۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۳

آیا لوازم و قطعات یدکی ام وی ام در بازار به راحتی پیدا می شود؟

البته اگر شما در اینتنرنت خودروی Mvm  را به انگلیسی سرج کنید فقط سایتهای ایرانی می آید. دلیل آن این است که این خودرو فقط در ایران با برند ام وی ام تولید می شود و در خود چین با برند چری به مشریان عرضه می شود.
آیا لوازم و قطعات یدکی ام وی ام در بازار به راحتی پیدا می شود؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



کسب اطلاعات از لوازم یدکی ام وی ام نیازمند این است که در ابتدا با سابقه این خودروساز چینی و انوام ماشینهای mvm  آشنا شوید.
حتما خاطرتان هست که شرکت کرمان خودرو سالها پیش ماشینهای با کیفیتی مانند دوو کره و گبف فرانسه را در ایران مونتاژ می کرد و مشتریان زیادی داشت.
پس از تحریمها این شرکت تحت عنوان شرکت مدیران خودرو ، به واردات و مونتاژ خودروهای چینی پرداخت.

خودروی ام وی ام 110 جرو اولین خودروهای بود که وارد ایران شد. به دلیل شباهت این خودرو به دوو ماتتیز ، این خودروی  کوچک در ایران به ماتتیز چینی مشهور شد. بدیهی است که در ابتدا لوازم و قطعات یدکی این خودرو در ایران کم بود و مشرتیان Mvm 110  نگران تهیه قظعات به خصوص بدنه ای و جراغ این ماشین بودند.
البته اگر شما در اینتنرنت خودروی Mvm  را به انگلیسی سرج کنید فقط سایتهای ایرانی می آید. دلیل آن این است که این خودرو فقط در ایران با برند ام وی ام تولید می شود و در خود چین با برند چری به مشریان عرضه می شود.
سپس این خودروساز انواع دیگری مانند ام وی ام  315 ، x22  ، x33  ، 550 ، را وارد بازار ایران کرد. از آنجاییکه خودروسازان چینی به نیبت رقبای ژاپنی ، کره ای و اروپایی که در بازار ایران خودروهای تویوتا و هیوندایی و رنو و پژئ را وارد کرده اند از سابقه کمتری یرخوردار هستند ، این نپرانی در بین مصرف کنندگان وجود داشت که لوازم یدکی ام وی ام با کیفیت مناسب را به راحتی تهیه کنند.

یکی+ از ایراداتی که به خودروهای MVM  وارد است موتور نسبتا ضعیف 1500 لیتری آنها است. به ویژه در خودروهای بزرگتری مانند ام وی م X33  و 550 این خودرو نسبت به رقبای خود نقطع ضعف دارد و همین ممکن است باعث شود تا قطعات یدکی آن نیز بیشتر خراب شوند.
هر چند حداقل این روزها به لطف واردات زیاد این خودروها و مغازه ها در بازار لوازم یدکی ایران  در خیابان ملت و محدوده چراغ برق و خیابان ملت و نیز فروشگاههای آنلاین لوازم ام وی ام ، نگرانی بابت پیدا کردن اجناس وجود ندارد ، هرجند که گاهی با قیمتهای گزاف لوازمی مانند چراغها ی ام وی ام را باید خرید.
نکته جالب در مورد قطعات و لوازم این خودوهای ام وی ام این است که خیلی از قطعات موتوری و مصرفی آنها شبییه هم هستند و می توانند در مدلهای مختلف MVM  استفاده شوند.
حالا توضیحات مختصری در مورد چند نوع از این خودرو و قیمت خرید لوازم یدکی ام وی ام در ادامه میاوریم تا بتوانید با اطلاع از نوع خودروی خود بدست بیاورید تا بتوانید به راحتی قطعات یدکی ام وی ام را تهیه کنید.

X33
نسل اول ام وی ام X33 بسیار ساده و بی کیفیت بود که با حداقل آسایش و ایمنی و ظاهری قدیمی وارد کشورمان شد. اما در سال های اخیر شرکت چری تغییرات قابل توجهی در این مدل ایجاد کرده و X33 توربوشارژ را با ظاهری جذاب تر و ایمنی بیشتر روانه بازار کرده است. برای X33 توربو از موتور و گیربکس و قطعات  مشابه آریزو 5 جدید استفاده شده که خبر خوبی است.
این خودرو یک کراس اوور جمع و جور شهری تک دیفرانسیل و دارای گیربکس 5 سرعته اتوماتیک است.
 
315 پلاس
ام وی ام 315 پلاس در واقع نسخه ارتقا یافته از لحاظ لوازم مدل 315 است که چند سالی است توسط مدیران خودرو در بازار خودرو ایران عرضه می شود. 315 پلاس از نظر ظاهری، کابین و آپشن ها با نسخه معمولی متفاوت است و آن را به یک رقیب قدرتمند برای سدان های جاده ای محبوب تبدیل می کند.
این خودرو از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی استفاده می کند که 107 اسب بخار قدرت تولید می کند.
 
X55 Pro
این خودرو در سال 2019 توسط مهندسان چینی طراحی و تولید شده است.X55 Pro از موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم موتور 1500 سی سی بهره می برد که 156 اسب بخار قدرت دارد. گیربکس این خودرو 9 سرعته CVT بوده و مخزن بنزین آن 55 لیتر ظرفیت ذخیره سازی دارد.

110
پس از موفقیت و فروش ماتیز در کشورمان و توقف تولید آن در چین، مسئولان خودروسازی بر اساس تقاضای بازار و همکاری با چری در ابتدا تصمیم به واردات خودرویی مشابه ماتیز گرفتند و نتیجه در واقع MVM 110 بود. ام وی ام 110 اولین محصولی بود که توسط این شرکت وارد خیابان های ایران شد. مدل S این خودرو نیز چند سال بعد با هدف جذب مشتریان بیشتر که دستخوش تغییرات ظاهری و فنی و تغییرات در شده بودند به بازار عرضه شد که لوازم یدکی ام وی ام در این مدل زبیا نیز از طریق نمایندپی های پس از فروش در اختیار مشتریان قرار گرفت.
 
530
ام وی ام 530 در سال 2006 با 3 موتور مختلف 1.5 لیتری، 1.8 لیتری و 2 لیتری عرضه شد و با گیربکس های 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک در دسترس مشتریان قرار گرفت. حجیم ترین موتور این خودرو یعنی موتور 2 لیتری 4 سیلندر با ورودی هوای طبیعی در سیلندرها وارد کشورمان شد. موتور این خودرو 139 اسب بخار قدرت دارد.

550 اتوماتیک
ام وی ام 550 اتوماتیک در سال 1393 طراحی و تولید شده است.موتور این خودرو 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم 1971 سانتی متر مکعب بوده و 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه تولید می کند. دارای گیربکس 5 سرعته CVT و حداکثر سرعت آن به 175 کیلومتر در ساعت می رسد.
وزن این خودروی  اتوماتیک 1366 کیلوگرم و حجم مخزن آن 50 لیتر است.
 
کد مطلب: 72533
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
خدمات پس از فروش mvm افتضا وبی کیفیت است
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام