاده می‌شود. چیزی که بسیار در بخش صدا مهم است، فناوری دالبی اتموس (Dolby Atmos) می‌باشد و با پخش صدا به صورت 360 درجه و فراگیر، کل فضا را به خود اختصاص می‌دهد و حس می‌کنید در آن غرق شده‌اید، هر چند که قابلیت Ai Sound Pro سیستم صوتی را تا حد 9.1.2 کانال ارتقاء می‌دهد تا با ایجاد حالتی خاص در هر جهت صدا را با همان وضوح در اختیار داشته باشید و در بخش مزایا و معایب تلویزیون OLEDC3 صدا به راستی کارش حرف ندارد.
 

تلویزیون ال جی C3 گیمینگی حرفه‌ای


بازی سریع با حرکتی روان و یکنواخت برای هر گیمری در اولویت قرار دارد و اگر قرار باشد یک نمایشگر مخصوص بازی تهیه کنند، باید روی بسیاری از موارد در زمان خرید متمرکز شوند که یکی از آن‌ها سرعت رفرش بالا می‌باشد تا هیچ صحنه‌ای از نگاهشان دور نماند و بتوانند به موقع روی هر تصویر عکس‌العمل نشان دهند. در LG TV OLED C3 از رفرش ریت 120 هرتز استفاده شده است و می‌تواند به کمک نرخ نوسازی متغیر (VRR) سرعت حرکت را به توجه به صحنه‌ها از 60 تا 120 هرتز تغییر دهد تا از بازی در شرایط بهتر لذت ببرید.
زمان پاسخگویی (Response Time) در تلویزیون گیمینگ ال جی C3 به 0.1 میلی برثانیه می‌رسد و تأخیر ورودی (Input Lag) آن نهایتاً به 5.9 میلی برثانیه می‌رسد که هر دو در کنار هم بازی سریع و عالی را ایجاد می‌کنند تا گیمر از هیچ لحاظی نگرانی بابت سرعت عمل نداشته باشد. در این راستا قابلیت تا‌ٔخیر ورودی خودکار (ALLM) با کم کردن فاصله بین شروع بازی تا اجرا شدن روی نمایشگر، اجازه می‌دهد این سرعت عمل در جواب گویی را بهینه‌تر نمایید.
این مدل از کنسول‌های نسل نهم همچون؛ PS5 پشتیبانی می‌کند و از طریق پورت HDMI 2.1 ارتباط لازمه را برقرار می‌نماید، اما فرای این قابلیت، می‌توان از سرویس بازی ابری (NVIDIA Geforce Now) بدون استفاده از کنسول و فقط با اینترنت پرسرعت بهره بُرد و بازی‌های جذابی را تجربه کرد. فناوری Game Optimizer برای بهینه‌سازی بازی در شرایط بهتر و تنظیمات لازمه کارایی دارد و همچنین وجود قابلیت HGiG می‌تواند کار شما را در بازی بسیار راحت‌تر نماید.
 

مزایا و معایب تلویزیون OLEDC3 در بخش هوشمند


سیستم عامل webOS تلویزیون سی تری در سال 2023 به نسخه 23 خود ارتقاء پیدا کرده است و می‌تواند رابط کاربری سریع‌تری را فراهم کند و به عنوان نمایشگر هوشمند دسترسی به دستیارهای؛ Google Assistant و Alexa را به صورت صوتی فراهم آورد و مثل تمام دستیارهای حرفه‌ای، کلی برنامه و فیلم جذاب و مورد علاقه شما را پخش نماید. وجود ریموت کنترل جادویی در نقد و بررسی تلویزیون C3 نشان از نقطه قوت آن دارد که به صورت صوتی اجازه سرچ بین دستیارهای را ممکن می‌سازد.
همچنین این ریموت کاربردی و هوشمند به شما امکان می‌دهد تا بین صفحات وب به جستجو بپردازید و از حالت اسکرول وسط آن به عنوان ماوس استفاده کنید و از کارایی راحت‌تر لذت ببرید. بجز این موارد شما می‌توانید از برنامه‌های همچون؛ Netflix، HBO Max، Prime Video، Disney+، Apple TV برای دریافت محتوای بیشتر استفاده کنید تا همیشه چیزی برای سرگرمی در چنته داشته باشید، گاهی لازم است مهمان‌هایتان را نیز سرگرم کنید که برنامه‌های این چنینی به شدت به کارتان می‌آید.
 
عملکرد تلویزیون c3

وجود قابلیت Home Dashboard به شما این امکان را می‌دهد که تمام آنچه تا به حال سرچ کرده‌اید را یک جا جمع کنید تا وقت تلف نکرده و مجبور به سرچ دوباره نشوید یا اینکه به تعداد افراد خانواده از این صفحات شخصی بسازید و محتوای مورد علاقه‌ هر فرد را در آن بچینید. وجود هشدار ورزشی از دیگر امکانات اسمارت oled c3 است و اطلاعات بازی در شبکه‌های دیگر را به شما خبر می‌دهد تا چیزی را از دست ندهید. این مدل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و از وجود ماهواره بین گیرنده‌های خود بهره می برد.
امکان متصل شدن به گوشی در این مدل از طریق بلوتوث (Blutooth) فراهم است و می‌توان محتوا را به راحتی روی صفحه انتقال داد، البته شما می‌توانید با نصب برنامه ThinQ AI روی گوشی، از راه دور کنترل نمایشگر را نیز در دست بگیرد یا وسایل هوشمندی که در اطرافتان قرار دارند به زیر سلطه خود قرار دهید. البته شایان ذکر است که برای محصولات شرکت آیفون باید از برنامه‌های Apple Home Kit و AirPlay2 برای اتصال استفاده کنید که خیلی راحت این ارتباط برقرار می‌شود.
 

جمع بندی


در بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C3 باید گفت، با نمایشگری حرفه‌ای از هر لحاظ طرف هستید که طراحی شیک، توان صوتی متعادل، پردازنده قدرتمند و امکانات هوشمند در حد عالی را در چنته دارد و در کیفیت تصویرش تا جایی که توانسته سنگ تمام گذاشته است و برای جبران نوری که کم دارد، پنل Evo را به کار گرفته است. این مدل بین CS3 و G3 قرار گرفته است و اگر مایل به پرداخت هزینه بیشتری هستید، می‌توانید G3 را انتخاب کنید که روشنایی بالاتری دارد و از توان صوتی بیشتری برخوردار می باشد.
در صورتی که امکان صرف هزینه خیلی بالا در تلویزیون ال جی OLED C3 را ندارید و از سری C خوشتان آمده، می‌توانید از تلویزیون ال جی CS3 که تنها در پنل با هم تفاوت دارند. برای دیدن قیمت دقیق و خرید تلویزیون های جدید ال جی می توانید به وبسایت افرالند سر برنید!

 
کد مطلب: 72861
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام