۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۶

معرفی برندهای تولید کننده لاستیک خودرو

لاستیک های اتومبیل عمدتا انواع مختلفی دارند. معمولا برند های متفاوتی اقدام به تولید لاستیک می کنند. از جمله این برند ها می توان به لاستیک های برند دانوپ و هانکوک اشاره نمود. قیمت لاستیک عمدتا به جنس، برند سازنده، عمر مفید و مواد به کاررفته در آن بستگی دارد.
معرفی برندهای تولید کننده لاستیک خودرو
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


تایر یا لاستیک خودرو دارای یک ساختار منعطف است و از مواد لاستیکی، سیم، نخ، کربن سیاه و سایر مواد شیمیایی تشکیل می شود. لاستیک خودرو تنها قسمت خودرو می باشد که با زمین در تماس است و وزن خودرو را به جاده انتقال می دهد.
انتخاب لاستیک با کیفیت و مناسب نقش بسیار مهمی در کنترل خودرو دارد و نامرغوب بودن لاستیک باعث آسیب به سایر قسمت ها و قطعات خودرو می شود. لاستیک ها به دو دسته ی بایاس و رادیال تقسیم می شوند؛ لاستیک های رادیال دارای تکنولوژی جدید تر بوده و در ساخت آن از رشته های سیمی استفاده شده است.
ولی در ساخت لاستیک های بایاس از تکنولوژی قدیمی تری استفاده می شود و از الیاف و رشته های نخی تولید می شوند. لاستیک های نوع رادیال قیمت نسبتا بالاتری در مقایسه با نوع بایاس دارند. نکته ی دیگر در انواع تایر ها، تیوب دار بودن و یا نبودن انواع تایر هاست. تایر های بدون تیوب را تیوبلس می نامند. لاستیک های تیوبلس زمانی که جسم خارجی وارد آن شود. لاستیک اطراف آن جسم را گرفته و از خروج هوا جلوگیری می کند. لاستیک های خارجی در اکثر مواقع تیوبلس و رادیال می باشند.
از جمله مواردی که در هنگام خرید لاستیک خودرو چه از نوع داخلی و چه خارجی باید به آن توجه نمود، اطلاعاتی است که بر روی لاستیک درج می شود. این اطلاعات شامل میزان سرعت مجاز،سایز لاستیک، میزان بار مجاز، تاریخ تولید، حداکثر میزان فشار باد، چسبندگی، درجه حرارت، ترکیبات سازنده و .... می باشد. وجود این اطلاعات به افراد در هنگام خرید لاستیک کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشند.

لاستیک دانلوپ: 
 

یکی از برند های معروف را در زمینه تولید تایر در جهان برند لاستیک دانلوپ می باشد. این برند دارای شعبه های زیادی در سراسر جهان می باشد. هم این موضوع باعث شده تا محصولات این برند در تمام کشورهای جهان وجود داشته باشد. این شرکت طیف گسترده ای از لاستیک را برای شرایط مختلف آب و هوایی و جاده ای طراحی و تولید می کند. محصولات این شرکت شامل لاستیک هایی است که فقط مختص فصل تابستان یا مختص فصل زمستان بوده؛ همچنین مدل هایی از تایر را دارد که قابل استفاده در تمام فصول می باشد. بنابراین می توان گفت این شرکت به نیاز تمام مشتریان خود توجه کرده و لاستیک های خود را به گونه ای تولید نموده که برای تمام شرایط آب و هوایی و در هر منطقه از جهان قابل استفاده باشد.
از ویژگی های مهم و اساسی لاستیک های دنلوپ می توان به چسبندگی خوب آنها اشاره کرد که باعث شده، بتوان از لاستیک های این شرکت هم در شرایط آب و هوایی مرطوب و هم در شرایط خشک و بیابانی استفاده کرد. از جمله ویژگی های دیگر لاستیک دانلوپ می توان به دوام  و طول عمر بالای آج آن اشاره کرد.
لاستیک های دانلوپ دارای تکنولوژی تیوبلس و رادیال هستند. لاستیک دانلوپ برای رانندگانی که بدون توجه کردن به شرایط محیطی انتظار عملکردی در سطح بالا را دارند؛ بسیار مناسب می باشد. و همچنین در ساخت آن ها از فناوری یک پارچه و بدون دوخت استفاده شده است که همین امر باعث شده، عملکرد تایرهای دانلوپ در سرعت های بالا افزایش یابد. استفاده از پلیمر ها در ساخت لاستیک دانلوپ، مقاومت غلطشی آن ها تا حد زیادی کم شده، و باعث افزایش نرمی و فرمان پذیری آن شده است. همچنین سیلیس به کار برده شده در ساختار این لاستیک قدرت چسبندگی آن را تا حد زیادی افزایش داده است.


لاستیک هانکوک:
 

یکی دیگر از شناخته شده ترین برندهای خارجی لاستیک در ایران را می توان هانکوک معرفی کرد. که یکی از شناخته شده ترین برندهای تولید کننده لاستیک در جهان به حساب می آید. لاستیک هانکوک را می توان یکی از با کیفیت ترین تایرهای موجود در بازار جهانی به حساب آورد. که برای تولید آن ها از جدیدترین فناوری و تکنولوژی ساخت استفاده می کنند. همین امر باعث افزای محبوبیت این برند کره ای در بین مصرف کننده های ایرانی و خارجی شده است.
از جمله ویژگی های لاستیک هانکوک می توان به سواری نرم، راحت و بسیار با کیفیت آن اشاره کرد. تقریبا تمامی لاستیک های هانکوک می توانند در شرایط مختلف آب و هوایی و جاده ای عمکلرد بسیار خوبی را از خود ارائه دهند. همین موضوع باعث شده تا بسیار از شرکت های خودروسازی به خصوص شرکت های خودرو ساز کرده ای مثل هیوندای و کیا از لاستیک های تولید شده توسط این برند به عنوان لاستیک برای اتومبیل های تولیدی خود استفاده کنند.
لاستیک هانکوک از جمله لاستیک هایی است که تجربه ی یک رانندگی راحت و نرم را برای رانندگان و سرنشینان فراهم می کند. شهرت این کارخانه به دلیل تولید لاستیک های با کیفیت و عملکرد بالا افزایش یافته است. این شرکت طیف گسترده ای از محصولات را برای انواع خودروهای سواری، باری، صنعتی، کامیون و اتوبوس طراحی و تولید می کند. همین موضوع باعث شده تا محصولات این شرکت به بیش از 180 کشور در سراسر جهان صادر شود.

قیمت لاستیک:
قیمت لاستیک ها با توجه به عوامل متفاوتی تعیین می شود. از جمله این عوامل می توان به زمان ساخت لاستیک و عمر مفید آن، شرکت سازنده ی لاستیک، مواد به کار رفته در آن، تکنولوژی مورد استفاده در ساخت لاستیک، کشور سازنده، کیفیت و ... اشاره نمود. که هر کدام به نوبه ی خود می توانند؛ قیمت لاستیک را تغییر دهند.
قیمت لاستیک های خارجی نسبتا بالا می باشد و مشکلات ارزی، واردات و تحریم ها نیز خود تا حدودی باعث افزایش قیمت این برند ها شده است. یکی دیگر از عواملی که در قیمت لاستیک های خارجی اثر گذار است. فاصله ی مکانی کارخانه با مصرف کننده می باشد که هر چه این فاصله بیشتر باشد؛ هزینه های حمل و نقل افزایش یافته و بر روی قیمت آن ها اثر گذار خواهد بود. درست است که قیمت تایرهای خارجی کمی بالاست. اما افراد به دلیل بالا بودن کیفیت این لاستیک ها و همچنین عمر مفید بالای آن ها؛ استفاده از این نوع لاستیک ها را اقتصادی می دانند.

جمع بندی کلی: لاستیک های اتومبیل عمدتا انواع مختلفی دارند. معمولا برند های متفاوتی اقدام به تولید لاستیک می کنند. از جمله این برند ها می توان به لاستیک های برند دانوپ و هانکوک اشاره نمود. قیمت لاستیک عمدتا به جنس، برند سازنده، عمر مفید و مواد به کاررفته در آن بستگی دارد.
 
 
کد مطلب: 67114
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام