۰
plusresetminus
جمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۴

جلوگیری از ریزش مو با روغن کندش بهترین توصیه طبیعی برای بهبودی و درمان

یک فاکتور مهم برای جلوگیری از ریزش مو این است که هر فردی برای حفظ سلامتی بدن و مغز روزانه به غذا و میوه‌های با مواد مغذی کافی نیاز دارد. مواد غذایی همچون پروتئین، اسید چرب امگا ۳، عنصر روی، آهن، ویتامین ب ۱۲، ویتامین آ و سی، منیزیم و سلنیوم بریا کاهش ریزش و تقویب موها بسیار مفید هستند.
جلوگیری از ریزش مو با روغن کندش بهترین توصیه طبیعی برای بهبودی و درمان
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



سلام خدمت مخاطبان گرامی و به دنبال راهکاری برای  درمان و جلوگیری از ریزش مو ، متاسفانه امروزه بعضی از افراد به دلایل مختلف در سنین جوانی دچار ریزش مو می شوند که این اتفاق عوامل مختلفی دارد و متاسفانه بعضی از روی ناآگاهی سعی در استفاده از روش های متعارف جلوگیری و درمان ریزش مو با استفاده از متدهای شیمیایی دارند که گاها مضرات جبران ناپذیری با خود به همراه دارد که متاسفانه گاها قابل جبران نیست ، اما در طب سنتی روش های گیاهی و قابل اعتمادی وجود دارد که بهترین آن استفاده از روغن کندش می باشد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم تا ان شاء الله راهکای مناسبی بیان کرده باشیم.
 

روغن کندش بسیار مناسب برای بهبودی و درمان در خانه


روغن کندش یک روغن طبیعی است که خواص بسیار زیادی برای پوست و مو دارد و مهم ترین آن درمان ریزش مو خانگی می باشد
روغن کندش از ریشه ی گیاه کندش استخراج می شود. گیاه کندش در کشور هندوستان می روید و دارای ساقه کوتاه و ریشه محکم و قوی و گل های زرد است.
روغن کندش سرشار از مواد مغذی است و برای رشد وسلامت موها بسیار مفید می باشد. طبیعت گرم وخشک این روغن، باعث تحریک ریشه ی مو شده و با افزایش خونرسانی در این ناحیه به تغذیه فولیکول های مو و رشد موهای جدید و تقویت آنها کمک کرده و برای درمان ریزش مو بسیار مؤثر است.
خاصیت این روغن در رویش مجدد مو به گونه‌ای است که محمد حکیم مومن در کتاب تحفه حکیم مومن بیان کرده با ریختن کندش بر کف دست نیز می‌توانید شاهد رویش مو در آن ناحیه باشید! البته این جمله اغراق آمیز می‌باشد، اما از آن می‌توان تاثیر فوق العاده روغن کندش در تقویت پیاز مو را استنباط نمود.
 

طریقه مصرف روغن کندش برای درمان و جلوگیری از ریزش مو خانگی


به میزان یک درب بطری روغن را یک شب در میان روی پوست سر خود زده و تا پنج دقیقه به ارامی ماساژ دهید. اجازه دهید حداقل ۱ تا دو ساعت روی سر شما بماند و سپس شستشو دهید. برای اثر بخشی بیشتر می‌توانید این روغن را ابتدا به طور غیر مستقیم کمی گرم نمایید.
استفاده از روغن کندش برای مژه
انگشت خود را به روغن آغشته نموده و روی مژه خود یزنید. دقت کنید چشم‌ها بسته باشد تا روغن وارد چشم نشود.
مصرف روغن کندش برای ابرو
قبل از خواب ابروی خود را شستشو داده و پس از خشک شدن با استفاده از یک پنبه روغن را روی ابرو اعمال نمایید.
 

روغن رزماری یکی دیگر از راه های بهبود ریزش مو در خانه


روغن رزماری تأثیر غیر قابل انکاری در کنترل این مورد دارد که خانگی می باشد . روغن رزماری چه در ریزش موی سکه ای و چه در آلوپسی آندروژنتیک نقش درمان را بازی می‌کند. این محصول با تحریک جریان گردش خون در ناحیه پوست سر، رشد موها را پس از ریزش بهبود می‌بخشد. تغییراتی که استفاده از این محصول ایجاد می‌کند به معنای واقعی کلمه محسوس و قابل لمس است. با استفاده منظم از این محصول موها پرپشت شده و ساقه‌های آن ضخیم‌تر می‌شود.
حنا، مورد و سدر اثر ضد التهابی داشته و اگر این مشکل با التهاب را کاهش می‌دهد. در این خصوص می‌توانید از این مواد با استفاده از روش‌های زیر برای کاهش این موضوع استفاده کنید:
پودر مصطکی را با مورد یا حنا مخلوط کرده و روی پوست سر بمالید.
ترکیب پوسته سبز گردو و حنا
ترکیب روغن بادام تلخ و عسل
 
 

کاهش استفاده از محصولات شیمیایی برای جلوگیری از ریزش مو


بسیاری از محصولات زیبایی و آرایشی که برای مو استفاده می‌شوند، به دلیل داشتن مواد شیمیایی برای مو مضر هستند و در صورت استفاده بیش‌ازحد، باعث ضعیفی مو و در نهایت ریزش آن‌ها می‌شوند.
بعد رنگ کردن مداوم مو با رنگ موهای شیمیایی مدتی به تارهای موی خود استراحت بدهید زیرا استفاده مکرر از رنگ مو باعث سوختگی و ریزش مو می‌شود اینجا نیز کلیپ ریزش مو توصیه به دیدن می شود.
 

مصرف مواد غذایی مناسب


یک فاکتور مهم برای جلوگیری از ریزش مو این است که هر فردی برای حفظ سلامتی بدن و مغز روزانه به غذا و میوه‌های با مواد مغذی کافی نیاز دارد. مواد غذایی همچون پروتئین، اسید چرب امگا ۳، عنصر روی، آهن، ویتامین ب ۱۲، ویتامین آ و سی، منیزیم و سلنیوم بریا کاهش ریزش و تقویب موها بسیار مفید هستند
ان شاء الله که بتوانید با مصرف مواد مناسب غذایی به لطف خدا به نتایج مناسبی در رابطه با درمان ریزش مو دست پیدا کنید
 
 
کد مطلب: 72461
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام