۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۸

بیش از سه میلیون آلمانی از اینترنت استفادە نمی‌کنند

ایتنا - طبق گزارش ادارە آمار آلمان حدود ۶ درصد از شهروندان این کشور از اینترنت استفادە نمی‌کنند. گفتە می‌شود کە این افراد در زندگی روزمره بە طور فرایندەای به مشکل برمی‌خورند. در سطح جهانی ۳۴ مردم از اینترنت استفادە نمی‌کنند.
بیش از سه میلیون آلمانی از اینترنت استفادە نمی‌کنند

در حال حاضر بسیاری از خدمات، از جملە نقل‌ و انتقلات بانکی و خرید و فروش اجناس تا حد زیادی بە صورت آنلاین انجام می‌‌شوند اما این موضوع دست‌کم برای ۶ درصد از شهروندان آلمان کە از اینترنت استفادە نمی‌کنند یک چالش محسوب می‌شود.

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه وله، به گفتە ادارە آمار فدرال آلمان، حدود ۶ درصد از افراد بین ۱۶ تا ۷۴ سال در این کشور هرگز از اینترنت استفاده نکرده‌اند که جمعیتی برابر با سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش بیشترین تعداد در رده سنی ۶۵ تا ۷۴ سال است. بە گفتە ادارە آمار فدرال ١٧ درصد این افراد هرگز از اینترنت استفادە نکردەاند. همچنین در رده سنی ۴۵ تا ۶۴ سال، ۵ درصد هرگز از اینترنت استفادە نکردەاند. این آمار در میان افراد زیر ۴۵ سال تنها دو درصد است.

به گفتە متخصصان کنار آمدن با زندگی روزمره برای  افرادی کە از اینترنت استفادە نمی‌کنند، به‌طور فزاینده‌ای دشوار می‌شود زیرا بسیاری از خدمات در حال حاضر بە صورت آنلاین انجام می‌شوند.

تفاوت فاحش در اتحادیه اروپا
به گفته اداره آمار اتحادیه اروپا (یورو استات)، شمار شهروندانی که در سال ۲۰۲۲ از اینترنت استفاده نکرده‌اند،  در این اتحادیە  به طور متوسط هفت درصد بودە است.

به گفتە این نهاد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تفاوت‌های آشکاری در این زمینه وجود دارد. در کشورهای اسکاندیناوی، لوکزامبورگ، هلند، بلژیک و ایرلند، کمتر از چهار درصد از افراد ۱۶ تا ۷۴ ساله، هرگز از اینترنت استفاده نکردەاند.

اما این آمار در کشورهایی همچون یونان و پرتغال ۱۴ درصد است.

یک سوم جمعیت جهان "آفلاین" هستند
بر اساس برآوردهای اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)، نهادی وابستە به سازمان ملل متحد، حدود ۳۴ درصد از جمعیت جهان تا سال ۲۰۲۲ از اینترنت استفادە نکردەاند؛ یعنی جمعیتی برابر با دو میلیارد و هفتصد هزار نفر. 












 
کد مطلب: 72542
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام